Ελληνικό πανεπιστήμιο εν έτει 2005

   
   

 Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Θεσμικό-Νομικό Πλαίσιο

 
Συγγραφέας Ελληνικό πανεπιστήμιο εν έτει 2005
 
       
Κυρ, 20 Μάρ 2005 11:42 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


dracon
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Dec 13, 2003
10
Τόπος: Κασσιοπεία


(Αναφορικά με το άρθρο "Industrial Design": http://my.aegean.gr/web/article39.html)
mAyrh_gAta έγραψε:
wraio to keimeno sou,an kai den asxoloumai me to antikeimeno spoudwn sou,parolafta etheses kapoious poli endiaferon silogismous kai enan akomi pio endiaferon provlimatismo gia to ti telika parexei (kai ti tha eprepe na parexei..)to shmerino panepistimio ston sigxrono foithth -ekseidikeymenes steires gnwseis ws apotelesma enos aproswpou kai anelehtou pagkosmiou oikonomikou systhmatos 'H mia oloklirwmenh polypleyrh morfwsh me stoxo toso thn atomikh oso kai thn koinwnikh oloklhrwsh?

Κατ'αρχάς, thanx για τα σχόλια, ενθαρρυντικά για τη συνέχεια.
Δεν ξέρω για τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα στις υπόλοιπες σχολές (του Αιγαίου τουλάχιστον! ) έχω όμως μεγάλη περιέργεια να μάθω, πάντως, εμείς, ως μηχανικοί σχεδίασης (φοιτητές προς το παρόν) έχουμε εγκλωβιστεί σε μια τεχνοκρατική διάσταση.
Με το που μπαίνουμε στη σχολή ερχόμαστε αντιμέτωποι με αυτή την ατάκα "Ο πελάτης ή χρήστης...". Ναι, υποτίθεται ότι είμαστε εδώ για να σχεδιάζουμε βέλτιστες λύσεις που θα προάγουν τον πολιτισμό της καθημερινότητας, θα βοηθήσουν τον άνθρωπο, θα του εξασφαλίσουν την άνετη διαβίωση, σε μερικές περίπτωσεις μάλιστα την ίδια τη διαβίωση. Μας παρέχεται γνώση, ή μαλλον πληροφορία που στο χέρι μας είναι το αν θα την προάγουμε σε γνώση, που καλύπτει ένα διεπιστημονικό(τουλάχιστον!) φάσμα.
Κάθε επιστήμη εξετάζει τον άνθρωπο από τη δική της σκοπιά, και λογικό είναι, ενώ ο φοιτητής είναι αυτός που σε προσωπικό επίπεδο και με κριτικό πνεύμα θα συνδυάσει όλες τις πληροφορίες για να παράγει τη γνώση που χρειάζεται ώστε να λειτουργήσει αποτελεσματικά στο κοινωνικό σύστημα. Ο όρος "αποτελεσματικά" ανταποκρίνεται στις προτεραιότητες που θέτει ο καθένας μας και όχι απαραίτητα στις σταθερές, νεοελληνιστί standards, της κοινωνίας.
Ποιες είναι όμως αυτές οι σταθερές και ποιος ο χαρακτήρας που πρέπει να καλλιεργήσει το πανεπιστήμιο? Μία στεγνή βιβλιοθήκη που ανοίγει τις σελίδες του στους φοιτητές ανά εξεταστική εξαμήνου για μια ασυνείδητη μελέτη, ή μία δημόσια αγορά (κατά την αρχαία έννοια) δηλαδή ένα ανοιχτό forum όπου οι φοιτητές θα καταθέτουν τις σκέψεις αναδεκνύοντας το ρόλο τους στο κοινωνικό σύστημα???

     
 
       
Τρι, 22 Μάρ 2005 8:47 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


Non_Serveam
Μεγάλο μολύβι
Μεγάλο μολύβι


Mar 11, 2005
72


dracon έγραψε:

Ποιες είναι όμως αυτές οι σταθερές και ποιος ο χαρακτήρας που πρέπει να καλλιεργήσει το πανεπιστήμιο? Μία στεγνή βιβλιοθήκη που ανοίγει τις σελίδες του στους φοιτητές ανά εξεταστική εξαμήνου για μια ασυνείδητη μελέτη, ή μία δημόσια αγορά (κατά την αρχαία έννοια) δηλαδή ένα ανοιχτό forum όπου οι φοιτητές θα καταθέτουν τις σκέψεις αναδεκνύοντας το ρόλο τους στο κοινωνικό σύστημα???


Σωστός ο προβληματισμός, και είναι κάτι το οποίο πιστεύω οτι αργά ή γρήγορα έχουμε αναρωτηθεί όλοι όσοι βρισκόμαστε σε σχολές που έχουν σαν αντικείμενο (μεταξύ άλλων) την ανάδειξη του πολιτισμού και της πολιτισμικής κληρονομιάς.
Αν το καλοσκεφτείς όμως, βλέπεις οτι η απάντηση, ενώ σε θεωρητικό επίπεδο είναι προφανής - μα και βέβαια θα έπρεπε οι φοιτητές να συμμετέχουν στην διαμόρφωση των πεδίων και των γνωστικών αντικειμένων των οποίων αργότερα θα κληθούν να προασπίσουν και να προωθήσουν στην αυριανή κοινωνία! - σε πρακτικό επίπεδο πρόκειται για κάτι το ουτοπικό και αδύνατο να συμβεί.
Νομίζω οτι όπως έχουν τα πράγματα σήμερα, πρέπει πρώτα κάποιος να διδαχθεί τα καθιερωμένα, τα δεδομένα (ή αν προτιμάς τα τετριμμένα) πράγματα που μας διδάσκουν στις σχολές μας, και αφού έχεις απτές αποδείξεις οτι γνωρίζεις το αντικείμενό σου (όπου απτή απόδειξη θα είναι το πτυχίο σου), τότε να βγεις και, είτε με την μορφή μιας δημοσίευσης, είτε ενός βιβλίου, είτε και με τον ίδιο τον τρόπο που θα ασκείς το επάγγελμά σου, να το αμφισβητήσεις, και να προσπαθήσεις να το αλλάξεις προς το καλύτερο. Αυτός είναι νομίζω ο τρόπος που ανέκαθεν γινόντουσαν τα πράγματα. Ούτε ο Δαρβίνος, ούτε ο Κοπέρνικος, ούτε ο Αινστάιν άλλαξαν τίποτα στις επιστήμες που υπηρετούσαν ενώ ήταν ακόμα 19 ή 20 χρονών...

     
   
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες (ώρα Ελλάδας)


   


 
Μετάβαση στη:  
 

Σχετικές συζητήσεις - topics

Θεματική Ενότητα Πληροφορίες Δημοσιεύθηκε
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις ΛΕΣΒΟΣ: Ημερίδα «Η Οπτική του Φύλου σ...

Συζήτηση: Ημερίδες - Συνέδρια - Ακαδημαϊκές Εκδηλώσεις Απαντήσεις: 0

Παρ, 10 Μάϊ 2019 4:48 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο 27-30/8/2019:...

από Nikolina
Συζήτηση: Ημερίδες - Συνέδρια - Ακαδημαϊκές Εκδηλώσεις Απαντήσεις: 0

Κυρ, 14 Απρ 2019 11:54 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις ΧΙΟΣ: Ιδρύεται στο Πανεπιστήμιο Αιγαί...

από inertia
Συζήτηση: Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Γενικά θέματα Απαντήσεις: 1

Σαβ, 11 Φεβ 2017 4:20 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Εξωτερική Αξιολόγηση ΑΔΙΠ: Το Πανεπισ...

από inertia
Συζήτηση: Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Γενικά θέματα Απαντήσεις: 0

Τρι, 24 Ιαν 2017 11:35 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις παρατήρηση της διάβασης του Ερμή στην...

από maximos
Συζήτηση: [ΛΕΣΒΟΣ] Αστρονομική Ομάδα Απαντήσεις: 1

Παρ, 06 Μάϊ 2016 1:34 pm Τελευταίο Μήνυμα


Πρόσφατες συζητήσεις - topics