http://my.aegean.gr e-Magazino
Συνεντεύξεις

Ημερομηνία:
Θεματική Κατηγορία: Συνεντεύξεις

Groups στο Facebook για το τμ. Μεσογειακών Σπουδών: μικρές αξιέπαινες πρωτοβουλίες συμφοιτητών μας!

Groups στο Facebook για το τμ. Μεσογειακών Σπουδών: μικρές αξιέπαινες πρωτοβουλίες συμφοιτητών μαςΜες στην καθημερινή -πλέον- «βόλτα» στο διαδίκτυο τυχαίνει να γνωρίζεις και να μαθαίνεις για πράγματα που συμβαίνουν όχι και τόσο δίπλα σου και να σου τραβούν το ενδιαφέρον! Πριν από λίγο καιρό έτυχε λοιπόν να μάθουμε (σχεδόν τυχαία) για κάποιες αρκετά όμορφες κινήσεις παιδιών που προσπαθούν με μεράκι, όρεξη και ακούραστη ενέργεια να προσφέρουν στηρίζοντας την ενημέρωση συμφοιτητών τους για μαθήματα και δρώμενα του τμήματός που βρίσκονται! Η Μαριάννα και η Σέβη μας συστήνονται και μας συστήνουν να γνωρίσουμε σημεία πληροφοριών για το τμήμα των Μεσογειακών Σπουδών, από την όμορφη Ρόδο!


Γκρουπς-Ομάδες που αξιοποιούν την πλατφόρμα του Facebook για να προσφέρουν ενημερώσεις για το τμήμα των Μεσογειακών Σπουδών, ανακοινώσεις του Πανεπιστημίου, χρήσιμες οδηγίες ή συμβουλές καθώς και προτάσεις σχετικά με το αντικείμενο σπουδών και τις κατευθύνσεις του τμήματος. Για "δικτυωμένους" και όχι φίλους και φίλες, αλλά ακόμη και για παιδιά που μπορεί να ανακαλύψουν ή να αναζητούν πληροφορίες για το εν λόγω τμήμα. Πολλά πράγματα μπορεί κάποιος να ανακαλύψει ψαχουλεύοντας τις δομές αυτές που με περισσό μεράκι και κουράγιο επιμελούνται καθημερινά σχεδόν οι φίλοι και συμφοιτητές μας! Προσκαλέσαμε μερικά από τα παιδιά να μας αφιερώσουν λίγο χρόνο και να μοιραστούν μαζί μας την πρωτοβουλία τους και τις σκέψεις τους!

Ακολουθούν οι ενδεικτικές απαντήσεις που μας έδωσαν η Σέβη και η Μαριάννα, δύο εκ των διαχειριστών των σελίδων αυτών.


1) Ξεκινώντας, παιδιά, θα θέλαμε να μας πείτε με ένα-δυο λόγια ο καθένας σας, τί είναι αυτά τα γκρουπς και η προσπάθεια αυτή γενικότερα;

ΣΕΒΗ: Η ομάδα της Κατεύθυνσης Γλωσσολογίας είναι ουσιαστικά ένας "χώρος" στο facebook και αφορά στην Κατεύθυνση Γλωσσολογίας Νοτιοανατολικής Μεσογείου του τμήματος Μεσογειακών Σπουδών. Στην ομάδα αυτή τα ίδια της τα μέλη ενημερώνουν για ανακοινώσεις σχετικά με τα μαθήματα της κατεύθυνσης αλλά και για οτιδήποτε αφορά τη γλωσσολογία, όπως ημερίδες, συνέδρια, άρθρα κλπ. Όσον αφορά την ομάδα «ΤΜΣ: Δήλωση Βιβλίων και Ύλη Μαθημάτων», στην οποία έγινα "admimistrator" πιο μετά, σκοπό έχει την ενημέρωση των φοιτητών/τριών για τα συγγράμματα που πρέπει να επιλέξει. Έπειτα, δίνονταν και άλλες πληροφορίες όπως ύλη μαθημάτων κά.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ: Βασικά το πρώτο γκρουπ που δημιουργήθηκε «ΤΜΣ: Δήλωση Βιβλίων και Ύλη Μαθημάτων» ήταν μια πρωτοβουλία της Στέλλας και έγινε λόγω του νέου συστήματος για τις δηλώσεις βιβλίων, οι οποίες θα γινόντουσαν ηλεκτρονικά και ο φοιτητής θα έπρεπε να επιλέξει μόνο ένα σύγγραμμα (πριν το σύστημα Eudoxus). Φυσικά επειδή επικρατούσε ένα χάος λόγω του νέου συστήματος κανείς δεν γνώριζε τι να επιλέξει. Έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε ένα γκρουπ στο οποίο θα ενημερώνονται οι συμφοιτητές μας κυρίως αυτοί που ήταν μακριά από το πανεπιστήμιο. Στη συνέχεια αποφασίσαμε να προσθέσουμε και ύλες μαθημάτων έτσι να ενημερώνονται όλο και πιο πολλοί.
Όσον αφορά στο 2ο γκρουπ ή μάλλον "page" ("σελίδα") που διαχειρίζομαι εγώ μαζί με ένα φίλο μου που έχει αποφοιτήσει πλέον, τον Κώστα, η φιλοσοφία είναι εντελώς διαφορετική. Η σελίδα αυτή «ΤΜΗΜΑ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ - ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ» έχει ως βασικό σκοπό την ενημέρωση για διεθνή γεγονότα και δεν απευθύνεται μόνο σε φοιτητές του τμήματος αλλά γενικότερα σε άτομα που ενδιαφέρονται για τις διεθνείς εξελίξεις. Για παράδειγμα έχουμε μέλη που δεν είναι καν φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Ένας επιπλέον λόγος που δημιουργήσαμε αυτή τη σελίδα είναι η βοήθεια προς του φοιτητές της κατεύθυνσης να βρουν βιβλιογραφικές πηγές καθώς κατά καιρούς έχουμε ανεβάσει e-books από διάφορα sites.


στιγμιότυπο οθόνης του FB group: ΤΜΣ: Δήλωση Βιβλίων και Ύλη Μαθημάτων
στιγμιότυπο οθόνης του FB group: "ΤΜΣ: Δήλωση Βιβλίων και Ύλη Μαθημάτων"


2) Τί σας ώθησε να ξεκινήσετε από αυτήν την πρωτοβουλία και πώς την αναπτύξατε έως σήμερα;

ΣΕΒΗ: Καθώς το Facebook αποτελεί πλέον ένα καθημερινό τρόπο επικοινωνίας αλλά και έκφρασης ανάμεσα στους φοιτητές, δημιουργήσαμε την ομάδα της Κατεύθυνσης Γλωσσολογίας. Αρχική μας σκέψη ήταν η ενημέρωση των φοιτητών της κατεύθυνσης γλωσσολογίας του τμήματος για θέματα που αφορούν ανακοινώσεις του τμήματος και πιο συγκεκριμένα της κατεύθυνσης γλωσσολογίας όσον αφορά τα μαθήματα, οτιδήποτε αφορά στη γλωσσολογία, όπως ημερίδες, συνέδρια, άρθρα κλπ., αλλά και ό,τι γνώριζε ο καθένας μας σχετικά με τον κλάδο αυτό, όπως εμπειρίες από το μεταπτυχιακό το οποίο παρακολουθεί κ.ά.. Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε με στόχο την ενημέρωση των φοιτητών αρχικά από δυο-τρία μεμονωμένα άτομα και στη συνέχεια από όλα τα μέλη της ομάδας βάζοντας ο καθένας και κάθε μια το δικό τους λιθαράκι.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ: Όσον αφορά στο πρώτο γκρουπ ο βασικότερος λόγος δημιουργίας του ήταν η έλλειψη ενημέρωσης. Βέβαια σε καμία περίπτωση δε ρίχνω την ευθύνη στη Γραμματεία του Τμήματος. Η Γραμματεία ενημερώνει απλά πολλές φορές όχι έγκαιρα. Μεγάλη ευθύνη έχουν και οι φοιτητές οι οποίοι δεν κάνουν το πιο απλό πράγμα - να μπουν στα e-mails του πανεπιστημίου όπου υπάρχουν πάρα πολλές ανακοινώσεις - κυρίως τα τελευταία 2 χρόνια!!! Επιπλέον πρέπει να αναφέρω το γεγονός μη συμμετοχής στις διαλέξεις όπου εκεί δίνονται πληροφορίες για τα βιβλία και για την ύλη... για τους εργαζόμενους και για όσους βρίσκονται εκτός Ρόδου το καταλαβαίνω. Η λειτουργία του γκρουπ είναι απλή, μαθαίνουμε κάτι το ανεβάζουμε και ενημερώνουμε τα μέλη μας μέσω mails και αναρτήσεις στον «Τοίχο» και στις «Συζητήσεις» (Discussions). Επιπλέον, τα μέλη έχουν τη δυνατότητα να αναρτήσουν οτιδήποτε στον τοίχο. Βέβαια, σε κάποιες περιπτώσεις διαγράφουμε ορισμένα πράγματα που αναρτώνται, κυρίως αν δοθεί προσωπικό e-mail καθηγητή χωρίς ο ίδιος να το δίνει στους φοιτητές στην αίθουσα και τηλέφωνα καθηγητών!! Στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν τίθεται θέμα συζήτησης καθώς είναι παραβίαση προσωπικών δεδομένων.
Για τη σελίδα της Κατεύθυνσης Διεθνών Σχέσεων ο βασικότερος λόγος δημιουργίας της ήταν και πάλι η έλλειψη ενημέρωσης σε διαφορετικό επίπεδο όμως. Δεν είναι δυνατόν για παράδειγμα να γίνεται η εξέγερση στις αραβικές χώρες και οι φοιτητές του τμήματος να μην έχουν πλήρη ενημέρωση αλλά και έλλειψη πηγών για περαιτέρω κατανόηση και ανάλυση των αιτιών. Και στη σελίδα αυτό που κάνουμε είναι να ενημερώνουμε τα μέλη μέσω links από εφημερίδες, think tanks και ότι άλλο θεωρούμε κατάλληλο. Επιπλέον και πάλι στις συζητήσεις έχουμε ανοίξει θέματα συζήτησης αλλά έχουμε αναρτήσει links από διάφορες ιστοσελίδες από όπου ενημερωνόμαστε και εμείς (διεθνείς εφημερίδες, τηλεοπτικά κανάλια με live streaming, think tanks κτλ κτλ). Η ανάρτηση στη συγκεκριμένη σελίδα γίνεται σε καθημερινή βάση καθώς συνέχεια υπάρχουν νέες εξελίξεις.


στιγμιότυπο οθόνης του FB group: Κατεύθυνση Γλωσσολογίας Ν.Α. Μεσογείου του τ.Μ.Σ.
στιγμιότυπο οθόνης του FB group: "Κατεύθυνση Γλωσσολογίας Ν.Α. Μεσογείου του τ.Μ.Σ."


3) Αντιμετωπίσατε τυχόν δυσκολίες στην αρχή (τεχνικές, διεκπεραιωτικές, οργανωτικές); Πώς τις υπερκεράσατε;

ΣΕΒΗ: Τεχνικές και άλλου τέτοιου είδους δυσκολίες δεν υπήρξαν. Το Facebook δίνει συγκεκριμένο τρόπο και χώρο για τις ομάδες. Έτσι, αξιοποιήσαμε τις "Συζητήσεις" χωρίζοντας τις πληροφορίες σε θέματα. Για παράδειγμα, (στην ομάδα της Κατεύθυνσης Γλωσσολογίας), "Χειμερινό εξάμηνο 2010-11: μαθήματα-συγγράμματα κατεύθυνσης γλωσσολογίας": όπου ο κάθε ένας/μία από τα μέλη της ομάδας έγραφε το όνομα του μαθήματος και τα προτεινόμενα συγγράμματα για το χειμερινό εξάμηνο 2010-11, "Συνέδρια/Ημερίδες/Ημι-ημερίδες": όπου γράφονται προσεχή συνέδρια, ημερίδες και ημι-ημερίδες με θέμα συζήτησης από τη γλωσσολογία, "e-mail των καθηγητών της κατεύθυνσης", "Αναπληρώσεις μαθημάτων Κατεύθυνσης Γλωσσολογίας": όπου γράφονται τυχόν αναπληρώσεις μαθημάτων της κατεύθυνσης κλπ.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ: Τεχνικές δυσκολίες δεν υπήρχαν ούτε στο γκρουπ ούτε στη σελίδα, μόνο όταν άλλαζαν οι ρυθμίσεις στο Facebook - κάτι βέβαια που γίνεται τουλάχιστον 1 φορά το χρόνο. Ούτε οργανωτικές καθώς οι πρώτοι διαχειριστές του γκρουπ (Στέλλα, Javier και εγώ) κάναμε παρέα. Αλλά και όταν προστέθηκαν οι νέοι διαχειριστές, η Σέβη και η Βάσια, και πάλι υπήρχε συνεννόηση καθώς κάτι που δε γνωρίζαμε εμείς συμπλήρωναν τα κορίτσια. Γενικότερα πιστεύω πως υπήρχε και υπάρχει πολύ καλή συνεργασία μεταξύ μας.
Η σελίδα που όπως ανέφερα πιο πάνω τη διαχειρίζομαι με τον Κώστα, είναι πιο ανοιχτή και όλοι έχουν τη δυνατότητα να δημοσιεύουν κάτι... η μόνη δυσκολία που αντιμετώπισα προσωπικά ήταν το να συνηθίσω στις νέες ρυθμίσεις που έγιναν πριν από 3 μήνες περίπου.


στιγμιότυπο οθόνης του FB group: Κατεύθυνση Αρχαιολογίας του τ.Μ.Σ.
στιγμιότυπο οθόνης του FB group: "Κατεύθυνση Αρχαιολογίας του τ.Μ.Σ."


4) Πώς λειτουργούν αυτή τη στιγμή τα γκρουπς αυτά; Υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα ή χώροι για να ενασχοληθεί κανείς (και ποιοί);

ΣΕΒΗ: Όσον αφορά την ομάδα της Κατεύθυνσης Γλωσσολογίας, όπως ανέφερα και προηγουμένως, αξιοποιήσαμε τις «Συζητήσεις» χωρίζοντας τις πληροφορίες σε θέματα. Τα θέματα αυτά είναι τα μαθήματα και προτεινόμενα συγγράμματα ανά εξάμηνο, αναπληρώσεις μαθημάτων, κωδικοί σημειώσεων των καθηγητών της γλωσσολογίας, συνέδρια - ημερίδες - ημι-ημερίδες, ωράριο βιβλιοπωλείων και σημείων διανομής για τη διανομή συγγραμμάτων κλπ. Σε κάθε θέμα το κάθε μέλος μπορεί να γράψει σχετικά με το θέμα. Για παράδειγμα, "Χειμερινό εξάμηνο 2010-11: μαθήματα-συγγράμματα Κατεύθυνσης Γλωσσολογίας": όπου ο κάθε ένας/μία από τα μέλη της ομάδας έγραφε το όνομα του μαθήματος και τα προτεινόμενα συγγράμματα για το χειμερινό εξάμηνο 2010-11, κλπ. Επίσης, στο λεγόμενο «Τοίχο» της ομάδας αναρτώνται διάφορες ενημερώσεις που μπορεί να φανούν χρήσιμες, όπως άρθρα σχετικά με τη γλωσσολογία κά.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ: Το γκρουπ που απευθύνεται σε όλες τις κατευθύνσεις του Τμήματος είναι ανοιχτό και όλοι έχουν τη δυνατότητα να δημοσιεύουν και να θέτουν ερωτήματα είτε στον «Τοίχο» είτε στις «Συζητήσεις» με μόνη προϋπόθεση όπως ανέφερα να μη δημοσιεύονται προσωπικά δεδομένα τόσο καθηγητών όσο και φοιτητών. Επιπλέον κάτι που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να μη γίνονται πολιτικές συζητήσεις - βέβαια τα μέλη το σέβονται απόλυτα αυτό. Και η σελίδα με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί μόνο που δε βάζουμε ανακοινώσεις για το πανεπιστήμιο, καθώς υπάρχουν μέλη από άλλους χώρους - βέβαια κάτι τέτοιο ίσως γίνει αλλά όχι στο χώρο του «Τοίχου» αλλά στις συζητήσεις. Γενικότερα είναι δύσκολο να απευθυνθούμε σε άτομα τα οποία δεν έχουν Facebook. Υπάρχει βέβαια η δυνατότητα να δει κάποιος ότι αναρτάται καθώς τόσο η σελίδα όσο και το γκρουπ είναι ανοιχτά - όπως λέμε στη γλώσσα του facebook - αλλά πως θα το γνωρίζουν αυτό όσοι δεν έχουν λογαριασμό; Βέβαια εδώ πλέον έρχεται το MyAegean το οποίο όσο μπορεί βοηθάει στην προσπάθεια που κάνουμε και πάντα είναι δίπλα μας!!!


ενδεικτικά στιγμιότυπα οθόνης από τα FB groups (χώροι συζητήσεων και ανταλλαγής ενημέρωσης) ενδεικτικά στιγμιότυπα οθόνης από τα FB groups (χώροι συζητήσεων και ανταλλαγής ενημέρωσης)
ενδεικτικά στιγμιότυπα οθόνης από τα FB groups (χώροι συζητήσεων και ανταλλαγής ενημέρωσης)


5) Η ανταπόκριση από τους συμφοιτητές σας πώς ήταν; Πώς θα χαρακτηρίζατε την αίσθηση μεταξύ όσων ενεργά συνεισφέρουν και όσων συνήθως περιστασιακά θέτουν ερωτήματα και απορίες, χωρίς τόσο ίσως ενεργή συνεισφορά;

ΣΕΒΗ: Όσον αφορά την ομάδα της «ΤΜΣ: Δήλωση Βιβλίων και Ύλη Μαθημάτων» υπήρχε μεγάλη δραστηριότητα καθώς αφορά ολόκληρο το τμήμα. Σχετικά με την ομάδα της Κατεύθυνσης Γλωσσολογίας, στην αρχή υπήρχαν αρκετά μέλη που ήταν ενεργά έστω και λίγο και όποτε μπορούσαν. Φυσικά ο κάθε ένας/μια δε μπορεί συστηματικά να συμμετέχει. Άλλωστε είναι κάτι προαιρετικό. Όσον αφορά εκείνους/ες που περιστασιακά θέτουν ερωτήματα και απορίες χωρίς ενεργή συνεισφορά, δημιουργείται ίσως μια αίσθηση υποχρέωσης από αυτούς/ές προς τα μέλη που συνεισφέρουν και συνεπώς μια δυσάρεστη "ατμόσφαιρα" ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την αποτροπή των ενεργών μελών από την ενεργό συμμετοχή και ως εκ τούτου την παραμέληση της ενημέρωσης μέσα στην ομάδα.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ: Το γκρουπ στη αρχή ήταν μεταξύ φίλων αλλά σιγά σιγά τα μέλη αυξάνονταν κάτι που μας χαροποίησε. Τώρα είναι γύρω στα 350 μέλη και με τον καιρό αυξάνονται. Υπάρχει μεγάλη συμμετοχή από πλευράς ερωτήσεων (πχ. "τι να δηλώσω σε αυτό το μάθημα") αλλά αυτοί που συμμετέχουν ενεργά στην ενημέρωση είναι συγκεκριμένοι. Βέβαια αυτό που παρατήρησα φέτος είναι η αύξηση συμμετοχής στην ενημέρωση κάτι που είναι θετικό καθώς εμείς δε θα είμαστε για πάντα στο πανεπιστήμιο. Το μόνο που με έχει ενοχλήσει κατά καιρούς και πρέπει να το αναφέρω καθώς δε συνέβη μόνο σε εμένα, είναι η αποστολή προσωπικών μηνυμάτων, πολλές φορές με πολύ απότομο τρόπο για να με ρωτήσουν σχετικά με θέματα τα οποία είναι αδύνατον να γνωρίζω (κάτι που έγινε πρόσφατα είναι σχετικά με τη λειτουργία του Eudoxus) αλλά και για να ζητήσουν προσωπικά στοιχεία καθηγητών κάτι που και πάλι δε γνωρίζω αλλά και να γνώριζα δε θα υπήρχε περίπτωση να δώσω. Ευτυχώς αυτά τα περιστατικά είναι μεμονωμένα!
Η σελίδα από την άλλη πλευρά έχει σταδιακή αύξηση καθημερινά (1-2) άτομα, πλέον έχουμε 192 μέλη αλλά δεν υπάρχει συμμετοχή στις συζητήσεις κάτι που με προβληματίζει. Μέσα σε μία χρονιά την οποία χαρακτηρίζω ίσως και την πιο ενδιαφέρουσα μετά την 11η Σεπτεμβρίου, δε μπορώ να φανταστώ πως κάποιος που σπουδάζει Διεθνείς Σχέσεις δεν έχει έστω και το παραμικρό σχόλιο! Ελπίζω αυτό να αλλάξει στο μέλλον.


στιγμιότυπo οθόνης του FB page: Κατεύθυνση Διεθνών Σχέσεων του τ.Μ.Σ.
στιγμιότυπo οθόνης του FB page: Κατεύθυνση Διεθνών Σχέσεων του τ.Μ.Σ. - εικόνες χαρτών
στιγμιότυπα οθόνης του FB page: "Κατεύθυνση Διεθνών Σχέσεων του τ.Μ.Σ."


6) Αντιλαμβάνεστε πλέον, πως εξακολουθεί να υπάρχει κάποιο «κενό» ως προς την παρεχόμενη ενημέρωση μες στους κόλπους της φοιτητικής κοινότητας; Θα μπορούσε πιστεύετε με ένα συνδυασμό δυνάμεων είτε με συνεργασία και με άλλες πρωτοβουλίες, να γνωρίσουν ακόμη περισσότεροι την όλη προσπάθεια και να έρθουν κι άλλα παιδιά να συνεχίσουν την πρωτοβουλία;

ΣΕΒΗ: Οι συγκεκριμένες ομάδες δεν υποχρεώνουν τους φοιτητές/τριες να συμμετέχουν συστηματικά στην προσφορά, αλλά δεν λειτουργούν αν δε συμμετέχει και κανείς ή αν προσφέρει μόνο ένας/μια. Εξαρτάται από τους ίδιους τους φοιτητές/τριες αν τους ικανοποιούν οι ομάδες αυτές και αν θέλουν να συνεχίσουν αυτήν την προσπάθεια. Η κάθε νέα γενιά βρίσκει πρωτότυπους τρόπους επικοινωνίας. Σήμερα είναι το facebook, αύριο θα είναι κάτι άλλο.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ: Φυσικά και υπάρχει κενό όσον αφορά την ενημέρωση αλλά αυτό οφείλετε, κατ' εμέ, στην έλλειψη ενδιαφέροντος. Πως είναι δυνατόν να είχα ενημέρωση εγώ που έλειπα από τη Ρόδο και να μην ενημερώνονται οι φοιτητές που είναι στο νησί; Φυσικά μια συνεργασία με το MyAegean (που ήδη υπάρχει) θα ήταν πολύ καλή λύση καθώς είναι πιο ανοιχτή κοινότητα από το Facebook. Τα γκρουπ και οι σελίδες θα γινόντουσαν πιο γνωστά αλλά θα υπήρχε και η συμμετοχή του ΤΜΣ στο MyAegean θα αυξανόταν. Βέβαια αναφέρω το MyAegean και όχι κάτι άλλο καθώς είναι ένας χώρος διασύνδεσης ολόκληρου του Πανεπιστημίου Αιγαίου.


7) Χρειάζεστε, όπως ενημερωθήκαμε, νεότερα πλέον παιδιά για να βοηθήσουν στην προσπάθειά σας και να συνεχίσουν. Τί θα ευχόσασταν και θα συμβουλεύατε τους τυχόν ενδιαφερόμενους;

ΣΕΒΗ: Από την εμπειρία μου σε τέτοιου είδους ομάδες έχω να πω τα εξής: Δε θέλει ούτε χρόνο πολύ ούτε κόπο. Το να γράψει κανείς π.χ. τα προτεινόμενα συγγράμματα για ένα μάθημα ή τον τρόπο εξέτασης ενός μαθήματος ή το σύνδεσμο για το πρόγραμμα μαθημάτων ή εξεταστικής είναι το ίδιο χρονοβόρο όσο ο σχολιασμός σε ένα οποιοδήποτε status ή chat. Η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το δούναι και λαβείν είναι πολύ μεγάλη. Και η εμπειρία αυτή του να βοηθάει κάποιον/α συμφοιτητή/τρια είναι σημαντική ακόμα και αν κάθεται κανείς στο σπίτι του ή οπουδήποτε αλλού και να δίνει πληροφορίες μέσω του Διαδικτύου. Στο εξωτερικό είναι κάτι πολύ σύνηθες αυτό και δεδομένο. Η ανταπόκριση είναι πολύ μεγάλη. Οι ίδιοι οι φοιτητές/τριες γράφουν ακόμα και ολόκληρα άρθρα πάνω στην εμπειρία τους από τις σπουδές τους και έτσι δίνουν απαντήσεις σε νέους πιθανούς φοιτητές/τριες που θέλουν να σπουδάσουν στη χώρα τους αλλά και σε φοιτητές/τριες από το εξωτερικό.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ: Φυσικά και χρειαζόμαστε νέα παιδιά!!! Εμείς δε θα είμαστε για πολύ καιρό στο Πανεπιστήμιο για να μπορούμε να έχουμε την κατάλληλη ενημέρωση ώστε να ενημερώνουμε και τους άλλους. Η συμβουλή που θα έδινα στους νέους είναι υπομονή καθώς ορισμένες φορές χρειάζεται και μακάρι αυτή η προσπάθεια να συνεχιστεί και στο μέλλον με μεγαλύτερη συμμετοχή!


8) Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας, ελπίζουμε και ευχόμαστε ολόψυχα να πάνε όλα καλά! Μια ευχή για τους αναγνώστες της συνέντευξης αυτής στη φοιτητική μας πύλη του my.aegean.gr μήπως;

ΣΕΒΗ: Εύχομαι οι φοιτητές/τριες του Πανεπιστημίου Αιγαίου να αποκομίσουν όχι μόνο τις γνώσεις για τη μετέπειτα επαγγελματική τους αποκατάσταση αλλά να αποκομίσουν και εμπειρίες από την επαφή τους με άλλους φοιτητές και τους κατοίκους των περιοχών όπου βρίσκεται η σχολή τους ξεφεύγοντας έτσι από τη νοοτροπία του σχολείου.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ: Η ευχή που θα έδινα είναι καλή συνέχεια με ότι και να κάνετε και μην εγκαταλείπετε την προσπάθεια που κάνετε σε οποιοδήποτε επίπεδο.


________

Επιμέλεια συνέντευξης και ύλης-υλικού (εικόνες από τα αντίστοιχα FB groups): Γιάννης A. (inertia), για τη φοιτητική ομάδα του My.Aegean.gr
Στη συνέντευξη ήταν μαζί μας: Σέβη (linguist) & Μαριάννα (faloulah), φοιτήτριες τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Ευχαριστούμε θερμά!! :)






Αποστολή άρθρου από ομάδα Σύνταξης My.Aegean.gr e-Magazine.

Το άρθρο αυτό προέρχεται από: MY.aegean.gr Community http://my.aegean.gr/web/ e-Περιοδικό Publisher: MyAegean (ISSN: 2459-2692)

My.Aegean.gr, άρθρο «Groups στο Facebook για το τμ. Μεσογειακών Σπουδών: μικρές αξιέπαινες πρωτοβουλίες συμφοιτητών μας!», http://my.aegean.gr/web/article3057.html από ομάδα Σύνταξης My.Aegean.gr e-Magazine [ανακτήθηκε: 2017-09-20 15:14:40]