Προβολές 2015-2016 Κινηματογραφικής Λέσχης Βιβλιοθήκης Παν. Αιγαίου (Σύρος)

   
   

 ΣΥΡΟΣ

 
Συγγραφέας Προβολές 2015-2016 Κινηματογραφικής Λέσχης Βιβλιοθήκης Παν. Αιγαίου (Σύρος)
   
Τετ, 16 Δεκ 2015 8:33 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4892


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 14/12/2015 7:28 μμ

Παράθεση:
Φίλες και φίλοι σινεφίλ γεια σας,

Αυτήν την Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου, στη συνέχεια του αφιερώματος στον μεγάλο Ρώσσο σκηνοθέτη Σεργκέι Αϊζενστάιν, θα προβάλλουμε τις ταινίες "Η Απεργία".
Η προβολή θα γίνει από ψηφιοποιημένα VHS.


    19.00
    Η Απεργία
    Stachka / Strike




    Σινεφίλ 1925 | Ασπρόμ. | Διάρκεια: 94'

    Σοβιετική ταινία, σκηνοθεσία Σεργκέι Μ.Αιζεστάιν με τους: Γκριγκόρι Αλεξαντρόφ, Μαξίμ Στράουχ

    Οι εργαζόμενοι ενός εργοστασίου στην τσαρική Ρωσία εξεγείρονται και κηρύσσουν μαζική απεργία, τα αιτήματα της οποίας δεν θέλουν να ικανοποιήσουν με κανένα τρόπο οι ιδιοκτήτες.

    Τυπικό δείγμα σοσιαλιστικού ρεαλισμού, το οποίο η ρηξικέλευθη σκηνοθετική προσέγγιση του πρωτοεμφανιζόμενου Σεργκέι Αϊζενστάιν μετατρέπει σε πρώιμο κινηματογραφικό αριστούργημα.

    ~ http://www.athinorama.gr/cinema/movie/i_apergia-10031715.html

    Η «Απεργία» (Strike / Stachka - 1925) αποτελεί την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του πρωτοπόρου Σοβιετικού σκηνοθέτη Σεργκέι Αϊζενστάιν. Μία δημιουργία γεμάτη συμβολισμούς και αντιθέσεις. Το φιλμ, αφηγείται τη διενέργεια και καταστολή μιας απεργίας κάνοντας χρήση του μεταφορικού μοντάζ, δημιουργώντας εντυπώσεις μέσα από τη διαδοχική διαλεκτική σύγκρουση των εικόνων.
    Με στόχο τον προβληματισμό του θεατή και τη δημιουργία της σύνθεσης, παρακολουθούμε σκηνές με συναρπαστικό μοντάζ, κινηματογραφική καινοτομία και σουρεαλιστικά πλάνα, που απεικονίζουν την επική μάχη ανάμεσα στο προλεταριάτο και τους καπιταλιστές.
    Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως αν και η ταινία γυρίστηκε με πενιχρό κεφάλαιο, η τεχνική του Αϊζενστάιν, που ήταν μόλις 26 χρονών, είναι ολοζώντανη. Η «Απεργία» (Strike / Stachka - 1925), θα αποτυπώσει για πρώτη φορά στην μεγάλη οθόνη, το θεωρητικό όραμά του δημιουργού, μέσα από θεατρικές αναφορές, αλλά παράλληλα αποτελεί και την πρώτη απόπειρα του Αϊζενστάιν να εκφράσει τις ιδέες του μέσω της τεχνικής του μοντάζ και των διαδοχικών συμβολισμών.

    ~ http://tvxs.gr/news/sinema/i-ergatiki-protomagia-kai-i-%C2%...aizenstain



Παρακαλούμε να είστε στην ώρα σας ώστε να μη ενοχλούνται οι υπόλοιποι θεατές και μην ξεχνάτε να αφήσετε το αυτοκίνητό σας στο κοντινό χώρο στάθμευσης.

Σας περιμένουμε!

Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά


     
   
Τετ, 13 Ιαν 2016 1:26 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4892


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 11/1/2016 2:06 μμ

Παράθεση:
Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας και καλή χρονιά.

Με τη νέα χρονιά ξεκινάμε ένα καινούριο αφιέρωμα με την προβολή κάθε Τετάρτη δύο από τις καλύτερες ταινίες κάθε δεκαετίας από το 1920 έως το 2000. Επιλέξαμε ταινίες από τη συλλογή μας ώστε να καλύπτουν, όσο το δυνατόν, διάφορα κινηματογραφικά είδη και χώρες παραγωγής.

Αυτήν την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2016 θα προβληθούν δύο ταινίες από τη δεκαετία του 1920.

    Ώρα προβολής πρώτης ταινίας 18.00

    Ο Νανούκ του Βορρά (Nanook of the North)
    Ντοκιμαντέρ 1922 | Ασπρόμ. | Διάρκεια: 79'
    Αμερικανο-γαλλική ταινία του Robert Flaherty


    Ένας χρόνος στη ζωή του Νανούκ, ενός Ινουίτ Εσκιμώου, και της οικογένειάς του, που ζουν στον Αρκτικό Κύκλο. Ανταλλαγές, κυνήγι, ψάρεμα και μετακινήσεις μίας ομάδας που δεν την έχει αγγίξει καθόλου η βιομηχανική ανάπτυξη.

    Διάσημο βωβό ντοκιμαντέρ, το οποίο ο Φλάχερτι γύρισε από θαυμασμό για «τους πιο ευτυχισμένους ανθρώπους που είχε γνωρίσει ποτέ». Αν και αργότερα κατηγορήθηκε για τη μεθοδολογία (πολλές καταστάσεις και σκηνές είναι «κατασκευασμένες») και τη μονομέρειά του (προβάλλεται μία θετική εικόνα της ζωής αυτών των ανθρώπων), ο Φλάχερτι έφερε εις πέρας ένα δύσκολο τεχνικό επίτευγμα, το οποίο ήταν απόλυτα ειλικρινές στις προθέσεις του και άνοιξε το δρόμο για το εθνογραφικό ντοκιμαντέρ. Για την ιστορία, ο Νανούκ πέθανε από πείνα κατά τη διάρκεια κυνηγιού δύο χρόνια μετά τα γυρίσματα.
    ~ http://www.athinorama.gr/tv/movie.aspx?id=10048556&d=2015-8-20

    «Το μεγάλο κατόρθωμα του Flaherty δεν είναι η αντικειμενικότητα ενός ντοκυμανταίρ αλλά κάτι άλλο, ένα είδος αναπλασμένης ωμής πραγματικότητας που εικονογραφεί τους ανθρώπινους αγώνες και από τις δύο πλευρές της κάμερας.» Fernando F. Croce
    ~ http://www.cinepassion.org/Reviews/n/NanookNorth.html

    [Η ταινία "Ο Νανούκ του Βορρά" θα προβληθεί με αγγλικούς υπότιτλους.]



    Ώρα προβολής δεύτερης ταινίας 20.00

    Το εργαστήρι του δόκτωρα Καλιγκάρι (Das Kabinet des Dr. Caligari)
    Θρίλερ 1920 | ασπρόμαυρη βουβή | Διάρκεια: 70’
    Γερμανική ταινία
    Σκηνοθεσία: Robert Wiene
    Παίζουν: Werner Krauss, Conrad Veidt, Friedrich Feher


    Η ταινία κατέχει την 6η θέση στις 100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών του Rotten Tomatoes http://www.rottentomatoes.com/top/bestofrt/

    Το εργαστήριο του Δρ. Καλιγκαρι είναι ένα από τα πρώτα δείγματα, ίσως το πιο διάσημο, του γερμανικού εξπρεσιονιστικού κινηματογράφου. Το κίνημα που διήρκεσε από το 1919 έως το τέλος της δεκαετίας του ’20 ( με πιο παραγωγικά χρόνια την 5ετια 1919 – 1924) θεωρείται το πρώτο ουσιαστικό κίνημα του μοντέρνου κινηματογράφου και αυτό που αναβάθμισε τα κινηματογραφικά προϊόντα σε έργα τέχνης. Από εδώ και πέρα μόνο ως τέτοια θα αντιμετωπίζονται από τους κριτικούς. […]
    Οι Γερμανοί εξπρεσιονιστές δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην χρήση του chiaroscuro (οπτική αντίθεση μεταξύ σκιάς και φωτός). Άλλωστε η χρήση του είναι αυτή που εξυπηρετεί την εικονιστική αοριστία και την τάση προς την εσωστρέφεια. Οι συνθέσεις είναι κλειστοφοβικές, οι απεικονίσεις παραμορφωτικές και υπογραμμίζονται υπερβολικά οι φόρμες. Η εναλλακτική πραγματικότητα που προβάλλεται μέσα από τα δημιουργήματα, επιτυγχάνεται με τις γωνιώδεις λήψεις, τις παράξενες γωνίες, τη μινιμαλιστική σκηνική αντίληψη, τις στυλιζαρισμένες ερμηνείες, την υποκειμενική υφολογία και την ονειρώδη ατμόσφαιρα. Η ταινία διαθέτει όλα τα παραπάνω στοιχεία.
    Η ταινία είναι ένα θρίλερ για γερά νεύρα. Η κεντρική ιστορία του έργου είναι έξυπνη και γεμάτη εκπλήξεις.
    […]Τα σκηνικά ( μια που θα χρειαστεί να επιμείνουμε, διότι η λειτουργία τους είναι καταλυτική στο τελικό αισθητικό αποτέλεσμα) είναι σχεδιασμένα από μινιμαλιστές της σχολής Bauhaus. Όλη η ταινία είναι γυρισμένη σε στούντιο έτσι ώστε ο έλεγχος του σκηνικού περιβάλλοντος να είναι απόλυτος. Τα σκηνικά γωνιώδη, μυτερά εντελώς γεωμετρικά, σχεδόν μακάβρια υπαινίσσονται ενδεχομένως τον διάχυτο σε όλη την πόλη τρόμο. Οπωσδήποτε το οπτικό αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι συνάρτηση της ψύχωσης του αφηγητή Francis, μια αντανάκλαση του διεστραμμένου του μυαλού. Τα εξπρεσιονιστικά στοιχεία εκτείνονται στο make up, στα κοστούμια, στις ερμηνείες των ηθοποιών όπως και στην αντίληψη κινηματογράφησης της ιστορίας.
    […] Ο Caligari είναι μια πρόταση- πρόκληση για τους επόμενους κινηματογραφιστές. Πρόταση για πειραματισμούς γύρω από την απεικόνιση του αφύσικου και του εξωλογικού μέσω του αντικειμενικού μέσου της κινηματογραφικής φωτογραφίας. Οι εξπρεσιονιστικές κατακτήσεις του επηρέασαν την διαμόρφωση της κινηματογραφικής κουλτούρας του τρόμου και είναι συχνά ορατές στο έργο σπουδαίων κινηματογραφιστών όπως π.χ. ο Tim Burton.
    ~ http://www.cine.gr/film.asp?id=702120&page=4


Παρακαλούμε να είστε στην ώρα σας ώστε να μη ενοχλούνται οι υπόλοιποι θεατές και μην ξεχνάτε να αφήσετε το αυτοκίνητό σας στο κοντινό χώρο στάθμευσης.

Σας περιμένουμε!

Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά


____________________________________



άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!

     
   
Παρ, 22 Ιαν 2016 9:44 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4892


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 18/1/2016 1:06 μμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας και καλή χρονιά.

Με τη νέα χρονιά ξεκινάμε ένα καινούριο αφιέρωμα με την προβολή κάθε Τετάρτη δύο από τις καλύτερες ταινίες κάθε δεκαετίας από το 1920 έως το 2000. Επιλέξαμε ταινίες από τη συλλογή μας ώστε να καλύπτουν, όσο το δυνατόν, διάφορα κινηματογραφικά είδη και χώρες παραγωγής.

Αυτήν την Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016 θα προβληθούν δύο υπέροχες ταινίες από τη δεκαετία του 1930.

    Ώρα προβολής
    18.00

    Η ταχυδρομική άμαξα (STAGECOACH)
    Γουέστερν 1939
    Αμερικανική ταινία, ασπρόμαυρη
    Διάρκεια 96’
    Σκηνοθεσία: John Ford
    Παίζουν: John Wayne, Claire Trevor


    Η ταινία που έγινε πρότυπο για όλα τα σύγχρονα γουέστερν, μεταμόρφωσε το είδος, προσθέτοντας σοβαρότητα και χαρακτηρολογική ανάλυση στις μέχρι τότε απλοικές περιπέτειες, ενώ εκτόξευσε τον John Wayne στο στερέωμα των σούπερ σταρ. Η ταινία στην Ελλάδα έχει επίσης τον τίτλο «η άμαξα της αγωνίας» και είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό γουέστερν όλων των εποχών. Είναι η δραματική περιγρα¬φή του ταξιδιού προς το εσωτερικό της χώρας μιας ομάδας ανθρώπων κι έχει ως μοναδικό «σταθερό σκηνικό» το εσωτερικό της άμαξας με την οποία συνταξι¬δεύουν διάφοροι απόκληροι. Το σενάριο συλλαμβάνει όλους του στερεοτυπικούς χαρακτήρες του γουέστερν και κατορθώνει να τους περιγράψει με ακρίβεια: τον περιοδεύοντα πλασιέ, το χαρτοπαίκτη, τον αλ¬κοολικό γιατρό, την καλόκαρδη πόρνη, την καλή κοπέλα, τον αμαξά, τον δήθεν έ-ντιμο τραπεζίτη που το έχει σκάσει με το ταμείο της Τράπεζας. Κάθε χαρακτήρας έχει τη δική του ιστορία, αλλά πρόκειται να παίξει κι έναν σημαντικό ρόλο στην ι¬στορία της ταινίας, δείχνοντας μας πώς μια πόρνη μπορεί να είναι πιο θεοσεβούμενη από τις θρησκόληπτες κυράτσες που την έδιωξαν από την πόλη, πώς ένας ερωτύλος χαρτοπαίκτης μπορεί να πεθάνει με την α¬ξιοπρέπεια του αριστοκράτη, πώς ένας πιστολάς μπορεί να δείξει γενναιοδωρία, λεπτότητα και καλοσύνη και τέλος, πώς ένας μεθύστακας γιατρός μπορεί να ε¬ξασκήσει με αυταπάρνηση το επάγγελμα του». Η ταινία στην πλοκή της συνοψί¬ζει τις βασικές συμβάσεις του είδους: χαρακτήρες «τυπικούς» στις εκδηλώσεις τους, πορεία μέσα σε μια άγρια περιοχή, κινδύνους που αποκαλύπτουν την πραγ¬ματική φύση των ανθρώπων. Ο Bazin το χαρακτήρισε ως «το ιδανικό παράδειγμα ωριμότητας ενός στιλ που έφτασε στον κλασικισμό», αλλά και ως τη «δραματουργική απεικόνιση της παραβολής του τελώνη και του Φαρισαίου». Ο John Ford σκηνοθετεί ένα αρχετυπικό γουέστερν με σιδερένιο ντεκουπάζ, εξαίρετο ρυθμό, σκιαγράφηση χαρακτήρων, σκηνοθετικό στιλιζάρισμα και με πλήρη αξιοποίηση όλων των δραματουργικών, αισθητικών και μυθολογικών κωδίκων του γουέστερν. Σίγουρα το πρώτο ενήλικο γουέστερν και για κάποιους, το τελειότερο όλων των εποχών.
    ~ Αναρτήθηκε από Cahiers du cinema http://the100bestmovies.blogspot.gr/2009/03/ossessione-1943...conti.html



    Ώρα προβολής
    20.00

    M. Ο Δράκος του Ντίσελντορφ
    Σινεφίλ 1931
    Διάρκεια: 105'
    Γερμανική ταινία, ασπρόμ.
    Σκηνοθεσία: Φριτζ Λανγκ
    Παίζουν: Πέτερ Λόρε, Έλεν Γουίντμαν


    Το «Μ» είναι μια ταινία με κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις, όπου ακόμα υπάρχει ελευθερία λόγου. Δύο παράλληλες κοινωνίες, αυτές του επίσημου κράτους με την αστυνομία και της παρανομίας με τους κακοποιούς που έχουν τους δικούς τους νόμους, συναγωνίζονται και ανταγωνίζονται πάνω στο ίδιο θέμα, η κάθε μια για διαφορετικούς λόγους: την εύρεση του δολοφόνου.
    […] Το «Μ», γυρισμένο το 1931, στην κρίσιμη εποχή του μεσοπολέμου, μόλις οι ναζί αρχίζουν σιγά σιγά να κάνουν αισθητή την απεχθή παρουσία τους, είναι η αποθέωση του ζοφερού κλίματος φόβου και επικείμενου κακού που εγκυμονούσε στη γερμανική κοινωνία εκείνης της εποχής. Ο δολοφόνος είναι ανάμεσά μας και δεν είναι ένας αλλά σύντομα πολλοί: όλοι οι ναζί. Η κοινωνία περνάει κρίση, οι αξίες δοκιμάζονται. Αρκεί η ιδέα ενός άγνωστου δολοφόνου που κυκλοφορεί ανάμεσά μας για να υπάρχει ένα διάχυτο αίσθημα φόβου, ώστε οι άνθρωποι να χάνουν την ψυχραιμία τους, να μετατρέπονται σε όχλο, να παραιτούνται από δικαιώματά τους και να αποδέχονται μεγαλύτερη αστυνόμευση… Σε τέτοιες κρίσιμες καταστάσεις, μια ισχυρή αυταρχική δύναμη συνήθως εμφανίζεται που μεταφέρει στον κόσμο ένα κίβδηλο αίσθημα ασφάλειας και σταθερότητας, όπως θα συνέβαινε δύο χρόνια μετά την ταινία, με την άνοδο των ναζί στην εξουσία το 1933…
    […] Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Πέτερ Λόρε ήταν αξεπέραστος σε αυτή την ερμηνεία που τον καθιέρωσε. Ο Λόρε είχε ήδη θεατρική εμπειρία στο θέατρο του Μπρεχτ και εδώ έβαλε όλο του το ταλέντο, ενσαρκώνοντας τέλεια μια διαταραγμένη προσωπικότητα, και μετά από αυτό τον ρόλο έκανε μεγάλη καριέρα στο Χόλιγουντ, παίζοντας σε διάσημες κλασικές ταινίες, όπως «Το γεράκι της Μάλτας» και «Casablanca».
    […] Η ταινία «Μ» έχει υπάρξει ένας κινηματογραφικός μύθος. Έχει ψηφιστεί σε πολυάριθμες λίστες ως μια από τις σημαντικότερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου.
    ~ http://www.myfilm.gr/9599


Παρακαλούμε να είστε στην ώρα σας ώστε να μη ενοχλούνται οι υπόλοιποι θεατές και μην ξεχνάτε να αφήσετε το αυτοκίνητό σας στο κοντινό χώρο στάθμευσης.

Σας περιμένουμε!

Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά


____________________________________



άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!

     
   
Τρι, 26 Ιαν 2016 12:56 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4892


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 25/1/2016 10:04 πμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας

Στη συνέχεια του αφιερώματος «Επιλογή από τις καλύτερες ταινίες 1920–2000» αυτή την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου, θα προβληθούν δύο ταινίες από τη δεκαετία του 1940.

    Ώρα προβολής
    18.00


    Ο κύριος Βερντού (Monsieur Verdoux )
    Μαύρη κωμωδία 1947|Ασπρομ.| Διάρκεια: 124’
    Σκηνοθεσία: Charles Chaplin
    Σενάριο: Charles Chaplin βασισμένο σε μια ιδέα του Orson Welles
    Παίζουν: Charles Chaplin, Mady Correll, Allison Roddan |


    Για μια από τις πιο περίεργες αλλά και συνάμα καλύτερες ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν θα προσπαθήσουμε να μιλήσουμε σήμερα. Ο λόγος για τη μαύρη κωμωδία ''Ο κύριος Βερντού'', τη δεύτερη ομιλούσα ταινία του κωμικού που βασίζεται σε μια ιδέα του Όρσον Γουέλς.
    […]στα χέρια του Τσάρλι Τσάπλιν μετατρέπεται σε μια από τις πλέον ιδιόμορφες μαύρες κωμωδίες όλων των εποχών με απίστευτες στιγμές γέλιου, αστυνομικού μυστηρίου αλλά και πολιτικoύ λόγου που αρθρώνει ο ιδιοφυής κωμικός. Παράλληλα, ο Τσάπλιν, δεν διστάζει να πάρει και ένα μεγάλο ρίσκο. Όλες οι ταινίες του μέχρι εκείνη την εποχή παρουσίαζαν στο κοινό τις περιπέτειες του γνωστού σε όλους μας Αλήτη που αγαπήθηκε όσο λίγοι κινηματογραφικοί ήρωες. Σε αυτή την πανέξυπνη κωμωδία γνωριζόμαστε με την περσόνα ενός ανθρώπου που στην εποχή της οικονομικής κρίσης του 1930 εξαπατά πλούσιες κυρίες και έπειτα τις σκοτώνει για να κρατήσει τα λεφτά τους.
    […]Και καταλήγει σε ένα φινάλε όπου και πάλι με έναν λόγο (χωρίς να γίνεται βαρετά διδακτικός) δεν διστάζει να καταδικάσει τα πολιτικά συστήματα που δημιουργούν πολέμους αλλά και πολίτες σαν και του λόγου του. Γι'αυτό και αντιμετώπισε προβλήματα εκείνη την εποχή με την επιτροπή της λογοκρισίας στην Αμερική. Δεν διστάζει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο να εναντιωθεί στη θανατική ποινή (ποιοι είμαστε που θα αποφασίσουμε το πότε θα πεθάνει/εκτελεστεί ένας συμπολίτης μας;) παρουσιάζοντας τον ήρωά του ακόμη και την ύστατη στιγμή να αναζητά καινούριες εμπειρίες.
    […]Αν και στην εποχή της δεν θεωρήθηκε επιτυχημένo και ο κόσμος κυρίως στην Αμερική γύρισε την πλάτη του σε αυτό το αριστουργηματικό φιλμ, τώρα πλέον θεωρείται ως καλτ αλλά και από τις πιο ενδιαφέρουσες και πειραματικές στιγμές στην ιστορία του ιδιοφυή κωμικού.
    ~ Πάνος Λιάκος http://kritiki-gr.blogspot.gr/2014/03/monsieur-verdoux-1947.html



    Ώρα προβολής
    20.00


    Ο Τρίτος Άνθρωπος (The Third Man)
    Σινεφίλ 1949 | Ασπρόμ. | Διάρκεια: 100'
    Σκηνοθεσία: Carol Reed
    Σενάριο: Graham Greene
    Παίζουν: Orson Welles, Joseph Cotten, Alida Valli


    Ένας Αμερικανός συγγραφέας αναζητά έναν εξαφανισμένο φίλο του στη μεταπολεμική Βιένη, η οποία βρίσκεται υπό την κατοχή των συμμαχικών στρατευμάτων.
    Μια από τις μεγαλύτερες καλλιτεχνικές και εμπορικές επιτυχίες του βρετανικού μεταπολεμικού κινηματογράφου, που μεταφέρει με τον πιο δημιουργικό τρόπο στην οθόνη το ομώνυμο μυθιστόρημα του Γκράχαμ Γκριν. Μυστήριο, ρομαντικοί έρωτες, επικίνδυνες αποκαλύψεις, το αγχωτικό κλίμα μιας κατακερματισμένης Βιέννης που προσπαθεί να συνέλθει από τον πόλεμο, υποβλητική εξπρεσιονιστική ασπρόμαυρη φωτογραφία, ένα αξέχαστο μουσικό μοτίβο του Άντον Καράς και πάνω απ' όλα η αινιγματική παρουσία του Όρσον Ουέλς, που εμφανίζεται στο τελευταίο εικοσάλεπτο για ν' απογειώσει την ταινία στα ύψη: να γιατί ο «Τρίτος άνθρωπος» τιμήθηκε με το Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Καννών και με Όσκαρ φωτογραφίας, ενώ συνεχίζει να επηρεάζει πολλούς σκηνοθέτες ακόμα και σήμερα, με πιο πρόσφατα παραδείγματα το «Europ” και το «Kάφκα”.
    ~ http://www.athinorama.gr/cinema/movie/o_tritos_anthropos-1000810.html
    Πρόκειται για ένα φιλμ εντυπωσιακού κινηματογραφικού στυλ, που αναμειγνύει με μαεστρία στοιχεία εξπρεσιονιστικά και φιλμ νουάρ. Συνδυάζει το έντονο παιχνίδι, μεταξύ φωτός και σκοταδιού, την παραμόρφωση των προσώπων μέσα από ευρυγώνιο φακό και τα επιτηδευμένα πλάνα, που αθροιστικά συντελούν σε μία κλασσική μεταπολεμική ταινία. Μία διαχρονική δημιουργία που εκφράζει την παράνοια, τον παραλογισμό και το κλίμα φόβου, της πρώτης περιόδου μετά του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όντας στην αρχή ακόμα του Ψυχρού Πολέμου.
    Αξίζει τέλος να σημειώσουμε ότι η ταινία του Κάρολ Ριντ «Ο Τρίτος Άνθρωπος» (The Third Man - 1949), έχει ψηφιστεί ως η Καλύτερη Βρετανική Ταινία του 20ού αιώνα από το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (British Film Institute), καθώς και μία από τις Καλύτερες Αμερικανικές Ταινίες όλων των εποχών, λόγω της συμμετοχής του Αμερικανού παραγωγού, David O. Selznick.
    Είναι δε χαρακτηριστικό ότι ο σπουδαίος Κριτικός Κινηματογράφου Roger Ebert, είχε γράψει χαρακτηριστικά: «Από όλες τις ταινίες που έχω δει, αυτή ενσαρκώνει τη μαγεία του να πηγαίνεις σινεμά...»
    ~ http://tvxs.gr/webtv/tainies/o-tritos-anthropos


Παρακαλούμε να είστε στην ώρα σας ώστε να μη ενοχλούνται οι υπόλοιποι θεατές και μην ξεχνάτε να αφήσετε το αυτοκίνητό σας στο κοντινό χώρο στάθμευσης.

Σας περιμένουμε!

Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά


____________________________________



άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!

     
   
Τετ, 03 Φεβ 2016 3:20 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4892


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Παρ 29/1/2016 9:34 πμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας

Στη συνέχεια του αφιερώματος «Επιλογή από τις καλύτερες ταινίες 1920–2000» αυτή την Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου, θα προβληθούν δύο ταινίες από τη δεκαετία του 1950.

    Ώρα προβολής
    18.00


    Τα 400 Χτυπήματα (Les Quatre Cents Coups)
    Σινεφίλ 1959 | Ασπρόμ. | Διάρκεια: 93'
    Γαλλική ταινία
    Σκηνοθεσία Φρανσουά Τριφώ
    Παίζουν: Ζαν-Πιέρ Λεό, Αλμπέρ Ρεμί, Κλερ Μοριέ


    Η αδιαφορία των γονιών του και η αυταρχική συμπεριφορά του σχολείου σπρώχνουν τον 13χρονο Αντουάν, ο οποίος ονειρεύεται τη θάλασσα, σε ένα ταξίδι φυγής στους δρόμους του Παρισιού.
    Ερασιτέχνες ηθοποιοί, φυσικά ντεκόρ, σκηνοθετική αμεσότητα και αυτοσχεδιαστική διάθεση αφήνουν πίσω τους μια ακαδημαϊκή αφηγηματική αγκύλωση δεκαετιών και με μια αφοπλιστική κινηματογραφική χειρονομία ενώνουν το σελιλόιντ με την καθαρή ποίηση και την πικρή "αλήθεια εκεί έξω" με την κινηματογραφική απόλαυση. Βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κανών για μία από τις ταινίες που γέννησε τη νουβέλ βαγκ και επηρέασε ολόκληρο το μοντέρνο σινεμά.
    ~ http://www.athinorama.gr/cinema/movie/ta_400__xtupimata-1006735.html

    Ο μικρός Αντουάν (Ζαν Πιερ Λεο) με γονείς που διαρκώς λείπουν στις δουλειές και τις ασχολίες τους, χωρίς να είναι επιθετικός χαρακτήρας, δεν πειθαρχεί στο σχολείο, λέει εύκολα ψέματα, κάνει κοπάνες (αυτό σημαίνει ιδιωματικά ο τίτλος της ταινίας) ή επιχειρεί μικροκλοπές. Ο -θετός- πατέρας δεν του χαλάει χατίρι, η μητέρα αντιμετωπίζει με κάποια ελαφρότητα και μάλλον ψυχρά τις σκανταλιές ενώ θεωρεί τον εγκλεισμό του σε ίδρυμα κάτι σαν κατασκήνωση που θα του κάνει καλό. Ο Αντουάν, ανάμεσα από σκασιαρχεία του και σουλάτσα ή κρυφή διαμονή σε φίλους, στο τέλος θα βρεθεί σε ένα είδος αναμορφωτήριου.
    Όταν μιλάμε για Νουβέλ Βαγκ, συνήθως σκεφτόμαστε αισθητικά πειράματα μιας νέας κινηματογραφικής γλώσσας. Αυτό το αριστούργημα και ντεμπούτο του Τριφό που ουσιαστικά εισάγει στο κίνημα, δεν είναι κάτι τέτοιο. Έχει μεν μια νέα ελευθερία στη αφήγηση απ την οποία λείπουν τα περιττά και αυτονόητα της παλιάς γλώσσας, αλλά οφείλει τις αρετές του σε ένα διαχρονικά καλλιτεχνικό οίστρο, πηγάζει αυθόρμητα από την ψυχή του Τριφό και του Ζαν Πιερ Λεο με τον οποίο η χημεία θα αποβεί μοιραία, ενώνοντάς τους εφ όρου ζωής μέσα στην τέχνη. Άφθαστος ποιητικός ρεαλισμός που αποδίδει την ομορφιά της ελεύθερης ποιητικής ψυχής του μικρού ήρωα όπως και του δραματικού στοιχείου της ζωής, με έναν τρόπο που θα χαρακτήριζα αβάσταχτα απλό. Ούτε μελοδράματα, ούτε καταγγελίες, ούτε μηνύματα πέρα από την διάσταση μεταξύ της κοινωνικής νόρμας–νέκρας και της ελευθερίας. Ο Αντουάν είναι ταυτόχρονα ένα αθώο παιδί και ένας ώριμος (μα όχι διεφθαρμένος από τα κουτάκια της «λογικής») ενήλικας. Η αδούλωτη ψυχή του σχεδόν αρνείται να απελπιστεί, πόσο μάλλον να κλάψει, και ο τρόπος (στην τελική σκηνή) που τρέχει με μια σπαραχτική απλότητα και σχεδόν ταπεινότητα προς την θάλασσα μοιάζει με αποδοχή της ζωής ως τόπου ανερμήνευτου, γοητευτικού και αδιέξοδου συνάμα, που τον κοιτάζει εκστατικά αλλά και με μια αξιοπρέπεια. Αξεπέραστη στιγμή του κινηματογράφου.
    ~ http://cine.gr/film.asp?id=701200&page=4



    Ώρα προβολής
    20.00


    Λος Ολβιδάδος (Los Olvivados)
    Δραματική 1950 | Ασπρόμ. | Διάρκεια: 80'
    Μεξικανική ταινία
    Σκηνοθεσία Λουίς Μπουνιουέλ
    Παίζουν: Αλφόνσο Μέχια, Ρόμπερτο Κόμπο, Στέλλα Ίντα


    O Χάιμπο, δραπέτης του αναμορφωτηρίου, ηγείται, μαζί με το φίλο του Πέδρο, μιας συμμορίας ανηλίκων σε φτωχογειτονιά της Πόλης του Μεξικού. Δεν διστάζει να φτάσει μέχρι το έγκλημα, ενώ γίνεται εραστής της μητέρας του Πέδρο, η οποία με τη σειρά της παραδίδει το παιδί της στις αρχές για να το ξεφορτωθεί. Βραβείο σκηνοθεσίας Φεστιβάλ Καννών 1951 για την ταινία που έκανε διεθνώς γνωστό τον Μπουνιουέλ.
    Το πρώτο αριστούργημα της λεγόμενης μεξικάνικης περιόδου του Μπουνιουέλ. Πάντρεμα του νεορεαλισμού με τον σουρεαλισμό σε ένα σινεμά της ωμότητας που σοκάρει ακόμα και σήμερα. Βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κανών του 1951 για την ταινία που καθιέρωσε διεθνώς το σκηνοθέτη.
    ~ http://www.athinorama.gr/cinema/movie/los_olbidados-1002517.html

    Μεξικάνικος νεορεαλισμός, λοιπόν, και μία μεταμόρφωση του πρώην Dali συνοδοιπόρου; Περισσότερο ένα φιλμ – πρόκληση με την πανταχού παρούσα υπογραφή του ποιητή Bunuel. Αν και η ρεαλιστική ετικέτα «αληθινή ιστορία» θέτει για άλλη μια φορά τα οντολογικά περί κινηματογράφου ερωτήματα, ο Ισπανός σκηνοθέτης παραδέχεται πως «Οι Ξεχασμένοι» αποτελούν κοινωνικής κατεύθυνσης ταινία, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για διδακτικού χαρακτήρα φιλμ. Καμία λύση ή πρόγραμμα προς υιοθέτηση δεν προτείνεται ως διέξοδος στο αδιέξοδο. Οι παγανιστικές πρακτικές, η απέραντη σκληρότητα, το χάος του οργανωμένου σύγχρονου τρόπου ζωής, το α λα Bunuel όνειρο, οι ελάχιστες παράλληλες στιγμές γλυκύτητας και η ανεξήγητη, σύμφωνα με το σκηνοθέτη, έλξη που ασκούν πάνω του οι άγνωστες και αλλόκοτες πλευρές της ύπαρξης, συνθέτουν ένα μοναδικό, απαισιόδοξο αλλά αξέχαστο Bunuel.
    Και για να επανέλθουμε στην εικονική αναμέτρηση του τίτλου, οι ξεχασμένοι λούστροι παπουτσιών περνούν τα τοπικά σύνορα της Ρώμης η της Πόλης του Μεξικού. Το εισαγωγικό σχόλιο του Los Olvidados καθώς και η εναρκτήρια σεκάνς είναι σαφή: οι μεγάλες μοντέρνες πόλεις κρύβουν πίσω από τα επιβλητικά οικοδομήματα εστίες μιζέριας, όπου βρίσκουν καταφύγιο ελλιπώς τρεφόμενα παιδιά, χωρίς πρόσβαση σε σχολείο, ζώντας σε ελεεινές συνθήκες υγιεινής και με μελλοντική προοπτική την εγκληματικότητα. Διαδοχικά πλάνα του Μανχάταν, του Πύργου Άιφελ, του Μπιγκ Μπεν, του Τάμεση και της Πόλης του Μεξικό συνοδεύουν τα εισαγωγικά λεγόμενα.
    ~ http://www.cine.gr/film.asp?id=706872&page=4

Παρακαλούμε να είστε στην ώρα σας ώστε να μη ενοχλούνται οι υπόλοιποι θεατές και μην ξεχνάτε να αφήσετε το αυτοκίνητό σας στο κοντινό χώρο στάθμευσης.

Σας περιμένουμε!

Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!

     
   
Παρ, 05 Φεβ 2016 2:05 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4892


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Παρ 5/2/2016 1:20 μμ

Παράθεση:
Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας

Στη συνέχεια του αφιερώματος «Επιλογή από τις καλύτερες ταινίες 1920–2000» αυτή την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου, θα προβληθούν δύο ταινίες από τη δεκαετία του 1960.


    18.00
    ΑΓΡΙΑ ΣΥΜΜΟΡΙΑ (THE WILD BUNCH)
    Γουέστερν 1969 | Έγχρ. | Διάρκεια: 144'
    Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Σαμ Πέκινπα με τους: Γουίλιαμ Χόλντεν, Έρνεστ Μποργκνάιν, Ρόμπερτ Ράιαν, Μπεν Τζονσον, Έντμοντ Ο'Μπράιαν, Εμίλιο Φερνάντεζ


    Οι τελευταίες μέρες μιας συμμορίας παρανόμων στην Αμερική του 1913, η οποία, ύστερα από μια αποτυχημένη ληστεία τραπέζης στο Τέξας, καταφεύγει στο Μεξικό όπου μαίνεται ο Εμφύλιος.
    ~ Μπορείτε να διαβάσετε μια κριτική για την ταινία εδώ: http://the100bestmovies.blogspot.gr/2009/03/chinatown-1974-...anski.html


    Παρακαλώ ΠΡΟΣΟΧΗ λόγω μεγάλης διάρκειας της πρώτης ταινίας η δεύτερη προβολή αρχίζει στις 20.30 αντί στις 20.00 όπως συνήθως



    20.30
    ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ (REPULSION)
    Σινεφίλ 1965 | Ασπρόμ. | Διάρκεια: 104'
    Αγγλική ταινία, σκηνοθεσία Ρομάν Πολάνσκι με τους: Κατρίν Ντενέβ, Τζον Φρέιζερ, Ιβόν Φουρνό


    Όταν η Έλεν φεύγει με τον εραστή της για γουικέντ, η μικρότερή της αδελφή Κάρολ, που πάσχει από αγοραφοβία και τρέφει έναν ψυχοπαθολογικό τρόμο για το σεξ, κλειδώνεται στο διαμέρισμά της κι αφήνεται να κυριευτεί από νοσηρές φαντασιώσεις, που την οδηγούν μέχρι και το έγκλημα.

    ~ Μπορείτε να διαβάσετε μια κριτική για την ταινία εδώ: http://thegreatestmoviesever.blogspot.com/search/label/Roman%20Polanski


Παρακαλούμε να είστε στην ώρα σας ώστε να μη ενοχλούνται οι υπόλοιποι θεατές και μην ξεχνάτε να αφήσετε το αυτοκίνητό σας στο κοντινό χώρο στάθμευσης.

Σας περιμένουμε!

Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!

     
   
Τρι, 16 Φεβ 2016 12:35 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4892


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Παρ 12/2/2016 1:56 μμ

Παράθεση:
Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας

Στη συνέχεια του αφιερώματος «Επιλογή από τις καλύτερες ταινίες 1920–2000» αυτή την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου, θα προβληθούν δύο ταινίες από τη δεκαετία του 1970.


    18.00

    ΑΜΑΡΚΟΡΝΤ [ΘΥΜΑΜΑΙ] (AMARCORD)
    Σινεφίλ 1973 | Έγχρ. | Διάρκεια: 120 '
    Ιταλική ταινία, σκηνοθεσία Φ. Φελίνι με τους: Μαγκαλί Νοέλ, Αλντο Μπράντσια, Τσίτσο Ινγκράσια, Αλβάρο Βιτάλι


    Νοσταλγική αναβίωση των μικρογεγονότων που σημαδεύουν τη ζωή ενός μικρού χωριού της Ιταλίας την εποχή του Μουσολίνι.

    ~ Αποσπάσματα κριτικών από το: http://cine.gr/film.asp?id=703125&page=4
    […]
    Το Amarcord ειναι μια γκαλερί ξεκαρδιστικών πορτραίτων. Ειναι ενα παγανιστικο μωσαϊκο χαρακτηρων που ζουν στο προπολεμικο Ριμινι της φασιστικης Ιταλιας. Μεσα σ’ αυτο το περιβαλλον σκιαγραφειται με γραφικο τροπο η επαρχιακη Ιταλια των παιδικων χρονων του δημιουργου, οπως τελικα η μνημη του ειχε επιλεξει την συγκρατησει. Ο Fellini μας συστηνει σε αξεχαστους γκροτεσκο χαρακτηρες, προϊοντα μιας πραγματικοτητας συμμεικτης με τη φαντασια και τον παραλογισμο. Τα προσωπα του Fellini αποτυπωνονται στη μνημη μας με ευκολια και παρα την εξωφρενικη τους συμπεριφορα γινονται προσιτα, συμπαθη και αγαπητα και στον θεατη. Η τραβηγμενη στα ακρα συμπεριφορα τους ειναι εργαλειο στα χερια του σκηνοθετη ο οποιος απο τη μια δραττεται της ευκαιριας να μας παρουσιασει την παρορμητικη ψυχοσυνθεση του λαου του και απο την αλλη προβαινει σε ευστοχα σχολια πανω στην κοινωνικες δομες, στους οικογενειακους δεσμους και βεβαια στο φαινομενο του φασισμου. […]
    Η ταινια κερδισε την Χρυση σφαιρα και μαζί με αυτή και τα βραβεια της Ενωσης Κριτικων Κινηματογραφου της Νεας Υορκης και του National Board of Review. Α! Και το academy award for best foreign film. ΄Αλκηστις Χαρσούλη

    […] Η ταινία δεν είναι ιστορικό ντοκουμέντο, είναι ένα μάθημα σε όλους μας και ιδίως στους μεγαλύτερους να ζούμε, να ζούμε όπως θέλουμε, με φαντασία, ευρηματικότητα, πάθος, να γευτούμε τα πάντα. Last but not least η μουσική επένδυση του Nino Rota, ζεστή, μελωδική, τρυφερή.
    ~Κωσταντίνος Στυλιανού



    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΡΟΣΕΞΤΕ: Λόγω μεγάλης διάρκειας της πρώτης ταινίας η δεύτερη προβολή θα αρχίσει στις 20.30



    20.30

    Ο ΚΟΜΦΟΡΜΙΣΤΑΣ (IL CONFORMISTA)
    Σινεφίλ 1970 | Έγχρ. | Διάρκεια: 107'
    Ιταλική ταινία, σκηνοθεσία Μπερνάρντο Μπερτολούτσι με τους: Ζαν Λουί Τρεντινιάν, Στεφανία Σαντρέλι, Γκαστόνε Μοσίν, Ντομινίκ Σαντά, Πιέρ Κλεμεντί


    Το 1938, ο Μαρτσέλο, ένας τυπικός μεσοαστός που δουλεύει για το φασιστικό καθεστώς, αναλαμβάνει να βρει και να δολοφονήσει στο Παρίσι τον πρώην καθηγητή και μέντορά του.
    Ταινία νεανικής δυναμικής, επαναστατικής σκηνοθετικής τόλμης και απόλυτης φιλοσοφικής ωριμότητας, η διασκευή του μυθιστορήματος του Αλμπέρτο Μοράβια είναι ένα κολοσσιαίο, πολυεπίπεδο καλλιτεχνικό επίτευγμα. Από τα σημαντικότερα φιλμ του μεταπολεμικού ευρωπαϊκού σινεμά, φτιαγμένο από το υλικό που είναι φτιαγμένα τα αριστουργήματα.

    ~ Απόσπασμα κριτικής το: http://greatdirectorsgreatmovies.blogspot.gr/2009/10/il-com...-1970.html
    […] Μία σπουδή πάνω στον άνθρωπο, τις ηθικές αξίες, τις σχέσεις του φασισμού με την καταπιεσμένη σεξουαλικότητα, και τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που τον περιβάλουν και μια βαθιά πολιτική ταινία - καταγγελία προς τους συμπατριώτες του Ιταλούς που δέχονται αδιαμαρτύρητα χωρίς αντίδραση τα όσα συμβαίνουν στη χώρα τους. Μιλάμε για την υπό φασισμό Ιταλία περί τα 1.930.
    Ο ήρωας του Μπερτολούτσι θέλει και προσπαθεί απεγνωσμένα να ακολουθήσει μια φυσιολογική ζωή. Αλλά δεν μπορεί. Δεν ξέρει πως και τί να κάνει.. Πιστεύει ότι το φυσιολογικό είναι η υποταγή, ο συμβιβασμός, ο κομφορμισμός.. Δεν διακατέχεται από κάποια ιδεολογία και δεν ξέρει με βάση ποιον άξονα να κινηθεί.. Οι φασιστικές αντιλήψεις και ιδέες που τον περιτριγυρίζουν (αυτόν και την ίδια την κοινωνία όπου ζει), τον ακολουθούν σε κάθε τι (παντρεύεται μια γυναίκα γιατί έτσι πρέπει, αλλά ποθεί τη νεότερη σύζυγο του πρώην καθηγητή του, που το φασιστικό κόμμα του έχει υποδείξει να δολοφονήσει στο Παρίσι και μάλιστα κατά τη διάρκεια του μήνα του μέλιτος!).
    Σε μία χαρακτηριστική σεκάνς, η Dominique Sanda, θα αποκαλέσει τον Τρεντινιάν, σκουλήκι. Ο ίδιος ο Μπερτολούτσι όμως είναι που αποκαλεί "σκουλήκι" τον θεατή.
    Στην περιπλάνηση του ήρωα, πανέμορφες εικόνες μας συντροφεύουν, ντυμένες με μία καταπληκτική, δαιδαλώδη αφήγηση. Στο υγρό μπλε το φακού, απεικονίζεται η σαπίλα της πόλης, η αποσάθρωση του ανθρώπου.. Και οι ιλιγγιώδεις ρυθμοί της πλοκής ολοκληρώνουν τη σύνθεση της αριστουργηματικής σκηνοθεσίας του μέγα Μπερνάρντο!
    Η δε, αποκαλυπτική και εξόχως διδακτική σκηνή του φινάλε, αποτελεί σεκάνς ανθολογίας στην ιστορία του σινεμά.
    “O Κομφορμίστας” κέρδισε στο Φεστιβάλ Βερολίνου το 1970 το Interfilm Award Recommendation καθώς και το ειδικό βραβείο των δημοσιογράφων. […]


Παρακαλούμε να είστε στην ώρα σας ώστε να μη ενοχλούνται οι υπόλοιποι θεατές και μην ξεχνάτε να αφήσετε το αυτοκίνητό σας στο κοντινό χώρο στάθμευσης.

Σας περιμένουμε!

Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!

     
   
Τετ, 24 Φεβ 2016 12:03 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4892


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 22/2/2016 11:31 πμ

Παράθεση:
Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας

Στη συνέχεια του αφιερώματος «Επιλογή από τις καλύτερες ταινίες 1920–2000» αυτή την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου, θα προβληθούν δύο εμβληματικές ταινίες από τη δεκαετία του 1980.

    18.00

    Ε.Τ. Ο Εξωγήινος (Ε.Τ. The Extra-Terrestrial)
    Φαντασίας 1982 | Έγχρ. | Διάρκεια: 120'
    Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Στίβεν Σπίλμπεργκ με τους: Ντρου Μπάριμορ, Ντι Γουάλας, Πίτερ Κογιότ, Ρόμπερτ ΜακΝότον


    Ο μικρός Έλιοτ και οι φίλοι του παίρνουν υπό την προστασία τους ένα εξωγήινο επισκέπτη, για τον οποίο ενδιαφέρονται και πράκτορες της Ασφάλειας των ΗΠΑ, όχι με τις ίδιες φιλικές διαθέσεις. Προσθήκη νέων σκηνών και ψηφιακό ρετουσάρισμα στα ειδικά εφέ για την επανακυκλοφορία, 20 χρόνια μετά, μιας κλασικής ταινίας του Σπίλμπεργκ.
    Ο «Ε.Τ.» αντανακλά περισσότερο απ’ όσο θα ήθελε το κλίμα της δεκαετίας του ’80. Την περίοδο της συντηρητικής διακυβέρνησης του Ρίγκαν, τρία μικρά παιδιά έρχονται να μας εξοικειώσουν με την εικόνα του Άλλου. Γόνοι διαλυμένων και προβληματικών οικογενειών, σχηματίζουν τη δική τους «οικογένεια» και καταφέρνουν να νικήσουν τον κόσμο των ενηλίκων. Η επιτυχία της ταινίας βασίζεται εν μέρει σ’ αυτό το θετικό μήνυμα κι εν μέρει στη μεσσιανική παρουσία του Ε.Τ. Σήμερα όλα αυτά φαίνονται λίγο αφελή, η ταινία όμως διατηρεί ατόφια τη συγκινησιακή μαγεία της.
    […] Πρόκειται για μια από τις κλασσικές ταινίες επιστημονικής φαντασίας που σύστησε στο κοινό τον ίσως πιο γνωστό κινηματογραφικό εξωγήινο, τον Ε.Τ. (αρχικά των λέξεων Extra – Terrestial που στα αγγλικά σημαίνει εξωγήινος). Η μορφή του μικροκαμωμένου εξωγήινου πλάσματος σημάδεψε στην κυριολεξία την δεκαετία του 80 και ακόμα μέχρι και σήμερα παραμένει γνωστή στους απανταχού κινηματογραφόφιλους και μη, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γής. […] Ο Spielberg χωρίς τη χρήση συναρπαστικών οπτικών εφέ, σκηνοθετώντας εντελώς απλά, χωρίς τίποτα το περιττό, κατορθώνει και παρασέρνει τους θεατές του – ανεξαρτήτου φύλου και ηλικίας σε έναν κόσμο παραμυθένιας επιστημονικής φαντασίας, επικεντρώνοντας στην παράξενη φιλία που αναπτύσσεται ανάμεσα στον μικρό Έλιοτ και τον Ε.Τ. και πλημμυρίζει την οθόνη με συγκίνηση και συναισθήματα που πηγάζουν μέσα από την παιδική αθωότητα. […] Οι ερμηνείες όλων των παιδιών που συμμετέχουν στο κάστ […] είναι καταπληκτικές. […] Επίσης η εκπληκτική μουσική υπόκρουση του John Williams που καταφέρνει με ένα εξαιρετικό τρόπο να κατευθύνει τα αισθήματα του θεατή. […]
    ~ Από το: http://thegreatestmoviesever.blogspot.com/search/label/%CE%...E%BF%CF%82

    Η ταινία κατέχει την όγδοη θέση στη λίστα των 100 καλύτερεων ταινιών όλων των εποχών του rotten tomatoes.


    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΡΟΣΕΞΤΕ: η δεύτερη προβολή θα αρχίσει στις 20.15


    20.15

    Η ΘΥΣΙΑ
    Σινεφίλ 1986 | Έγχρ. | Διάρκεια: 149'
    Σουηδική ταινία, σκηνοθεσία Αντρέι Ταρκόφσκι με τους: Ερλαντ Γιόζεφσον, Σούζαν Φλίτγουντ

    Σε μια ήσυχη και απόμερη περιοχή της Σουηδίας, ο Αλεξάντερ και η οικογένειά του γιορτάζουν τα γενέθλιά του όταν πληροφορούνται πως απειλούνται από πυρηνικό όλεθρο.
    “Η Θυσία”, είναι η τελευταία ταινία του Ρώσου σκηνοθέτη και -κατά μία έννοια- μπορεί να θεωρηθεί η πνευματική διαθήκη του, καθώς τέσσερις μήνες μετά την βράβευσή του στις Κάννες, ο σκηνοθέτης άφησε την τελευταία του πνοή.
    […] Στη διαθήκη του λοιπόν, ο Ταρκόφσκι κρίνει πως αυτό που χρειάζονται οι άνθρωποι για να σωθούν από την καταστροφή στην οποία οδηγούνται μόνοι τους (κυρίως με τον τρόπο ζωής τους κα τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τη σχέση τους με τον κόσμο) είναι μια θυσία. Αυτό που έχει χαθεί είναι η αρμονία ανάμεσα στον άνθρωπο και τη φύση, όσο και ανάμεσα στις σχέσεις των ανθρώπων.
    […] Η «Θυσία» δεν είναι μια ταινία δράσης, αλλά μια ταινία για τον χρόνο (όπως και όλες οι ταινίες του Ρώσου σκηνοθέτη). Αυτός ό χρόνος δεν είναι ο «κανονικός» και «ομαλός» χρόνος των ρολογιών, αλλά είναι ο χρόνος όπως τον αισθάνονται οι άνθρωποι καθώς περιμένουν –γεμάτοι αγωνία –την επικείμενη καταστροφή. Όσοι είναι ήδη εξοικειωμένοι με το σινεμά του Ταρκόφκσι, δεν θα βρουν τίποτα λιγότερο από άλλη μια δημιουργία του λεγόμενου «ποιητικού κινηματογράφου».
    Τα αργά μονοπλάνα δεν είναι απλώς ένα κινηματογραφικό «κουλτουριάρικο» τερτίπι, αλλά ένα καθοριστικό στοιχείο της ταινίας, καθώς συνδέεται με αυτό που αναφέραμε στην αρχή: η «Θυσία» είναι μια ταινία για τον χρόνο. Τα αργά πλάνα λοιπόν καταρχήν κάνουν αισθητή την παρουσία του χρόνου που κυλά αργά και βασανιστικά (τόσο για τους πρωταγωνιστές, όσο και για τους θεατές). Και καθώς αυτό ο χρόνος δεν μπορεί να γεμίσει από κάποια εξωτερική δράση, μας δίνει την ευκαιρία να στρέψουμε την προσοχή μας αλλού: στην ίδια την αίσθηση της εσωτερικής, ψυχικής δοκιμασίας και αγωνίας των ηρώων. Η διάρκεια των πλάνων δείχνει ότι σημασία έχει η εσωτερική δοκιμασία, όχι η εξωτερική δράση.
    ~ Γιώργος Παυλίδης στο: https://camerastyloonline.wordpress.com/2013/11/25/i-thysia...u-pavlidi/



Σας περιμένουμε!

Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!

     
   
Τετ, 02 Μάρ 2016 12:06 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4892


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 29/2/2016 1:07 μμ

Παράθεση:
Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας

Για την δεκαετία του ενενήντα, αυτή την Τετάρτη 2 Μαρτίου, θα προβάλλουμε τις ταινίες: «Μπλέ ταινία» του Κισλόφσκι και «Το Μίσος» του Κασοβίτς.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ προσέξτε τις αλλαγές στις ώρες έναρξης των προβολών!



    18.30

    Τρία Χρώματα. Η Μπλε Ταινία (Trois Couleurs. Bleu)
    Σινεφίλ 1993 | Έγχρ. | Διάρκεια: 100'
    Γαλλο-πολωνική ταινία, σκηνοθεσία Κριστόφ Κισλόφσκι με τους: Ζιλιέτ Μπινός, Μπενουά Ρεζάν, Έμανουέλ Ριβά, Φλοράνς Περνέλ


    Η Ζιλί μετά το θάνατο του συζύγου και του παιδιού της σε αυτοκινητικό δυστύχημα, αποφασίζει να ξεκόψει με ό,τι τη συνδέει με το παρελθόν και να ξεκινήσει μια νέα ζωή.
    ~ Μπορείτε να διαβάσετε μια κριτική παρουσίαση της ταινίας εδώ: http://cine.gr/film.asp?id=702467&page=4



    20.30

    Το Μίσος (La Haine)
    Σινεφίλ 1995 | Ασπρόμ. | Διάρκεια: 96'
    Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ματιέ Κασοβίτς με τους: Βανσέν Κασέλ, Ιμπέρ Κουντέ, Σαϊντ Ταγκμαουί, Μπενουά Μαζιμέλ


    Τρεις νεαροί μετανάστες θα προσπαθήσουν να πάρουν εκδίκηση για το φίλο τους που έπεσε θύμα αστυνομικής βίας. Περιφερόμενοι άσκοπα στις φτωχογειτονιές του Παρισιού με ένα κλεμμένο περίστροφο στα χέρια τους θα ζήσουν ένα συνταρακτικό 24ωρο, προσπαθώντας να πείσουν όσους δεν τους σέβονται ότι θα πρέπει να τους φοβούνται…
    ~ athinorama

    Συνοπτική κριτική:
    Κινούμενος αντίθετα στο ρεύμα της εποχής, ο Γάλλος σκηνοθέτης αποφάσισε να πάρει την κάμερα στο χέρι και να κατέβει στα προάστια για να καταγράψει τα ασπρόμαυρα αδιέξοδα μιας περιθωριοποιημένης νεολαίας. Με μια μοντέρνα -ακόμη και για τις μέρες μας- κινηματογραφική γραφή, η ταινία αποδεικνύεται δημιουργικά ανθεκτική στη φθορά του χρόνου και λίαν προφητική για το μέλλον των ευρωπαϊκών μητροπόλεων.
    ~ Μπορείτε να διαβάσετε μια κριτική παρουσίαση της ταινίας εδώ: http://cine.gr/film.asp?id=705443&page=4


Σας περιμένουμε!

Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!

     
   
Τετ, 09 Μάρ 2016 7:45 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


tzou
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Feb 08, 2013
42


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 07/03/2016 2:41 μμ

Παράθεση:
Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας

Για την δεκαετία του 2000, αλλά και για την ημέρα της Γυναίκας, αυτή την Τετάρτη 9 Μαρτίου, θα προβάλλουμε την αμερικανική κομεντί «Little Miss Sunshine» και την ρουμάνικη ταινία «4 μήνες, 3 εβδομάδες και 2 μέρες». Με αυτές τις προβολές τελειώνει και το αφιέρωμά μας «Από τις καλύτερες ταινίες των δεκαετιών 1920–2000».

Στο επόμενο αφιέρωμα θα αποτίσουμε τιμή σε σκηνοθέτριες/τες και ηθοποιούς που πέθαναν πρόσφατα.


ΠΑΡΑΚΑΛΩ προσέξτε τις αλλαγές στις ώρες έναρξης των προβολών!


    18.30

    LITTLE MISS SUNSHINE
    Κομεντί 2006 | Έγχρ. | Διάρκεια: 101'
    Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Τζοναθαν Ντέιτον, Βαλερί Φάρις με τους: Τόνι Κολέτ, Γκρεγκ Κινίαρ, Στιβ Καρέλ, Άλαν Αρκιν


    Σύσσωμη η εκκεντρική οικογένεια Χούβερ ξεκινάει για την Καλιφόρνια όπου η εξάχρονη κόρη τους πρόκειται να συμμετάσχει στα παιδικά καλλιστεία: ο νεαρός γιος έχει πάρει όρκο σιωπής, ο γκέι θείος αποπειράται να αυτοκτονήσει, ο παππούς παίρνει κοκαΐνη και ο πατέρας, ένας γκουρού σεμιναρίων αυτοβελτίωσης, κινδυνεύει να χρεοκοπήσει. Όσκαρ β΄ αντρικού ρόλου και σεναρίου.
    Το ξεκαρδιστικό on the road ταξίδι μιας εξαμελούς οικογένειας για τα παιδικά καλλιστεία στην Καλιφόρνια είναι ένα σχόλιο για το αμερικανικό όνειρο, με απολαυστικές ερμηνείες από όλο το καστ. Όσκαρ σεναρίου και β΄ αντρικής ερμηνείας (Άλαν Άρκιν).



    20.30

    4 ΜΗΝΕΣ, 3 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ 2 ΜΕΡΕΣ (4 MONTHS, 3 WEEKS AND 2 DAYS)
    Σινεφίλ 2007 | Έγχρ. | Διάρκεια: 113'
    Ρουμάνικη ταινία, σκηνοθεσία Κριστιάν Μουνγκίου με τους: Αναμαρία Μαρίνκα, Λόρα Βασιλίου, Βλαντ Ιβάνοφ


    Στη Ρουμανία των τελευταίων χρόνων του Τσαουσέσκου, η Γκαμπίτα, μια νεαρή φοιτήτρια, έχει μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Μαζί με τη συγκάτοικό της Οτίλα, αποφασίζουν να απευθυνθούν στον κύριο Μπέμπε για παράνομη έκτρωση.
    ~ αθηνόραμα.gr

    Συνοπτική κριτική

    Ρεαλιστικό δράμα στην παράδοση του Μάικ Λι και των αδερφών Νταρντέν, με το ρυθμό και την εσωτερική ένταση ενός θρίλερ. Χρυσός Φοίνικας στις Κάνες και η ερμηνεία της χρονιάς από την Αναμαρία Μαρίνκα.


Σας περιμένουμε!

Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!

     
   
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες (ώρα Ελλάδας)



 
Μετάβαση στη:  
 

Σχετικές συζητήσεις - topics

Θεματική Ενότητα Πληροφορίες Δημοσιεύθηκε
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Προβολές 2017-2018 Κινηματογραφικής Λ...

από inertia
Δημόσια συζήτηση: ΣΥΡΟΣ Απαντήσεις: 1

Τετ, 11 Οκτ 2017 2:31 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις τΟΔΙΤ: πρωτοετείς στο νέο τμήμα του Π...

από inertia
Δημόσια συζήτηση: τμ. Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού Απαντήσεις: 0

Σαβ, 01 Ιούλ 2017 8:18 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις AIESEC Πανεπιστημίου Αιγαίου - Εθελον...

Δημόσια συζήτηση: AIESEC Απαντήσεις: 0

Παρ, 21 Απρ 2017 7:37 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Συνάντηση Αστρονομικής και κινηματογρ...

από maximos
Δημόσια συζήτηση: [ΛΕΣΒΟΣ] Αστρονομική Ομάδα Απαντήσεις: 0

Τρι, 07 Μάρ 2017 11:26 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Κινηματογραφική Ομάδα: Εαρινό Εξαμήνο...

Δημόσια συζήτηση: [ΡΟΔΟΣ] Κινηματογραφική Ομάδα Απαντήσεις: 0

Τετ, 22 Φεβ 2017 6:56 pm Τελευταίο Μήνυμα


Πρόσφατες συζητήσεις - topics