eMagazine_titleCover16_h47.png

Στήλη

Publisher: MyAegean ISSN: 2459-2692

aboutusWhatDo_emag

Σου αρέσει η ιδέα να αρθρογραφείς;

   Μάθε περισσότερα..


Μπορείς να λαμβάνεις περισσότερα "φρέσκα" νέα στο e-mail σου μέσω του RSS feed - (τι είν´τούτο;)

Παρέχεται μέσω MailChimp | Σύνοψη νέων άρθρων - NO spam!

>
Εκπαίδευση

Από το μέλος Symvouleutikos-Stathmos :

Δρ Ευστράτιος Παπάνης :

jobs wanted - ανεργίαΣτα χρόνια που ήμουν φοιτητής η μετέπειτα επαγγελματική μας πορεία ήταν τόσο διασφαλισμένη, που η απόκλιση για μεταπτυχιακά, ήταν δείγμα φιλοδοξίας, τάση για περιπέτεια, ελιτίστικη διάθεση. Η επετηρίδα και η μονιμότητα στο δημόσιο, αλλά και οι σχέσεις με ημετέρους, δεν απαιτούσαν ειδικά προσόντα. Αρκούσε η υπομονή και η μικρή ταλαιπωρία μέχρι η ζωή να πάρει ένα ρυθμό προς τη γαλήνη και την ασφάλεια.
Οι καιροί άλλαξαν. Τα υπήνεμα λιμάνια των προηγουμένων δεκαετιών αποδείχτηκαν βάλτοι. Ο φοιτητής που απλά παρακολουθεί τη σχολή είτε τακτικά είτε σποραδικά, για να περάσει τα μαθήματα και να δει μετά πώς θα πορευτεί, είναι ένα σίγουρο μοντέλο αποτυχίας. Το χειρότερο βιογραφικό συνοψίζεται στο ΑΓΑΜΟΣ απόφοιτος ψάχνει..



Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

Από το μέλος felisiapan :

Γράφουν η Φελίσια Παναγιωτάκου και ο Γιάννης Αποστολόπουλος :

View front door from a public school complex in GreeceΤους χαρίστηκε ένας κόσμος και στην συνέχεια τους τον πήρανε πίσω. Με αφορμή την οικονομική κρίση και την οικονομική δυσχέρεια που μαστίζει την χώρα μας τα τελευταία χρόνια έγιναν πολλάκις μεταγραφές παιδιών από ιδιωτικά σε δημόσια ιδρύματα. Μεταγραφές που χρόνο με χρόνο αυξάνονται με ταχύ ρυθμό. Είναι μια κατάσταση γνωστή σε όλο της το φάσμα, όμως αναρωτηθήκαμε ποτέ πώς υποδέχθηκαν αυτές τις μεταγραφές τα παιδιά του ιδιωτικού καθώς επίσης και τα παιδιά του δημοσίου; Δυο διαφορετικές κουλτούρες πρέπει να πορευτούν μαζί, πόσο εφικτό μπορεί να είναι αυτό;




Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

Από το μέλος PanosDramitinos :

Γράφει ο Πάνος Δραμυτινός :

book made mountain  -- εικονογράφηση Βασίλης ΕυδοκιάςΚάθε βαθμίδα εκπαίδευσης καλλιεργεί τους ανθρώπους σε διαφορετικό επίπεδο. Για παράδειγμα, η ανώτατη εκπαίδευση προσφέρει τα εργαλεία για κάποια μορφή μελλοντικής απασχόλησης, ενώ το νηπιαγωγείο μαθαίνει στα παιδιά την αξία της ευγνωμοσύνης, του σεβασμού, της ομαδικότητας και της κοινωνικότητας. Κάπου εκεί, μετά το νηπιαγωγείο, τα παιδιά φορτώνονται 5 κιλά βιβλία και πέφτουν στο διάβασμα. Όταν σηκώσουν κεφάλι, οι γονείς και το σχολείο τούς ενημερώνουν σχετικά με την ωμή πραγματικότητα, εκείνα εγκαταλείπουν τα ταλέντα τους στο παιδικό δωμάτιο, δηλώνουν πλήρη υποταγή στο φόβο και μπαίνουν για τα καλά στο τούνελ της απελπισίας (βλέπε συσσωρευμένη οργή, τον Δεκέμβρη του 2008). Αργότερα, ως ενήλικες, κάνουν το ίδιο με τη μιζέρια της συμβατικότητας και του κομφορμισμού. Τριανταπέντε χρόνια αυτού του διεφθαρμένου παραμυθιού δεν ήταν αρκετά για να αντιληφθούν οι άνθρωποι της πολιτικής εξουσίας πως η απουσία ευθυκρισίας, σεμνότητας, σύνεσης και τιμιότητας είναι συνέπεια της αμέλειας που έδειξαν όταν καλλιεργούσαν τις αξίες αυτές σε αποδέκτες μικρής ηλικίας, τότε που τα διδάγματα αποδίδουν.



Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

καθίσματα αμφιθέατροΣε ένα συνεχή διάλογο και μια διαλεκτική διάδραση εντός και εκτός του ίδιου του Πανεπιστημίου, 8 μέλη - διδάσκοντες του τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου συνεισφέρουν με κείμενά τους σε μια πρωτοβουλία «300 Λέξεις για την Παιδεία» εξωτερικεύοντας προσωπικές τους απόψεις πάνω σε διαρκείς κουβέντες για τα φλέγοντα ζητήματα της επικαιρότητας και της Παιδείας. Τις μοιράζονται μαζί μας ως μια προσπάθεια εξωστρεφούς δράσης. Δεν μένει παρά να λάβουμε υπόψιν μας μερικές «φωνές» ακόμη, που ίσως υπό άλλες συνθήκες να μην ακούγονταν... Κι ο καθένας μπορεί να κρατήσει εννοείται ελεύθερα ό,τι επιθυμεί, μα και να κάνει και τη δική του έρευνα ή τοποθέτηση!



Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

Από το μέλος Symvouleutikos-Stathmos :

Πόπη Κασσωτάκη - Ψαρουδάκη, Σχολική σύμβουλος Π.Α-Υποψ. Διδάκτορας Πανεπιστημίου Κρήτης :

Learn Through PlayΚατά το τέλος της προσχολικής εκπαίδευσης (ηλικία 5:5-6:6 ετών), η γραμματική ανάπτυξη των παιδιών στη μητρική τους γλώσσα πρέπει να βρίσκεται αρκετά κοντά σε εκείνη των ενηλίκων. Τα παιδιά, δηλαδή, έχουν ήδη καταφέρει να υιοθετήσουν το γλωσσικό σύστημα που κυριαρχεί στην κοινότητά τους. Πιο συγκεκριμένα, έχουν κατακτήσει τη συμφωνία του ρήματος κατά αριθμό και πρόσωπο με το υποκείμενο και τη μορφολογία των πτώσεων (διαφορετικοί τύποι ονομάτων ανάλογα με γραμματική τους λειτουργία). 



Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

Από το μέλος Symvouleutikos-Stathmos :

Ευστράτιος Παπάνης, Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου :

students studyingΜια από τις βασικότερες αρχές της εκπαίδευσης είναι ο αντισταθμιστικός και δημοκρατικός χαρακτήρας της. Παρά το αυτονόητο των αξιών αυτών η εκπαίδευση αντανακλά το εκάστοτε κοινωνικό σύστημα και αναπαράγει τις ανισότητές του. Ο Bourdieu είχε επισημάνει ότι οι μαθητές διαφοροποιούνται ανάλογα με το οικονομικό και πολιτισμικό κεφάλαιό τους, γεγονός που επηρεάζει αργότερα τον τύπο της επαγγελματικής και κοινωνικής αποκατάστασής τους.




Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

Από το μέλος Symvouleutikos-Stathmos :

Ευστράτιος Παπάνης, Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου, Παναγιώτης Γιαβρίμης, Λέκτορας Τμήματος Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου :

help in homeworkΘεωρητικοί της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης συσχετίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα και τις διαδικασίες του με την εργασιακή βιογραφία των ατόμων. Όπως διαφαίνεται και από τα ευρήματα της έρευνας οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να γεφυρώσει τις κοινωνικές ανισότητες, κάτι που σχετίζεται κατά τη γνώμη τους με τον κρατικό παρεμβατισμό στην κατάρτιση των αναλυτικών προγραμμάτων.



Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

Από το μέλος xaderfi :

studying πανελλήνιεςΜια περίοδος, άσχημη σαν εμπειρία για τους περισσότερους, έφτασε για άλλη μια χρονιά στο τέλος της. Ποια περίοδος; Ο λόγος για τις πανελλήνιες, οι εξετάσεις που θα οδηγήσουν τους μέχρι τώρα μαθητές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ένα σκαλοπάτι πιο πάνω στη γνώση, αλλά και η αρχή μιας νέας ζωής.




Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

Από το μέλος Symvouleutikos-Stathmos :

Γράφουν οι: Ευστράτιος Παπάνης*, Παναγιώτης Γιαβρίμης*

college studentsΠολλές προσπάθειες έχουν καταβληθεί από ερευνητές, για να καταγραφούν τα χαρακτηριστικά του ‘καλού’ και του ‘κακού’ δασκάλου, ενώ πολύ περισσότερα έχουν γραφεί για τις αντίστοιχες ιδιότητες των μαθητών. Σε μια περίοδο κατά την οποία η Παιδεία βρίσκεται σε αναταραχή ή κατ’ άλλους σε τέλμα και οι αλλαγές άλλοτε είναι ευπρόσδεκτες και άλλοτε καταδικαστέες, η Απογευματινή αποφάσισε να δημοσιεύσει μια έρευνα, που αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού εκπαιδευτικού, όπως αυτά αναδύονται από τις απόψεις των μαθητών, αλλά και τα γνωρίσματα του καλού μαθητή, μέσα από τις γνώμες των εκπαιδευτικών.



Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

Από το μέλος ForzaInter :

Μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό - ΟδηγόςΈνας οδηγός για ενδιαφερόμενους για μεταπτυχιακά στο εξωτερικό.

- Απαιτούμενα προσόντα
- Προετοιμασία για την αίτηση
- Τίτλοι Μεταπτυχιακών Σπουδών
- Αιτήσεις για Μεταπτυχιακές Σπουδές
- Γλώσσα




Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

MIT 1800 OpenCourceWare classesΤο MIT, μέσω του προγράμματος OpenCourseWare (RSS) και με το σύνθημα «Unlocking Knowledge, Empowering Minds», ανοίγει 1800 μαθήματά του στο κοινό, διαθέτοντας με αυτό τον τρόπο την ύλη που διδάσκεται, τις σημειώσεις, τις εργασίες που ανατίθενται καθώς και το ποια βιβλία χρησιμοποιούνται σε κάθε course.



Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

Από το μέλος savio :

Γράφει ο Σάββας Βαρυτιμιάδης

ευρεση εργασίας ή μεταπτυχιακόΕπιτέλους, μετά από χρόνια σκληρής και επίπονης προσπάθειας το πήρες το πτυχίο σου ή ετοιμάζεσαι να το πάρεις σ' αυτή την εξεταστική. Και μετά το πανεπιστήμιο τι; Οι δρόμοι είναι δυο: είτε ένα μεταπτυχιακό στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, είτε κατευθείαν στα δύσκολα, δηλαδή εύρεση της κατάλληλης θέσης εργασίας.

Δείτε και στο άρθρο: Γραφείο Διασύνδεσης και Σταδιοδρομίας Πανεπ. Αιγαίου



Δημοσιοποίηση:





>
Εκπαίδευση

Από το μέλος dracon :

Αναζητώντας το γιατί...



Δημοσιοποίηση: