Προβολές 2016-2017 Κινηματογραφικής Λέσχης Βιβλιοθήκης Παν. Αιγαίου (Σύρος)

   
   

 ΣΥΡΟΣ

 
Συγγραφέας Προβολές 2016-2017 Κινηματογραφικής Λέσχης Βιβλιοθήκης Παν. Αιγαίου (Σύρος)
    Τρι, 13 Δεκ 2016 12:47 pm |
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
 Δημοσίευσηlink παραπομπής   


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
24


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 12/12/2016 11:58 πμ

Παράθεση:
Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας!

Συνεχίζοντας για 4η εβδομάδα το αφιέρωμά μας στους Έλληνες σκηνοθέτης της Διασποράς αυτή την Τετάρτη θα προβάλουμε δύο ταινίες του Ροβήρου Μανθούλη: «Πρόσωπο με Πρόσωπο» και «Οι Τσιγγάνοι: Οι παρίες της Ουγγαρίας».


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ώρα έναρξης προβολής 19.00 ακριβώς!


    Α΄ταινία Προβολή 19:00

    Πρόσωπο με πρόσωπο (1966)
    Διάρκεια 90 λεπτά, ασπρόμ.
    Σενάριο-σκηνοθεσία: Ροβήρος Μανθούλης
    Φωτογραφία: Σταμάτης Τρύπος
    Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης
    Ηθοποιοί: Κώστας Μεσσάρης, Ελένη Σταυροπούλου, Θεανώ Ιωαννίδου, Λάμπρος Κοτσίρης


    Μια πολιτική και προσωπική ταινία (film d’auteur), που καυτηριάζει την «νέα τάξη» πραγμάτων που επιχειρεί να επιβάλει ένα αυταρχικό καθεστώς της οικονομικής, πολιτικής και στρατιωτικής ολιγαρχίας. Με την ευκαιρία στιγματίζεται η καταστροφή της Αθήνας. Πρόκειται για μια μαρτυρία για την προδικτατορική πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και μια σάτιρα της ανερχόμενης τάξης των νεόπλουτων στη δεκαετία του ’60.

    «Η ανηλεής σάτιρα του αστικού νεοπλουτισμού, οι συνεχείς υπαινικτικές αναφορές στην προϊστορία της μεγαλοαστικής οικογένειας όπου τοποθετείται η δράση, η προσαρμοστικότητα τού τέλεια αλλοτριωμένου «πάτερ φαμίλια» στις κατ’ εξοχήν τοκογλυφικές «επιχειρήσεις οικοδομών», η ανεκδιήγητη οικοδέσποινα με την ζωώδη αισιοδοξία, ο τεντυμποΐζων υιός, η χαμένη και πελαγωμένη μέσα σ’ αυτόν τον ηλίθιο κυκεώνα κόρη – η μόνη που διατηρεί μερικά ίχνη πρωτόγονης ανθρωπιάς και καλωσύνης – δημιουργούν έναν κωμικοτραγικό περίγυρο, μέσα στον οποίον κινείται επαγγελματικά ο νεαρός δάσκαλος των Αγγλικών». Βασίλης Ραφαηλίδης στη Δημοκρατική Αλλαγή (27/9/1966)
    ~ https://manthoulis.wordpress.com/%CF%84%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%B5%CF%83/prosopo_me_prosopo/


    Β΄ταινία Προβολή 20.30

    Les Gitans: Les Parias de la Hongrie | Οι παρίες της Ουγγαρίας
    1989, ντοκιμαντέρ, 16 mm, έγχρωμη, 52΄

    Για τους τσιγγάνους της Ουγγαρίας.
    Ταινία για τη σειρά «Οι Τσιγγάνοι» του FR-3 και του LA SEPT (ARTE)



    Για ένα βιογραφικό του σκηνοθέτη μπορείτε να κοιτάξετε στο:
    ~ http://www.myfilm.gr/1071

    Σας περιμένουμε!


Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά



____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
    Τρι, 20 Δεκ 2016 8:09 pm |
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
 Δημοσίευσηlink παραπομπής   


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
24


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 19/12/2016 11:04 πμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας!

Συνεχίζοντας για 5η και τελευταία εβδομάδα το αφιέρωμά μας στους Έλληνες σκηνοθέτης της Διασποράς αυτή την Τετάρτη θα προβάλουμε την ταινία του Νίκου Παπατάκη «Η φωτογραφία».

Για ένα βιογραφικό του σκηνοθέτη μπορείτε να κοιτάξετε στο ~http://www.lifo.gr/team/fasmata/53649


Η προβολή αυτή τη φορά θα αρχίσει στις 19:30 ακριβώς!

    19:30
    Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
    Σκηνοθεσία - Σενάριο: Νίκος Παπατάκης
    Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Τσάγκας, Άρης Ρέτσος, Ζωζώ Ζάρπα, Χρήστος Βαλαβανίδης, Δέσποινα Τομαζάνη
    Έτος: 1986
    Χώρα: Γαλλία, Ελλάδα
    Διάρκεια: 110 λεπτά




    Η «Φωτογραφία» είναι ακόμα μία προσωπική ταινία για τη μετανάστευση, τη μοναξιά, την πλάνη της ευτυχίας, με πρωταγωνιστές τον Άρη Ρέτσο και τον Χρήστο Τσάγκα. Τα γυρίσματα έγιναν στην Καστοριά και στα προάστια του Παρισιού. Προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το φθινόπωρο του 1986, αποθεώθηκε, αλλά το μοναδικό βραβείο που απέσπασε ήταν αυτό του σεναρίου, το οποίο ο Παπατάκης αρνήθηκε να παραλάβει. ~www.lifo.gr
    Στα χρόνια της δικτατορίας, ο Ηλίας υπηρετεί μια δύσκολη θητεία στον στρατό, χαρακτηρισμένος ως γιος κομουνιστή που πολέμησε και σκοτώθηκε στον Εμφύλιο. Για τον ίδιο λόγο, όταν απολύεται και επιστρέφει στη μικρή κοινωνία της Καστοριάς, δεν μπορεί να ελπίζει σε κάτι, παρά μόνο να μεταναστεύσει, όπου αυτό είναι δυνατό.
    Φεύγει λοιπόν για το Παρίσι και προσπαθεί να προσεγγίσει έναν γουναρά που βρίσκεται εκεί από χρόνια, τον Γεράσιμο, μακρινό συγγενή της μητέρας του. Μέρα με τη μέρα αναπτύσσεται μεταξύ τους μια σχέση εμπιστοσύνης και αγάπης, όμως ταυτόχρονα τα πάντα οικοδομούνται πάνω σ΄ ένα επιπόλαιο ψέμα που ο Ηλίας είπε στον Γεράσιμο, το πρώτο βράδυ της γνωριμίας τους, όταν συνέστησε την κοπέλα μιας φωτογραφίας που είχε μαζί του, ως τη φανταστική αδελφή του.
    Ο Γεράσιμος στους μήνες που ακολουθούν την ερωτεύεται και αναδιατάσσει πλέον ολόκληρη τη ζωή του, ώστε να την παντρευτεί. Διχασμένος ανάμεσα στην ειλικρινή ευγνωμοσύνη και την ανάγκη της επιβίωσης, ο Ηλίας συνεχίζει να τροφοδοτεί με ψέματα την εξ αποστάσεως αγάπη του Γεράσιμου για μια γυναίκα που δεν υπάρχει, την Ευτυχία, έως ότου πια, οι δυο τους επιστρέφουν στην Ελλάδα για τον γάμο.
    Στη «Φωτογραφία», ο γεννημένος στην Αιθιοπία Νίκος Παπατάκης απεικονίζει τη σκοτεινιά που σκέπαζε τη χώρα καταγωγής του κατά τα χρόνια της χούντας μέσα από το κάτοπτρο της νοσταλγίας και την ερημιά της μετανάστευσης.
    Πρόκειται για την ιστορία του Ηλία (τον ερμηνεύει ο Άρης Ρέτσος), ενός νέου από την Καστοριά, που υπό το βάρος του αριστερού οικογενειακού παρελθόντος αποφασίζει να κάνει ένα καινούργιο ξεκίνημα στο Παρίσι, πηγαίνοντας να βρει τον Γεράσιμο, έναν μακρινό συγγενή της μητέρας του.
    Μαζί του παίρνει μονάχα τη φωτογραφία μιας άγνωστης, την οποία συστήνει στον τελευταίο ως αδερφή του. Αυτό το φαινομενικά αθώο ψέμα αποτελεί, ωστόσο, το έναυσμα για μια σειρά δραματικών γεγονότων… ~http://tvxs.gr/news/sinema/i-fotografia-toy-nikoy-papataki-sto-galliko-institoyto


    Σας περιμένουμε!



Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά



____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
    Τρι, 10 Ιαν 2017 10:34 pm |
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
 Δημοσίευσηlink παραπομπής   


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4878


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 10 Ιαν 2017 09:45

Παράθεση:
Σας ενημερώνουμε ότι η Βιβλιοθήκη αύριο Τετάρτη 11/1/2017 θα λειτουργήσει μόνο κατά το πρωινό ωράριο από 8.00 έως 15.30. Το απογευματινό ωράριο εκτάκτως, δεν θα πραγματοποιηθεί.
 
Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά


     
    Δευ, 16 Ιαν 2017 3:16 pm |
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
 Δημοσίευσηlink παραπομπής   


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
24


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 16/1/2017 2:57 μμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας,

Όπως είχαμε υποσχεθεί ξεκινάμε την νέα χρονιά με ένα σινεφίλ αφιέρωμα, σε έναν από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών τον Carl Theodore Dreyer. Για την βαθύτερη κατανόηση και ως εκ τούτου τη μεγαλύτερη απόλαυση των ταινιών του αφιερώματος, θα ξεκινήσουμε με ένα ντοκυμαντέρ – αφιέρωμα στον σκηνοθέτη.

    19:30
    Κάρλ Ντράγιερ – Αφιέρωμα (Carl Th. Dreyer: Min métier)
    Δανέζικο ντοκυμαντέρ
    Σκηνοθεσία: Torben Skjødt Jensen
    Έτος: 1995
    Διάρκεια: 96 λεπτά


    Λέει ο Μιχάλης Δημόπουλος στο αφιέρωμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για τον Dreyer. « O Carl Theodor Dreyer, δεν είναι μόνο ένας από τους κορυφαίους κινηματογραφικούς δημιουργούς του παγκόσμιου κινηματογράφου. Το έργο του επαναπροσδιορίζει την ουσία της κινηματογραφικής έκφρασης, δείχνει ότι η τέχνη του κινηματογράφου είναι κάτι πιο βαθύ και περίπλοκο από μία εικονογραφημένη αφήγηση ιστοριών, επιβεβαιώνει ότι η αυτονομία του κινηματογράφου απέναντι στις άλλες τέχνες της αναπαράστασης, το ρεαλισμό, την ποίηση και την κοινωνική αναφορά είναι μία διαδικασία ανοικτή ακόμα στη χειραφέτηση ή τη χειραγώγηση, στην αναπηρία ή την επάρκεια. Για αυτό και οι ταινίες του μεγάλου Δανού σκηνοθέτη έχουν για τον κινηματογράφο ένα αξεπέραστο οντολογικό βάρος, ενώ, ταυτόχρονα, εκφράζουν, με την αόρατη ορμή της σκέψης, την επιθυμία κάθε μεγάλου καλλιτέχνη όχι τόσο να αναπαραγάγει το ορατό, όσο να το φανερώσει σε όλες τις πτυχές του».

    ‘Ωρα προβολής 19.30



    Σας περιμένουμε!



Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά


____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
    Δευ, 23 Ιαν 2017 12:35 pm |
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
 Δημοσίευσηlink παραπομπής   


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
24


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 23/1/2017 12:15 μμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας,

Αυτήν την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου θα προβάλλουμε την ταινία «Μέρες οργής» στα πλαίσια του αφιερώματός μας στον μεγάλο Δανό σκηνοθέτη Carl Theodor Dreyer.

    19:30
    ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ (DIES IRAE)
    Σινεφίλ.Δανέζικη ταινία, σκηνοθεσία Καρλ Ντράγιερ με τους: Τόρκιλντ Ροζ, Σίγκριντ Νέγενταμ, Λίζμπεθ Μόβιν
    Έτος: 1943
    Διάρκεια: 105'
    Ασπρόμαυρη





    Στις αρχές του 17ου αιώνα η γυναίκα ενός πάστορα κατηγορείται από την πεθερά της ότι είναι μάγισσα. Απαγορευμένη από τους ναζί για ευνόητους λόγους, η ταινία αποτελεί την πιο φοβερή καταγγελία της μισαλλοδοξίας και του σκοταδισμού που έδωσε ποτέ το σινεμά. Εκπληκτικά κάδρα που παραπέμπουν στη φλαμανδική ζωγραφική.
    ~ http://www.athinorama.gr/cinema/movie/meres_orgis-1004727.html

    ***
    […] Σ' ένα μικρό χωριό, στη Δανία του 1623, ο πάστορας Άμπσαλον Πέντερσον παντρεύεται την πολύ νεότερή του Αν, κόρη μιας υποτιθέμενης μάγισσας, έχοντας πάρει προηγουμένως την έγκριση των εκκλησιαστικών αρχών. Αυστηρός και τυπικός στα καθήκοντά του, ο Άμπσαλον δε διστάζει να στείλει στην πυρά τη γριά Χέρλοφς Μάρτε, κατηγορώντας την ως μάγισσα. Ο ερχομός του γιου του, Μάρτιν (από τον πρώτο του γάμο), αναστατώνει το σπιτικό του. Ο νεαρός ερωτεύεται τη σχεδόν συνομήλικη μητριά του, κι εκείνη δεν αργεί να ανταποκριθεί. Ο Άμπσαλον μαθαίνει την αλήθεια από το ίδιο το στόμα της Αν και, σοκαρισμένος, πεθαίνει. Στην κηδεία του, η μητέρα του Μερέτε, που ποτέ της δε συμπάθησε την Αν, την κατηγορεί ότι προκάλεσε ηθελημένα το θάνατο του συζύγου της κι ότι είναι μάγισσα. Η Αν ζητά από τον Μάρτιν να την υπερασπιστεί, αλλά αυτός δειλιάζει και παίρνει το μέρος της γιαγιάς του και των φανατισμένων θεολόγων. Απογοητευμένη, η Αν υιοθετεί μια παθητική και αυτοκαταστροφική στάση, ομολογώντας ότι είναι μάγισσα, κι επισύροντας έτσι τη θανατική της καταδίκη στην πυρά.
    ~ http://www.culturenow.gr/19775/karl-ntragier-amor-omnia-afierwma-stin-tainiothiki-tis-thessalonikis-

    ***
    […] Ο Ντράγιερ, ένας από τους κορυφαίους στυλίστες του παγκόσμιου κινηματογράφου, εισήγαγε τα μεγάλης διάρκειας πλάνα με τους «κενούς χρόνους» επιδιώκοντας να εμποδίσει τον θεατή να ταυτιστεί με τα δρώμενα, συνδυάζοντας στη σκηνοθεσία του λιτότητα, αυστηρότητα, λεπτότητα και υποβλητικότητα. Αυτός, ο εμπνευστής του «ψυχολογικού κινηματογράφου» υποστήριζε ότι «η τέχνη πρέπει να περιγράφει τον εσωτερικό κόσμο και όχι τον εξωτερικό». «Γι' αυτό και χρειάζεται να εγκαταλείψουμε το νατουραλισμό και να βρούμε τον τρόπο να εισαγάγουμε νέες εικόνες. Η αφηρημένη τέχνη επιτρέπει στο σκηνοθέτη να βγάλει τον κινηματογράφο απ' τη φυλακή του νατουραλισμού».
    ~ http://www.kathimerini.gr/319228/article/politismos/arxeio-politismoy/o-ypervatikos-daskalos-karl-ntragier

    Σας περιμένουμε!


    Από τη Βιβλιοθήκη
    Αλίκη Τσουκαλά




____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
    Τετ, 01 Φεβ 2017 1:00 pm |
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
 Δημοσίευσηlink παραπομπής   


tzou
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Feb 08, 2013
42


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Παρ 27/1/2017 10:08 πμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας,

Αυτήν την Τετάρτη 1η Φεβρουαρίου 2017 θα προβάλουμε την ταινία «Ο Λόγος» στα πλαίσια του αφιερώματός μας στον Δανό σκηνοθέτη Carl Theodore Dreyer.


    19:30
    Ο ΛΟΓΟΣ (ORDET)
    Σινεφίλ 1955 | Α/Μ | Διάρκεια: 125'
    Δανέζικη ταινία, σκηνοθεσία Καρλ Ντράγιερ με τους: Χένρικ Μάλμπεργκ, Έμιλ Χανς Κρίστενσεν, Μπιργκίτ Φέντερσπιλ, Μόνικα Ολμπρίτσκακα




    Δυο οικογένειες αντιμάχονται μεταξύ τους, γιατί ακολουθούν διαφορετικά θρησκευτικά πιστεύω. Όμως, ένας θάνατος και ένα θαύμα, η ανάσταση της νεκρής, θα τους κάνει να συνειδητοποιήσουν ότι ο αληθινός χριστιανισμός δεν είναι δόγμα, αλλά αγάπη, λατρεία της ζωής και πίστη στο Θείο Λόγο. Αριστουργηματική διασκευή ενός έργου του Κάι Μουνκ, που παρά το θρησκευτικό προβληματισμό του, έχει την απλότητα ενός αγροτικού ντοκιμαντέρ. ~http://www.athinorama.gr/cinema/movie/o_logos-1000978.html

    Δυο οικογένειες αντιμάχονται μεταξύ τους, γιατί ακολουθούν διαφορετικά θρησκευτικά πιστεύω, χωρίς να κατανοούν ότι ο αληθινός χριστιανισμός δεν είναι δόγμα, αλλά αγάπη, λατρεία της ζωής και των συνανθρώπων και πίστη στο Θείο Λόγο. Μεταφέροντας στην οθόνη ένα θεατρικό έργο του Κάι Μουνκ με θρησκευτικό προβληματισμό, ο Καρλ Ντράγιερ κάνει μία απο τις ωραιότερες ταινίες της καριέρας του, που παρά τον μεταφυσικό της χαρακτήρα, θυμίζει χάρη στη ρεαλιστική και ακριβόλογη σε λεπτομέρειες σκηνοθεσία, αγροτικό ντοκιμαντέρ. «Μέσα από την απλότητα του φιλμικού λόγου της ταινίας, φανερώνεται η τέλεια αρμονία του σύμπαντος, όπου καθένας από τους ήρωες γίνεται καλύτερος, τα πρόσωπα γαληνεύουν και οι άνθρωποι βγάζουν τις εσωτερικές δυνάμεις τους, οι οποίες με τη βοήθεια του Θεϊκού λόγου μπορούν ακόμα και νεκρούς ν’αναστήσουν» (Μ. Ακτσόγλου). ~http://cine-lesxi.blogspot.gr/2017/01/o-ordet1955-carl-dreyer.html

    “Το περιεχόμενο και οι συμβολισμοί του είναι πολυδιάστατα. Σαφέστατα κάποιοι ήρωες του εκφράζουν σκέψεις και αγωνίες του συμπατριώτη του Κιρκεγκωρ θεμελιωτή του υπαρξισμού.Ο ίδιος μας δίνει ένα κλειδί όταν σε ένα διάλογο στον "Λόγο" λένε:
    -'Είναι από έρωτα?
    -Όχι είναι από τον Søren Kierkegaard” ~http://lysippos-mustang.blogspot.gr/2014/10/o-carl-theodor-...-1968.html

    Σας περιμένουμε!


    Από τη Βιβλιοθήκη
    Αλίκη Τσουκαλά



____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
    Δευ, 06 Φεβ 2017 12:28 pm |
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
 Δημοσίευσηlink παραπομπής   


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
24


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 6/2/2017 11:51 πμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γειά σας,

Αυτή την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου θα προβάλουμε την 4η ταινία του αφιερώματός μας στον Δανό σκηνοθέτη Carl Theodore Dreyer, την «Γερτρούδη».


    19:30
    Γερτρούδη (GERTRUD)
    Σινεφίλ 1964 | Α/Μ | Διάρκεια: 115'
    Δανέζικη ταινία, σκηνοθεσία Καρλ Ντράγιερ με τους: Νίνα Πενς Ρόντε, Μπεν Ρότε




    Η ιστορία μιας γυναίκας που αν και αγάπησε, προτίμησε τη μοναξιά, αντί να διατηρεί ένα συμβατικό δεσμό με κάποιον που δεν θα την είχε ως μοναδικό κέντρο των ενδιαφερόντων του. [!] Το κύκνειο άσμα του Ντράγιερ είναι στην ουσία μια από τις πιο αληθινά φεμινιστικές ταινίες που έγιναν ποτέ.


    _____

    Γράφουν στα Cahiers du Cinema για την ταινία:

    «Μια ταινία ιερουργικής και τελετουργικής στατικότητας το θέμα της οποίας συνοψίζεται στη φράση «Η αγάπη είναι το παν» (Amor omnia), που θα γράψει η Γερτρούδη εν όσο ζει στον σταυρό του τάφου της. Η Γερτρούδη είναι το πορτραίτο μιας πραγματικά ανεξάρτητης γυναίκας που ο Ραφαηλίδης την αποκάλεσε «μνημείο στην ιστορία της εξέλιξης της κινηματογραφικής γλώσσας». Μια γυναίκα που καίγεται εσωτερικά, ζώντας αποκλειστικά και μόνο για τον απόλυτο έρωτα. Εδώ οι ηθοποιοί χρησιμοποιούνται ως «ενσαρκωμένα σύμβολα των ιδεών». Ο κεντρικός γυναικείος χαρακτήρας είναι το υπέρτατο σύμβολο της αδιάλλακτης, ασυμβίβαστης κι απόλυτης αγάπης, καθώς αρνείται έναν βολεμένο σύζυγο και δύο εραστές, για να ζήσει το υπόλοιπο του βίου της στην σοφία της μόνωσης. Λιτή σκηνοθεσία, η οποία επικεντρώνει το ενδιαφέρον περισσότερο στην ψυχή παρά στην δράση των χαρακτήρων, συνοψίζοντας στην αυστηρότητα του ντεκουπάζ και στην εικαστική γεωμετρία των πλάνων της, εκείνο το χαρακτηριστικά υπέροχο ύφος που ο Dreyer άφησε κληρονομιά στον παγκόσμιο κινηματογράφο. Μεγαλειώδης, σπαρακτική δράση που περιέχεται εντός της φαινομενικής ακινησίας, συμβολικός και μεταφυσικός χωρο-χρονικός καθορισμός σ’ αυτό το αριστουργηματικό κύκνειο άσμα του μεγάλου Δανού σκηνοθέτη. Σ’ αυτήν την ταινία επιβεβαιώνει έναν από τους χαρακτηρισμούς που έδωσαν οι κριτικοί στον σκηνοθέτη: ότι είναι ένας σκηνοθέτης του γυναικείου προσώπου. Η αφαίρεση, η λιτότητα και η αυστηρότητα χαρακτηρίζουν το σκηνοθετικό ύφος. Ο Dreyer , με εφόδιο την εντελώς ανένταχτη πίστη του, καταλήγει με γενναία βήματα στην απελπισία και την ανυπόκριτη αναμονή του θανάτου –και την εγγράφει αριστουργηματικά στην κινηματογραφική του φόρμα.»

    Σας περιμένουμε!


    Από τη Βιβλιοθήκη
    Αλίκη Τσουκαλά



____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
    Δευ, 13 Φεβ 2017 2:16 pm |
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
 Δημοσίευσηlink παραπομπής   


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
24


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 13/2/2017 1:57 μμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γεια σας,

Αυτή την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017 προβάλουμε την 5η και τελευταία ταινία του αφιερώματός μας στον Δανό σκηνοθέτη Carl Th. Dreyer, Το πάθος της Ζαν ντ’ Αρκ. Η ταινία είναι ασπρόμαυρη και βουβή και θα προβληθεί με αγγλικούς υπότιτλους.

Ώρα προβολής 19.30


    19:30
    ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ ΖΑΝ ΝΤ' ΑΡΚ
    LA PASSION DE JEANNE D' ARC

    Σινεφίλ 1928 | Α/Μ | Διάρκεια: 78'
    Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Καρλ Ντράγιερ με τους: Φαλκονέτι, Αντονέν Αρτό, Μισέλ Σιμόν




    Η δίκη, τα βασανιστήρια, η καταδίκη και ο θάνατος στην πυρά της Ζαν Ντ' Αρκ, συμπυκνωμένα σε μία μέρα. Γυρισμένη χωρίς μακιγιάζ κι επικεντρωμένη ως επί το πλείστον στο πρόσωπο της θεϊκιάς Φαλκονέτι, το αριστούργημα του Ντράγιερ που τον καθιέρωσε σ' έναν από τους τιτάνες της έβδομης τέχνης.


    «Το αριστούργημα του Δανού Carl Dreyer, είναι η τελευταία βωβή ταινία του και χωρίς συζήτηση η καλύτερη απ’ όσες έχουν για θέμα τους τη Ζαν Ντ'Αρκ. Βασισμένο στα επίσημα αντίγραφα των πρακτικών της δίκης της 30ής Μαΐου 1431, το σενάριο γράφεται απ’ τον ίδιο τον Dreyer με τη συμμετοχή του ιστορικού Pierre Champion και συμπυκνώνει όλα τα περιστατικά που διαδραματίστηκαν τις τελευταίες ημέρες τις ζωής της Ζαν Ντ'Αρκ. […] Η Ζαν ντ’ Αρκ είναι ένας άθλος του Dreyer. Τα γκρο πλάνα (κοντινά προσώπου και αντικειμένων) μας βγάζουν από τον γνωστό τρισδιάστατο χώρο, η συνείδηση που έχουμε γι' αυτόν διακόπτεται και ανακαλύπτουμε ότι βρισκόμαστε σε μία άλλη διάσταση, σ' αυτήν της ψυχής. Στο γκρο πλάνο, ο χώρος της ύλης και της εξωτερικής δράσης παραχωρεί την θέση του στον χώρο του πνεύματος και του εσωτερικού σπαραγμού.

    Ποιος είπε ότι ο κινηματογράφος δεν έχει τα αποκλειστικά δικά του εκφραστικά εργαλεία για να εκφράσει τις διεργασίες της συνείδησης; Ο Dreyer είναι ένας από τους πιο αντιπροσωπευτικούς σκηνοθέτες του υπερβατικού ύφους. Η προσεκτική χρήση των κοντινών πλάνων αφήνει τους χαρακτήρες του να ξεδιπλώνονται, καθώς ενδιαφερόταν κυρίως για τις εκφράσεις που εμφανίζονταν ως αποτέλεσμα πνευματικής διαμάχης.

    Ο πρώτος δημιουργός του λεγόμενου «εσωτερικού», ή «ψυχολογικού» κινηματογράφου, ήρθε σε κόντρα με τον βασικό κανόνα του κλασικού κινηματογράφου που υπαγορεύει την αλλαγή του πλάνου αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η ανάγνωσή του. Ο Dreyer με τα πλάνα μεγάλης διάρκειας δημιουργεί «κενούς χρόνους» (άδειους από αφήγηση), φτιάχνοντας διαλείμματα χωρίς νόημα, που υπογραμμίζουν την ίδια την διάρκεια και εμποδίζουν τον θεατή να ταυτιστεί με τα δρώμενα (έτσι ώστε με την αποστασιοποίηση να τα κρίνει όσο γίνεται πιο «αντικειμενικά») και πετυχαίνει έτσι την περίφημη μπρεχτική αποδραματοποίηση. Για πρώτη φορά γίνεται με τέτοιο δυναμισμό και συστηματικότητα, απόπειρα δημιουργίας μιας κινηματογραφικής γλώσσας των αισθημάτων και όχι των αντικειμένων, καταγραφές της ψυχής και των συναισθημάτων και όχι των χώρων και της δράσης, παρουσίαση των μορφών του πνεύματος και όχι των φαινομένων της ύλης.»


    ~ http://the100bestmovies.blogspot.gr/2009/03/la-passion-de-jeanne-d-arc-1928-carl-t.html


    Σας περιμένουμε!


    Από τη Βιβλιοθήκη
    Αλίκη Τσουκαλά



____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
    Τετ, 22 Φεβ 2017 9:45 pm |
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
 Δημοσίευσηlink παραπομπής   


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
24


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 20/2/2017 1:31 μμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γεια σας,

Την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017, ξεκινάμε ένα αφιέρωμα στον μεγάλο Ιάπωνα σκηνοθέτη Kenji Mizoguchi με την προβολή του ντοκιμαντέρ “Kenji Mizoguchi: The life of a film director” του Kaneto Shindo.

Τις επόμενες 4 Τετάρτες θα προβληθούν οι ταινίες του Mizoguchi «Η ζωή της Οχάρου», «Ουγκέτσου μονογκατάρι», «Σταυρωμένοι εραστές» και την «Ο Επιστάτης Σάνσο».

Αυτή την Τετάρτη η ταινία θα προβληθεί μόνο με ΑΓΓΛΙΚΟΥΣ ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ

    19:30
    Kenji Mizoguchi: The life of a film director (Aru eiga-kantoku no shogai) 1975
    Ντοκιμαντέρ
    Σκην.: Kaneto Shindo
    Ιαπωνική ταινία με αγγλικούς υπότιτλους
    Διάρκεια: 2 ώρες και 30 λεπ.





    «[…] this is not only a very thorough film about the life and work of Mizoguchi, one of the most profound and meaningful directors of all time, but also a remarkable portrait full of fascinating and delicate insights. Here we have cinema of course; however, through the contributions of a variety of workers - actors and actresses, technicians, producers - we are offered riveting details about how art is attained and, therefore, a view of an important aspect of life itself. Put together with a modest simplicity, it is at the same time engaging, moving, attractive and thought-provoking».
    ~ http://www.imdb.com/title/tt0071163/reviews


    Σας περιμένουμε!


    Από τη Βιβλιοθήκη
    Αλίκη Τσουκαλά



____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
    Τετ, 01 Μάρ 2017 9:18 am |
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
 Δημοσίευσηlink παραπομπής   


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
24


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 27/2/2017 8:33 πμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γεια σας,

Την Τετάρτη 1 Μαρτίου θα προβληθεί η ταινία «Η ζωή της Οχάρου» στα πλαίσια του αφιερώματος στον Kenji Mizoguchi.
Ώρα προβολής 19.30


    19:30
    Η ζωή της Οχάρου - Saikaku Ichidai Onna (1952)
    Διάρκεια 130 λεπτά
    Ιαπωνική ταινία, με ελληνικούς υπότιτλους
    Ασπρόμαυρη





    «[…] ο Μιζογκούτσι σκηνοθετεί μία από τις πιο άρτια δομημένες ταινίες του όπου ο θυμός για την κακομεταχείριση της γυναίκας στην τότε ιαπωνική κοινωνία ισορροπεί εκπληκτικά με την άψογη αίσθηση του σκηνοθέτη για εκείνη την περίοδο. Και ενώ θεματικά το φιλμ θα μπορούσε να είναι ένα κοινό μελόδραμα ο τεράστιος αυτός κινηματογραφιστής καταρρίπτει κάθε τέτοια υποψία με έναν απίθανο χειρισμό της κάμερας, αλλά και βοηθούμενος από τη συγκλονιστική ερμηνεία της Κινίγο Τανάκα, για να αφηγηθεί τελικά μία σκοτεινή, δραματική ιστορία και να κάνει μία από τις πιο φεμινιστικές ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ!»
    ~ http://greatdirectorsgreatmovies.blogspot.gr/2010/04/life-of-oharu-kenji-mizoguchi-1952.html


    Σας περιμένουμε!


    Από τη Βιβλιοθήκη
    Αλίκη Τσουκαλά



____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
   
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες (ώρα Ελλάδας)



 
Μετάβαση στη:  
 

Σχετικές συζητήσεις - topics

Θεματική Ενότητα Πληροφορίες Δημοσιεύθηκε
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις ΚΑΒΑΛΑ: Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημολ...

από Syn_Athena
Δημόσια συζήτηση: Ημερίδες - Συνέδρια - Ακαδημαϊκές Εκδηλώσεις Απαντήσεις: 1

Σαβ, 29 Ιούλ 2017 11:43 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις ΑΘΗΝΑ: Open Science Fair: 6-8 Σεπτεμβ...

Δημόσια συζήτηση: Ημερίδες - Συνέδρια - Ακαδημαϊκές Εκδηλώσεις Απαντήσεις: 0

Δευ, 24 Ιούλ 2017 10:41 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις τΟΔΙΤ: πρωτοετείς στο νέο τμήμα του Π...

από inertia
Δημόσια συζήτηση: τμ. Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού Απαντήσεις: 0

Σαβ, 01 Ιούλ 2017 8:18 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Προβολή ταινίας- Alice (Σάββατο 20/5/...

από haritos
Δημόσια συζήτηση: [ΡΟΔΟΣ] Κινηματογραφική Ομάδα Απαντήσεις: 0

Πεμ, 18 Μάϊ 2017 6:51 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Athens, 14-15 DEC 2017: 7th Internati...

Δημόσια συζήτηση: Ημερίδες - Συνέδρια - Ακαδημαϊκές Εκδηλώσεις Απαντήσεις: 0

Πεμ, 18 Μάϊ 2017 5:25 pm Τελευταίο Μήνυμα


Πρόσφατες συζητήσεις - topics