Προβολές 2016-2017 Κινηματογραφικής Λέσχης Βιβλιοθήκης Παν. Αιγαίου (Σύρος)

   
   

 ΣΥΡΟΣ

 
Συγγραφέας Προβολές 2016-2017 Κινηματογραφικής Λέσχης Βιβλιοθήκης Παν. Αιγαίου (Σύρος)
   
Τρι, 07 Μάρ 2017 6:09 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
25


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 6/3/2017 8:48 πμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γεια σας,

Αυτήν την Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017 συνεχίζουμε το αφιέρωμα στον μεγάλο Ιάπωνα σκηνοθέτη Kenji Mizoguchi, με την προβολή μιας από τις ωραιότερες ταινίες όλων των εποχών: «Ουγκέτσου Μονογκατάρι».

Ώρα προβολής 19.30


    19:30
    ΟΥΓΚΕΤΣΟΥ ΜΟΝΟΓΚΑΤΑΡΙ (Ugetsu Monogatari)
    Σινεφίλ 1953 | Α/Μ | Διάρκεια: 96'
    Ιαπωνική ταινία, σκηνοθεσία Κένζι Μιζογκούτσι με τους: Ματσίκο Κίο, Μασαγιούκι Μόρι




    Στην Ιαπωνία, τον 16ο αιώνα δύο χωριάτες, μαζί με τις γυναίκες τους, εγκαταλείπουν το χωριό τους για τη μεγάλη πόλη, στη διάρκεια ενός μεγάλου εμφύλιου πολέμου, σ' αναζήτηση δόξας και πλούτου. Οι στρατιώτες θα σκοτώσουν τη γυναίκα του ενός και θα βιάσουν την άλλη (που θα γίνει πόρνη), ενώ οι δύο άντρες θα έρθουν αντιμέτωποι μ' έναν σκληρό κι άκαρδο κόσμο. Εικαστικό και λυρικό αριστούργημα, θεωρείται, δίκαια, μια από τις 10 ωραιότερες ταινίες όλων των εποχών.

    Σε επανέκδοση το αριστούργημα του Μιζογκούτσι, το οποίο συγκαταλέγεται στις 12 καλύτερες ταινίες στην ιστορία του σινεμά. Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας και Αργυρός Λέων Φεστιβάλ Βενετίας. ~http://www.athinorama.gr/cinema/movie/ougketsou_monogkatari-1002565.html

    […] Πρόκειται για ένα ποιητικό εγχειρίδιο, ταοϊκού στοχασμού, που αναιρεί την δεδομένη κατηγοριοποίηση των κινηματογραφικών ειδών μέσω μιας αιθέριας όσμωσης. «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» στα Ιαπωνικά σημαίνει, το χλωμό πρόσωπο της σελήνης μετά τη βροχή. Είναι μια ιστορία του φανταστικού, βουτηγμένη στην πιο αμείλικτη πραγματικότητα, σκιαγραφώντας άριστα τα πάθη, τα όνειρα και τη μοίρα των ανθρώπων. Η ιστορία είναι βασισμένη σε έναν λαϊκό μύθο και εκτυλίσσεται στα ταραγμένα χρόνια των εμφυλίων πολέμων Όνιν, στα μέσα του 15ου αιώνα και τις επιπτώσεις τους στους ανθρώπους επικεντρώνοντας στη ζωή δύο ζευγαριών […]

    […] Ο Mizoguchi πετυχαίνει μια εκπληκτική και απόλυτη ισορροπία στην κίνηση μεταξύ ρεαλιστικού και απόκοσμου, καθοδηγώντας τη σκηνοθεσία μεταξύ μιας νηφάλιας, σχεδόν ντοκιμαντερίστικης και αποστασιοποιημένης οπτικής και μερικών λυρικών και προσεκτικά χορογραφημένων σκηνικών, όπως η σκηνή στη Λίμνη Μπίουα, όπου τα δυο ζευγάρια συναντάνε ένα πλοίο φάντασμα στην ομίχλη. Το περίφημο «ανυπέρβλητο» κάδρο του Mizoguchi είναι μοναδικό και αυτοφυές. Είναι ίσως ο μοναδικός σκηνοθέτης στον κόσμο που τολμά να χρησιμοποιεί συστηματικά αντικριστά πανοραμίκ πλάνα 180 μοιρών και μάλιστα χωρίς στιγμή να φαντάζει, απλώς, ως μία προσπάθεια εντυπωσιασμού του θεατή, όπως ίσως να φαινόταν σε κάποιον άλλο σκηνοθέτη. Η κίνηση της κάμερας είναι απλή, φυσική, δίνοντας μεγάλη σημασία στο ντεκόρ αλλά και στη θέση που καταλαμβάνουν σε αυτό οι ηθοποιοί. […]

    […] Ένας πραγματικός μετρ της τέχνης του φοντί ανσενέ και του dissolve που τα αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η οπτική βάση έχει πάντα ένα ακουστικό συμπλήρωμα που λειτουργεί με μια πλήρη εκφραστική αυτονομία. Η μουσική και οι ήχοι στην ταινία είναι μια αλυσίδα σημάτων παίζοντας έναν τυπικό ρόλο που προσδίδει την αντιρρεαλιστική αοριστία του μύθου. Έτσι η εικόνα μοιάζει να κολυμπάει μέσα στην ακουστική ατμόσφαιρα και ο ήχος να ακουμπάει την εικόνα και να την εξαϋλώνει. Την ώρα της πρώτης μεγαλειώδους αποκάλυψης, λοιπόν, και μόνο η κίνηση της κάμερας του είναι παντελώς αταίριαστη με την λογική ενός δυτικού θρίλερ. Όσο για την δεύτερη ανατροπή πάνω στην διάκριση υπαρκτού – μη υπαρκτού, αυτή απλούστατα αποκαθιστά την αέναη φυσική τάξη των πραγμάτων κατά τον Mizoguchi και χαρίζει στο «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» ένα φινάλε στο οποίο υποκλινόμαστε με δέος. Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας, «Αργυρός Λέοντας» στη Βενετία, σίγουρα μια από τις 10 καλύτερες ταινίες και το εξέχον έργο του Ιαπωνικού κινηματογράφου.

    Αναρτήθηκε από Cahiers du cinema ~http://the100bestmovies.blogspot.gr/2009/03/les-diaboliques-1955-henri-georges.html

    Σας περιμένουμε!


    Από τη Βιβλιοθήκη
    Αλίκη Τσουκαλά


____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
   
Τετ, 15 Μάρ 2017 5:46 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
25


ΑΜΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 13/3/2017 8:11 πμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γεια σας,

Αυτήν την Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017 συνεχίζουμε το αφιέρωμα στον μεγάλο Ιάπωνα σκηνοθέτη Kenji Mizoguchi, με την προβολή της ταινίας του «Σταυρωμένοι Εραστές».

Ώρα προβολής 19.30


    19:30
    Σταυρωμένοι Εραστές (Chikamatsou Monogatari)
    Σινεφίλ 1954 | Α/Μ | Διάρκεια: 110'
    Ιαπωνική ταινία, σκηνοθεσία Κέντζι Μιζογκούτσι με τους: Καζούο Χασεγκάουα, Κιόκο Καγκάουα, Εϊτάρο Σίντο



    Στην Ιαπωνία του 17ου αιώνα, η νεαρή σύζυγος ενός πάμπλουτου χαράκτη έχει παράνομο δεσμό με έναν υπάλληλο του άντρα της, κάτι ανεπίτρεπτο για τα ήθη της εποχής. Αργυρός Λέοντας στο Φεστιβάλ Βενετίας 1955 γι' αυτό το αριστούργημα, που βασίζεται σε θεατρικό έργο του Μονζεαμόν Τσικαμάτσου.


    Συνοπτική κριτική

    ΣΕ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΜΙΖΟΓΚΟΥΤΣΙ. ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΥΜΝΟΣ ΣΤΟΝ ΑΔΟΛΟ ΕΡΩΤΑ, ΠΛΑΝΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ. ΑΡΓΥΡΟΣ ΛΕΩΝ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 1955.

    *****
    Στην αυτοκρατορική Ιαπωνία του 17ου αιώνα, ο Ισούν, ένας στρυφνός και απότομος προύχοντας, έχει λάβει την εντολή από την αυλή, της δημιουργίας των ημερολογίων, όντας ο επίσημος τυπογράφος της πρωτεύουσας Κιότο. Παντρεμένος με την όμορφη αλλά και πολύ νεαρότερη του, Οσάν, δεν διστάζει να ρίχνει και παράνομες ερωτικές ματιές στην οικιακή βοηθό Οτάμα, που αρχίζει να παραπονείται για την στάση του στο πρόσωπο της. Καλύτερος υπάλληλος του Ισούν είναι ο Μοχέι, που ακόμη και κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, μπορεί να δώσει στην δουλειά του, το αρτιότερο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Μια παρασπονδία του όμως, στην αφελή προσπάθεια του να βοηθήσει οικονομικά με μυστικό τρόπο την κυρά του, θα δημιουργήσει μια τρομακτική παρεξήγηση, αφού απευθείας το στενό περιβάλλον, θα θεωρήσει τον Μοχέι και την Οσάν, σαν παράνομους εραστές.

    Πρόκειται για την κινηματογραφική διασκευή ενός από τα πιο γνωστά θεατρικά έργα – φτιαγμένο μάλιστα για κούκλες – της εποχής, που μας μεταφέρει σε μια μυστηριώδη και θολή περίοδο της χώρας του ανατέλλοντος ήλιου, όταν τον κυρίαρχο ρόλο στην κοινωνική διαστρωμάτωση της χώρας παίζουν οι κανόνες ηθικής που στοιχειώνουν κάθε είδους ανθρώπινη αδυναμία ή συναίσθημα. Το φεουδαρχικό καθεστώς, σκληρό όσο δεν μπορεί να φανταστεί κανείς ενάντια στον παραβάτη, δεν αφήνει ούτε καν χώρο για την παραμικρή σκέψη στον πολίτη, να εκφραστεί πέρα από τον νόμο. Και η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί με μεγάλη ευκολία, μέσω των ψιθύρων από στόμα σε στόμα, να εξελιχθεί σε εγκληματική ενέργεια.

    […] Η μεγαλοφυής ανάπτυξη του σχεδιασμού του Mizoguchi, δεν αποκαλύπτεται παρά μόνο στο φινάλε, που έρχεται σαν μια πραγματική λύτρωση για τους δύο εξουθενωμένους εραστές, με μέσον τα δύο εκφραστικότατα πρόσωπα των βασικών πρωταγωνιστών του, Kazuo Hasegawa και Kyôko Kagawa. Μάθημα κινηματογραφίας αλλά και διαχρονικής ηθικής οικονομίας!

    ~ http://cine.gr/film.asp?id=708011&page=4


    Σας περιμένουμε!


    Από τη Βιβλιοθήκη
    Αλίκη Τσουκαλά


____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
   
Τετ, 22 Μάρ 2017 2:43 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
25


ΑΜΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 20/3/2017 10:12 πμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γεια σας,

Αυτήν την Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017, τελειώνουμε το μικρό μας αφιέρωμα στον Kenji Mizoguchi με την προβολή της ταινίας «Ο Επιστάτης Σάνσο», ένα από τα λιγότερο γνωστά στην Ελλάδα έργα του.

Ώρα προβολής 19.30


    19:30
    Επιστάτης Σάνσο (Sansho Dayou)
    Σινεφίλ 1954 | Α/Μ | Διάρκεια: 123'
    Ιαπωνική ταινία, σκηνοθεσία Κένζι Μιζογκούτσι με τους: Κινούγιο Τανάκα, Γιοσάκι Χαναγιάκι, Εϊτάρο Σίντο




    Στη Μεσαιωνική Ιαπωνία, η σύζυγος και τα δυο παιδιά ενός εξόριστου κυβερνήτη, απάγονται από ληστές. Η μητέρα πουλιέται ως πόρνη και τα παιδιά γίνονται σκλάβοι στο φέουδο του σκληρού Επιστάτη Σάνσο, όπου μεγαλώνουν κάτω από απάνθρωπες συνθήκες.


    Ένα μεγαλειώδες αριστούργημα που προβάλλεται για πρώτη φορά στις ελληνικές αίθουσες.
    Η ΑΠΟΣΑΘΡΩΣΗ ΜΙΑΣ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΙΑΠΩΝΙΑ. ΕΝΑΣ ΕΙΣ ΒΑΘΟΣ ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΤΗΝ ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ, ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΚΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ. ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΜΑΤΙΑ, ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΗ Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ. ΑΡΓΥΡΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ.


    ~http://www.athinorama.gr/cinema/movie/epistatis_sanso-1007994.html

    […]Ο Mizoguchi επιλέγει έναν λιτό, γεωμετρικό και περιγραφικό δρόμο, για να ξετυλίξει το κουβάρι της ιστορίας του, αναδεικνύοντας έναν ακόμη από τους αμέτρητους θρύλους της πατρίδας του, σε ένα αριστουργηματικό ταξίδι αναζήτησης σε στεριά και θάλασσα, μέσα στον χώρο και στον χρόνο. Μιας ιστορίας που βρίσκεται καλά κρυμμένη στους σκοτεινούς μεσαιωνικούς χρόνους, όταν η μορφή του επιστάτη Σάνσο Νταγιού σκορπούσε τον φόβο στους σκλαβωμένους του κάτεργου, σε τέτοιο βαθμό ώστε να διατηρήσουν ακέραιη την μορφή του από στόμα σε στόμα μέσα στο πέρασμα του χρόνου. Το έργο βυθίζεται περισσότερο στην παράδοση του καμπούκι και αποτελεί μια κριτική στη βία και στις απάνθρωπες συμπεριφορές. Ο τρόπος χρήσης της κάμερας από τον Mizoguchi, δεν διαφέρει ιδιαίτερα από εκείνον που χαρακτηρίζει όλα τα έργα της ίδιας περιόδου. Μέσον καθοδήγησης του, η ίδια η φύση, που σε κάθε περίπτωση δείχνει μόνη της τον δρόμο, καθορίζει το μονοπάτι που θα ταξιδέψουν οι ήρωες της ιστορίας του.

    […] Ένα παιχνίδισμα αφύπνισης του υπνωτισμένου εσωτερικού κόσμου ενός ελεύθερου σκλαβωμένου, που ο Mizoguchi σε αυτό το χειροποίητο έργο τέχνης του καταφέρνει να αποτυπώσει στις λυρικές – σαν βγαλμένες από αρχαία ελληνική τραγωδία – εικόνες του με τον πιο καθηλωτικό τρόπο.

    ~ Αναρτήθηκε από Cahiers du cinema http://the100bestmovies.blogspot.gr/2009/03/pather-panchali-1955-satyajit-ray.html


    Σας περιμένουμε!


    Από τη Βιβλιοθήκη
    Αλίκη Τσουκαλά


____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
   
Δευ, 27 Μάρ 2017 2:38 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
25


ΑΜΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 27/3/2017 9:37 πμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γεια σας,


Την επόμενη Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017 θα προβάλουμε το «Είμαι η Κούβα» μια από τις πιο σημαντικές και λιγότερο παιγμένες ταινίες του 20ου αιώνα.

Προσοχή παρακαλώ!
Η ταινία θα προβληθεί με αγγλικούς υπότιτλους.


    19:30
    ΕΙΜΑΙ Η ΚΟΥΒΑ (SOY CUBA)
    Σινεφίλ 1964 | Α/Μ | Διάρκεια: 141'
    Σοβιετικοκουβανέζικη ταινία, σκηνοθεσία Μιχαήλ Καλατόζοφ με τους: Λουθ Μαρία Κογιάθο, Χοσέ Γκαγιάρντο, Σέρτζιο Κοριέρι




    Τέσσερις ιστορίες από την εξαθλιωμένη Κούβα του δικτάτορα Μπατίστα λίγο πριν από την επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο.


    Ένα προπαγανδιστικό εγχείρημα μετατρέπεται σε επικό κινηματογραφικό ποίημα, αντάξιο των ταινιών του Τζον Φορντ και του Αϊζενστάιν. Απαράμιλλη σκηνοθετική σύνθεση, συγκίνηση και επαναστατικός οίστρος (με έναν ξεπερασμένο διδακτισμό φυσικά), σΆ ένα χαμένο για χρόνια κομψοτέχνημα του σύγχρονου σινεμά.

    Από τις πιο σημαντικές ταινίες του 20ου αιώνα, ένα πραγματικά παρ' ολίγο «χαμένο"» αριστούργημα. Ξεκινώντας με μια κατακόρυφη λήψη που ακόμα προκαλεί ίλιγγο στους σπουδαστές εικονοληψίας (η κάμερα «βουτάει» τέσσερις ορόφους προς τα κάτω για να καταλήξει στο βυθό μιας πισίνας) το «Είμαι Η Κούβα» ακύρωσε τους αισθητικούς περιορισμούς της εποχής, αψηφώντας οποιαδήποτε έλλειψη τεχνολογίας.

    Τέσσερις ιστορίες στην Κούβα του Μπατίστα, στην Κούβα που διψά για επανάσταση. Στην Αβάνα, η Μαρία νιώθει ντροπή όταν ένας άντρας που ενδιαφέρεται γι' αυτήν, ανακαλύπτει πώς η κοπέλα βγάζει το μεροκάματο. Ο Πέδρο, ένας γέρος αγρότης, μαθαίνει ότι η γη που καλλιεργεί, πωλείται σε μια εταιρεία. Ένας φοιτητής αντιμετωπίζει ένα πλήθος Αμερικανών ναυτών και αντικρίζει φίλους του να πυροβολούνται από αστυνομικούς, στην προσπάθειά τους να διανείμουν ένα φυλλάδιο για τον Κάστρο. Ο πόλεμος "χτυπά την πόρτα" των χωρικών Μαριάνο, Αμέλια και των 4 παιδιών τους, όταν οι δυνάμεις του Μπατίστα βομβαρδίζουν τους λόφους της περιοχής.

    Ο Kalatozov επιτυγχάνει όχι μόνο την επίτευξη της απόλυτης κινηματογραφικής συμφωνίας, αλλά πηγαίνει πολύ παρά πέρα. ΚατΆ αρχήν έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει ένα προπαγανδιστικό φιλμάκι, παραγγελιά των κομματαρχών της Μόσχας, σε ένα εθνογραφικό ντοκιμαντέρ που θα το επαινούσε ο Jean Rouch. Κατά δεύτερον ανακαλύπτει ένα κινηματογραφικό αλφαβητάρι, όπου κάθε πλάνο αποτελεί από μόνο του μια δομημένη γραμματική, που δεν έχει καμία αντιστοιχία με τον ακαδημαϊκό λόγο. Το σινεμά ανακαλύπτει τον εαυτό του και αφήνει πίσω του τα ιδεολογικά στεγανά. Στα μακρόσυρτα μονοπλάνα, εκπληκτικής αισθητικής και συγχρονισμού με την παράλληλη δράση, να καταγράφεται στα συνεχόμενα τράβελινγκ που δοκιμάζει τις ακροβατικές επιδεξιότητες του κάμεραμαν Alexander Calzatti «στα όρια», γράφτηκε η «ιστορία» της Κούβας. Ευρυγώνιοι παραμορφωτικοί φακοί, φέρνουν στον ίδιο φιλμικό χώρο, όλες αυτές τις ταξικές και φυλετικές αντιθέσεις, που κάνουν τη Κούβα ξεχωριστή.

    Ο Kalatozov εμπιστεύτηκε δυο ποιητές για να του γράψουν το σενάριο (τον Yevgeni Yevtushenko και τον Enrique Pineda Barnet) και αφέθηκε στον οίστρο του Sergei Urusevsky (αυτή η ταινία τον κατατάσσει δικαιωματικά ανάμεσα στους τρεις - τέσσερις κορυφαίους διευθυντές φωτογραφίας από συστάσεως κινηματογράφου). Η επίσημη πρεμιέρα (1964) προκάλεσε σοκ. Οι Κουβανοί, που περίμεναν ένα έργο ρεαλιστικό, πάγωσαν από τις χορευτικές κινήσεις της κάμερας και εν γένει από το οπτικό στυλ και τις πλαστικές συνθέσεις των Kalatozov - Urusevsky. Οι Σοβιετικοί τρόμαξαν με την ελευθερία και την άνεση με την οποία οι δυο λαμπροί εκπρόσωποί τους στα διεθνή κινηματογραφικά σαλόνια αγνόησαν το σοσιαλιστικό ρεαλισμό και υιοθέτησαν ένα μοντέρνο στυλ. Η ταινία δεν λογοκρίθηκε αλλά μπήκε στη ναφθαλίνη μέχρι τις αρχές του '90 οπότε οι Francis Ford Coppola και Martin Scorsese την αποκατέστησαν τεχνικά και την έφεραν στο προσκήνιο.

    Το «Είμαι η Κούβα» είναι μια τιτάνια προσπάθεια των Kalatozov - Urusevsky να παρουσιάσουν το πάθος για τη ζωή σε μια έκρηξη λυρισμού, δίνοντας προτεραιότητα στη φόρμα. Την οποία επαναπροσδιορίζουν ως ύψιστο μέσο έκφρασης. Η ζωή τούς δικαίωσε. Το «Eίμαι η Κούβα», πέρα από το επικαιρικό στοιχείο που αφορά το περιεχόμενο, συνοψίζει όλο το σινεμά μέχρι τις αρχές του '60. Από τον Eisenstein και τον Orson Welles μέχρι το φιλμ νουάρ.


    ~ Αναρτήθηκε από Cahiers du cinema http://the100bestmovies.blogspot.gr/2009/03/2001-space-odyssey-2001-1968-stanley.html


    Σας περιμένουμε!


    Από τη Βιβλιοθήκη
    Αλίκη Τσουκαλά


____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
   
Τρι, 04 Απρ 2017 9:27 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 26, 2016
25


ΑΜΑΚΟΙΝΩΣΗ Δευ 3/4/2017 11:42 πμ

Παράθεση:

Φίλες και φίλοι σινεφίλ γεια σας,

Κλείνουμε τη φετινή σαιζόν των Προβολών στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με μια «πασχαλιάτικη» ταινία. Την Τετάρτη 5 Απριλίου 2017 θα προβάλουμε την ταινία «Ναζαρίν» του Λουίς Μπουνιουέλ.

Ώρα προβολής 19.30

    19:30
    ΝΑΖΑΡΙΝ (NAZARIN)
    Σινεφίλ 1958 | Α/Μ | Διάρκεια: 94'
    Μεξικανική ταινία, σκηνοθεσία Λουίς Μπουνιουέλ με τους: Φράνσισκο Ραμπάλ, Ρίτα Μαθέδο, Χεσούς Φερνάντεθ




    Στο Μεξικό του δικτάτορα Ντιάζ, ένας ιερέας που προσπαθεί να ζήσει με τις διδαχές του Ιησού, διώκεται από τις αρχές γιατί έχει στην ακολουθία του δυο γυναίκες, εκ των οποίων η μια είναι πόρνη. Διασκευή ενός βιβλίου του Γκαλδός κάτω από την αθεϊστική, αλλά καθόλου υβριστική οπτική του Μπουνιουέλ, ο οποίος περιγράφει την άδοξη τύχη ενός δονκιχωτικού ιερέα. Η ταινία, που τιμήθηκε με το ειδικό βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών 1959, αποκάλυψε το ταλέντο του Φρανσίσκο Ραμπάλ.

    Συνοπτική κριτική:
    Διασκευή ενός θρησκευτικού μυθιστορήματος του Γκαλδός από την αθεϊστική οπτική του Μπουνιουέλ, ο οποίος παρουσιάζει μια δονκιχωτική μορφή του Ναζωραίου μέσα σε ένα καταπιεστικό και άθλιο κοινωνικό πλαίσιο. Ο κεντρικός ήρωας εφαρμόζει κατά γράμμα τις διδαχές του Ιησού, αλλά δυστυχώς γιΆ αυτόν η περίπτωσή του αποδεικνύεται μια πικρή «παρωδία» του Ναζωραίου. Στο τέλος μαθαίνει την ύψιστη αλήθεια από ένα ληστή στο ίδιο κελί: «Να γίνω καλός; Γιατί; Δεν χρησιμεύουμε σε τίποτα εμείς οι δυο – ούτε εσύ με την καλοσύνη σου ούτε εγώ με την κακία μου». Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στις Κάνες.

    ~http://www.athinorama.gr/cinema/movie/nazaren-1006029.html


    ****

    «Ευτυχώς, κάπου ανάμεσα στο τυχαίο και το μυστηριώδες βρίσκεται η φαντασία, το μόνο πράγμα που προστατεύει την ελευθερία μας, παρά το γεγονός ότι οι άνθρωποι προσπαθούν συνέχεια να την περιορίσουν ή να την αφανίσουν ολοσχερώς...» - Λουίς Μπουνιουέλ

    «Ο Μπουνιουέλ είναι ένας εύθυμος πεσιμιστής. Δεν παραδίνεται στην απελπισία αλλά είναι σκεπτικιστής... Σαν τους συγγραφείς του 18ου αιώνα, ο Μπουνιουέλ μας διδάσκει πώς να αμφισβητούμε...» - Φρανσουά Τρυφώ

    ~http://tvxs.gr/news/sinema/o-airetikos-loyis-mpoynioyel-kai-film-nazaren

    Σας περιμένουμε!

    Από τη Βιβλιοθήκη
    Αλίκη Τσουκαλά


____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο!!


     
   
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες (ώρα Ελλάδας)



 
Μετάβαση στη:  
 

Σχετικές συζητήσεις - topics

Θεματική Ενότητα Πληροφορίες Δημοσιεύθηκε
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Προβολές 2017-2018 Κινηματογραφικής Λ...

από inertia
Δημόσια συζήτηση: ΣΥΡΟΣ Απαντήσεις: 1

Τετ, 11 Οκτ 2017 2:31 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις [ Ανακοίνωση ] Προγράμματα Α.Π.Ο.Σ.Α.Ε. - Χειμερινό ...

Δημόσια συζήτηση: ΡΟΔΟΣ - Φοιτητικές Ομάδες Απαντήσεις: 0

Πεμ, 05 Οκτ 2017 11:35 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις ΚΑΒΑΛΑ: Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημολ...

από Syn_Athena
Δημόσια συζήτηση: Ημερίδες - Συνέδρια - Ακαδημαϊκές Εκδηλώσεις Απαντήσεις: 1

Σαβ, 29 Ιούλ 2017 11:43 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις ΑΘΗΝΑ: Open Science Fair: 6-8 Σεπτεμβ...

Δημόσια συζήτηση: Ημερίδες - Συνέδρια - Ακαδημαϊκές Εκδηλώσεις Απαντήσεις: 0

Δευ, 24 Ιούλ 2017 10:41 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις τΟΔΙΤ: πρωτοετείς στο νέο τμήμα του Π...

από inertia
Δημόσια συζήτηση: τμ. Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού Απαντήσεις: 0

Σαβ, 01 Ιούλ 2017 8:18 pm Τελευταίο Μήνυμα


Πρόσφατες συζητήσεις - topics