νέος Νόμος-Πλαίσιο για την Παιδεία: Πληροφορίες-Αντιδράσεις-Συζήτηση [2011-2012]

 
  
 
   

 Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Θεσμικό-Νομικό Πλαίσιο

 
Συγγραφέας νέος Νόμος-Πλαίσιο για την Παιδεία: Πληροφορίες-Αντιδράσεις-Συζήτηση [2011-2012]
 
       
Τετ, 18 Ιαν 2012 8:57 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


e3iswsi
Γκουρού
Γκουρού


May 07, 2009
1671
Τόπος: βιβλίο μαθηματικών


Εγώ δε σου απέδωσα χαρακτηρισμούς

Δε με ενδιαφέρει τί λένε το υπουργείο, ο Πανάρετος και οι φίλοι τους. Αυτοί τα ίδια έλεγαν και για το αρχικό σχέδιο, το οποίο δεν ήταν καλό και ελάχιστοι το υποστήριζαν. Από τότε έγιναν πολλές βελτιώσεις.
Και διαβάζω και αυτά που γράφουν οι άλλοι μισοί καθηγητές (σε ελληνικά πανεπιστήμια ή του εξωτερικού) για το νέο νόμο και πλέον είναι πάρα πολλοί αυτοί που τον υποστηρίζουν.

Κάπου πια είναι αρρωστημένος συντηρητισμός να μη θέλουμε να αλλάξει τίποτε, όσο χάλια κι αν είναι, μέχρι να βρούμε το τέλειο. Το τέλειο μπορεί να κάνουμε άλλα 40 χρόνια να το βρούμε. Τι θα γίνει; Θα μείνουμε 80 χρόνια με τον παλιό νόμο;
Και η δημοκρατία σαν πολίτευμα δεν είναι τέλειο γιατί πολύ συχνά η πλειοψηφία κάνει και λάθος. Αλλά αφού δεν υπάρχει καλύτερο, δε θα ήταν δυνατόν να κρατήσουμε τους βασιλιάδες μέχρι να βρούμε το τέλειο.

Τα εξωτερικά μέλη θα είναι μειοψηφία στο 15μελές. Δεν ξέρω ποιά θα είναι. Όποια κι αν είναι πάντως, θα τα ξέρουμε όλοι με τα ονόματά τους. Και αν γίνει µαλακία θα ξέρουμε όλοι ποιός μας την έκανε. Το προτιμώ από το να έχουμε ανώνυμους δαπίτες και πασπίτες, όπως τώρα. Λίγους και επώνυμους τους ελέγχεις καλύτερα από πολλούς και ανώνυμους.

Και μόνο το γεγονός ότι ο νέος νόμος πετάει έξω τις παρατάξεις, για μένα είναι αρκετός λόγος για να θέλω την εφαρμογή του.
Οι κομματικοί καθηγητές -που τόσα χρόνια έχουν φτιάξει ένα δίκτυο ψηφοφόρων- και οι κομματικοί φοιτητές -που αν έβγαινε ο υποψήφιός τους, απολάμβαναν τα οφέλη- είναι λογικό να χάνουν τη γη κάτω α τα πόδια τους και να στεναχωριούνται. Τι να κάνουμε όμως Smile

Μπορεί το δικό μας πανεπιστήμιο να είναι το καλύτερο και η διαφθορά να μην είναι σημαντική. Για πήγαινε όμως στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη να δεις. Εκεί οι παρατάξεις παίρνουν μέχρι και τα θέματα λυμένα πριν τις εξετάσεις.

Αυτό το τελευταίο και μόνο τα λέει όλα!!

Και μόνο το γεγονός ότι ο νέος νόμος πετάει έξω τις παρατάξεις, για μένα είναι αρκετός λόγος για να θέλω την εφαρμογή του.

     
 
       
Τετ, 18 Ιαν 2012 9:41 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


sgep
Γκουρού
Γκουρού


Feb 06, 2011
1400


Από τότε έγιναν πολλές βελτιώσεις.

Ποιες βελτιώσεις;

Προσωπικά εστιάζω ιδιαίτερα στην προχειρότητα: οι ίδιοι οι εμπνευστές του δεν είναι ικανοποιημένοι και εμμέσως πλην σαφώς αναγνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν κατάλληλες δομές για να προωθηθούν οι αλλαγές.

Για τους εκπροσώπους των φοιτητών: καταρχάς όλα τα μέλη της Συγκλήτου είναι επώνυμα και όταν ορίζονται νέα ανακοινώνονται (πχ. εκπρόσωποι μεταπτυχιακών φοιτητών). Όμως εστιάζεις υπερβολικά στη δράση των φοιτητών, ξεχνώντας ότι ο ρόλος τους στις σημαντικές αποφάσεις (έρευνα, ανάπτυξη ιδρυμάτων, διαχείριση προϋπολογισμού και προσωπικού κτλ) είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένος.

Ακόμα κι αν το αφήσουμε αυτό, οι παρατάξεις υπάρχουν και στους καθηγητές και στους παράγοντες εκτός των πανεπιστημίων και η επιρροή τους δεν πρόκειται να μειωθεί στο ελάχιστο με τα νέα δεδομένα.
Πραγματικά, πιστεύεις ότι οι ίδιοι άνθρωποι που καλλιέργησαν και ωφελήθηκαν από αυτή την κουλτούρα θα ψήφιζαν έναν νόμο που τους αναιρεί;

Σίγουρα δε θα κρίνω έναν νόμο για την παιδεία αποκλειστικά από το πώς εκπροσωπούνται οι φοιτητές ή όποιος άλλος!

Δηλαδή, πραγματικά δε βρήκες τίποτα άλλο άξιο σχολιασμού στο νομοσχέδιο; Περιορίστηκαν οι "εκπρόσωποι" των φοιτητών ή όποιας άλλης ομάδας (παραταξιακοί, με όλα τα γνωστά επακόλουθα, δε διαφωνώ) και ως δια μαγείας θα λυθούν όλα τα προβλήματα των πανεπιστημίων;

Τα οποία, όπως τα έγραψα και παραπάνω: χωροταξικός σχεδιασμός, σύνδεση με έρευνα, εκπαιδευτική και παραγωγική πολιτική, χρηματοδότηση.
Αυτό το νομοσχέδιο (και κάποια άλλα που το συνοδεύουν) θεωρείς ότι συνεισφέρει ουσιαστικά στη διαχείριση όλων αυτών; Ή απλώς όλα αυτά δεν πρέπει να αφορούν τους φοιτητές γιατί θα αλλάξουν κάποιοι συσχετισμοί (θα αλλάξουν μόνο, δε θα καταργηθούν, θα το δεις);

Δε ψάχνουμε το τέλειο, αλλά ένα πλαίσιο με ξεκάθαρο σχεδιασμό και με λογική βάση, που θα αξιολογηθεί με συγκεριμένα κριτήρια στην πορεία της εφαρμογής του.
Κάτι που δε θα φορτώσει κι άλλες δυσλειτουργίες στο εκπαιδευτικό σύστημα, για να αναιρεθεί έπειτα με άλλες σπασμωδικές παρεμβάσεις σε μερικά χρόνια, και συνέχεια να βλέπουμε την ίδια ιστορία παραβλέψεων και αστοχιών.


Όσο για το "να γίνεται κουβέντα", δεν έχει νόημα να μιλάμε χωρίς στοιχεία.
Και αφού από ό,τι φαίνεται κανείς από τους φοιτητές δεν ενδιαφέρεται τόσο καιρό ούτε καν να προσθέσει ένα νέο στο θέμα, μόνο η καταγραφή των ειδήσεων μένει
.


(Είναι γεγονός ότι γράφεις μονόπαντα. Έχεις τεράστια εμπάθεια με τις παρατάξεις και έτσι δε κρίνεις το σύνολο του νομοσχεδίου.)

     
 
       
Πεμ, 19 Ιαν 2012 12:26 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


e3iswsi
Γκουρού
Γκουρού


May 07, 2009
1671
Τόπος: βιβλίο μαθηματικών


sgep έγραψε:
(Είναι γεγονός ότι γράφεις μονόπαντα. Έχεις τεράστια εμπάθεια με τις παρατάξεις και έτσι δε κρίνεις το σύνολο του νομοσχεδίου.)

ω ναι, έχω. το παραδέχομαι.

Δεν είναι οι φοιτητές οι παρατάξεις. Φοιτητές είμαστε εμείς. Εκείνοι είναι κομματικά στελέχη μεταμφιεσμένα σε φοιτητές.

Το ξέρω ότι δεν πρόκειται να αφανιστούν με μιας όλα τα προβλήματα.
Θα φύγουν όμως από τη μέση οι κομματικές φοιτητικές παρατάξεις που ως τώρα (οι επικεφαλής τους) έκαναν κουμάντο στη διοίκηση.
Μέχρι το 2006 οι φοιτητές δεν ψήφιζαν στις εκλογές προέδρου, κοσμήτορα, πρύτανη. Ψήφιζαν μόνον οι παρατάξεις και κατείχαν ένα τεράστιο ποσοστό ψήφων. Στο τεράστιο κύμα κινητοποιήσεων/καταλήψεων εκείνη τη χρονιά, οι παρατάξεις φώναζαν ανοιχτά και λυσσαλέα να μην αλλάξει τίποτα, να μη δοθεί επ' ουδενί δικαίωμα ψήφου σε όλους τους φοιτητές ισότιμα, να το κρατήσουν μόνον εκείνοι.
Εξ' αιτίας της αποχής του μεγαλύτερου μέρους των φοιτητών από τις εκλογές, οι υποψήφιοι πάλι στις παρατάξεις πήγαιναν και άφηναν τάματα. Οπότε ακόμα οι παρατάξεις έχουν τη δύναμη. Τώρα που θα την χάσουν, τα πανεπιστήμια απαλλάσσονται από τον μεγαλύτερο παράγοντα συντήρησης/αντίδρασης σε κάθε διοικητική μεταρρύθμιση. Οι επόμενες θα περάσουν πιο εύκολα και θα λύσουν περισσότερα προβλήματα.
Όπως προείπα, οι δαπίτες και οι πασπίτες είναι ανώνυμοι. Δεν ήταν μέλη της συγκλήτου, δεν είναι υπάλληλοι, απλώς είχαν τις ψήφους χωρίς να φαίνονται πουθενά. Άρα δεν μπορούσαν και να ελεγχθούν από κανέναν.

Έπρεπε να είχαν κάνει τις αλλαγές εδώ και χρόνια για να γίνουν πιο προσεκτικά. Αλλά δε θέλανε. Τώρα που λήγουν οι διορίες των ευρωπαϊκών οδηγιών, αναγκάστηκαν να τις κάνουν τελευταία στιγμή.
Το καλύτερο που έχουν να κάνουν οι εμπλεκόμενοι είναι να προτείνουν βελτιώσεις στα κακά σημεία και όχι απλώς να τα δείχνουν και να γκρινιάζουν χωρίς προτάσεις. Οι αλλαγές αναγκαστικά θα γίνουν. Ας βοηθήσουν όπως μπορούν για να γίνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

     
   
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες (ώρα Ελλάδας)


 
  
 


 
Μετάβαση στη:  
 

Σχετικές συζητήσεις - topics

Θεματική Ενότητα Πληροφορίες Δημοσιεύθηκε
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Πληροφορίες - διαμονή - εμπειρίες και...

από kat-kat
Συζήτηση: τμ. Επιστήμης Τροφίμων & Διατροφής Απαντήσεις: 0

Παρ, 12 Ιούλ 2019 12:24 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Συμμετοχή σε έρευνα του Παντείου για ...

Συζήτηση: Ερωτηματολόγια-Questionnaires - Επιστημονική έρευνα Απαντήσεις: 0

Τετ, 14 Νοέ 2018 2:46 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις GDPR: Νέος Κανονισμός Προστασίας Προσ...

από e3iswsi
Συζήτηση: Κοινωνικά θέματα, Πολιτική, Επικαιρότητα Απαντήσεις: 0

Κυρ, 27 Μάϊ 2018 6:33 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Ραδιοφωνική Εκπομπή στο πλαίσιο της δ...

από inertia
Συζήτηση: Ανακοινώσεις & Κανονισμοί Forum Απαντήσεις: 4

Σαβ, 24 Σεπ 2016 9:44 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Νόμος-πλαίσιο για τριτοβάθμια εκπαίδε...

από slide
Συζήτηση: Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Θεσμικό-Νομικό Πλαίσιο Απαντήσεις: 110

Παρ, 05 Αύγ 2016 10:37 pm Τελευταίο Μήνυμα


Πρόσφατες συζητήσεις - topics