Timelapse Photography

   
   

 Επιστήμη, Τεχνολογία

 
Συγγραφέας Timelapse Photography
 
       
Κυρ, 02 Φεβ 2014 12:47 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


Kaldorei
Ψαρούκλα
Ψαρούκλα


Jan 05, 2014
9




Απ' όσα timelapse έχω δει, αυτά που φτιάχνει ο Randy Halverson, πιστεύω πως είναι τα καλύτερα. Φοβερό ταλέντο σε συνδυασμό με τεχνικές γνώσεις και φυσικά υπομονή, γιατί για να τραβήξεις timelapse θέλει απίστευτες ώρες, σε δύσκολες συνθήκες (κρύο κλπ). Αυτό είναι το τελευταίο "video" που ανέβασε.

     
 
       
Κυρ, 02 Φεβ 2014 12:52 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4948


Kaldorei έγραψε:
Απ' όσα timelapse έχω δει, αυτά που φτιάχνει ο Randy Halverson, πιστεύω πως είναι τα καλύτερα. Φοβερό ταλέντο σε συνδυασμό με τεχνικές γνώσεις και φυσικά υπομονή, γιατί για να τραβήξεις timelapse θέλει απίστευτες ώρες, σε δύσκολες συνθήκες (κρύο κλπ). Αυτό είναι το τελευταίο "video" που ανέβασε.

...ουάου! μόνο "δύσκολες συνθήκες";;;; Εκπληκτικό....

Kaldorei ευχαριστούμε που μας το μοιράστηκες.. αξίζει (με την αφορμή του τόπικ), να συγκεντρώσουμε και ανθρώπους ή και τεχνικές ή έστω πηγές με τέτοια αριστουργήματα...

Big Ups

     
 
       
Κυρ, 02 Φεβ 2014 1:00 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


Kaldorei
Ψαρούκλα
Ψαρούκλα


Jan 05, 2014
9


Πολύ χονδρικά, αυτή η τεχνική είναι φωτογραφίες με μεγάλους χρόνους έκθεσης, τις οποίες βάζουν μετά τη μία δίπλα στην άλλη, όπως περίπου γίνεται στο σινεμά. Αλλά δεν είμαι καθόλου ειδική στο να εξηγήσω τις λεπτομέρειες.

     
 
       
Τρι, 04 Φεβ 2014 1:05 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4948


Γνωρίζω χοντρικά την "τεχνική". Παίρνω την πρωτοβουλία να μοιραστώ μερικά στοιχεία, έτσι για να τα έχουμε και εύκαιρα, εκτιμώντας την υπέροχη ευκαιρία...


Η έννοια του time-lapse εστιάζεται κυρίως στην παρουσίαση ενός π.χ. φαινομένου που διαρκεί ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, και γίνεται με μια λήψη "διαδοχικών" εικόνων, που δεν ακολουθεί την κλασική μορφή κινηματογράφησης. Όταν λέμε "διαδοχικές" λήψεις, το διάστημα μεταξύ των λήψεων δεν είναι απαραίτητα σύντομο.

Παρενθετικά, αναφέρομαι σε κάτι που έχει βασική αρχή στο animation και καταγραφή κίνησης: για να είναι "ομαλή" μια κίνηση στην αντίληψη του ματιού (να φαίνεται δηλαδή σαν φυσική κίνηση, π.χ. ενα βάδισμα ενός χαρακτήρα), χρειάζονται 24 ή 25 καρέ το δευτερόλεπτο ως μίνιμουμ ποσότητα [υπάρχουν τροποποιήσεις αναλόγως και άλλων παραμέτρων βέβαια]. Στο animation (το κλασικό κυρίως, που είχαμε σκιτσάρισμα ένα-ένα κάθε καρέ και φωτογράφησή του), έτσι δομείται η βασική διαδικασία, και είναι εύλογο το πόσο υπομονή, και "κέντημα" χρειάζεται από καρέ σε καρέ για να φαίνεται πως το αμέσως επόμενο αποτελεί φυσική συνέχεια του αμέσως προηγούμενου!

Αν τα καρέ είναι λιγότερα από 24 τότε η κίνηση έχει κάτι σαν "σπασίματα". Υποσυνείδητα δεν φαίνεται ως ομαλή. Όμως αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό!

Κι φτάνουμε στο λεγόμενο time-lapse:
Εδώ είναι άλλοι οι στόχοι, αλλά στη βάση της έχει μια κοινή "αρχή": διαδοχικά καρέ, από οπτικά φαινόμενα/δρώμενα που η διάρκειά τους είναι τέτοια, που να μας ενδιαφέρει το πώς αναπτύσσονται σε μια μονάδα χρόνου (π.χ. ένα έτος, ένας μήνας, ένας αιώνας κλπ).

Στο λήμμα από wikipedia, που μας βοηθά κι αυτό, αναφέρεται:
στο λήμμα http://el.wikipedia.org/wiki/Time-lapse έγραψε:
Σε μεγάλα κυρίως τεχνικά έργα και κατασκευές, όπως επίσης και σε φυσικά φαινόμενα, υπάρχει η ανάγκη για συστηματική καταγραφή της εξέλιξης του έργου ή του φαινόμενου από την έναρξη του έως και τη λήξη του. Η διάρκεια που πρέπει να καλυφθεί συνήθως είναι από μερικές εβδομάδες μέχρι και χρόνια. Η συχνότητα καταγραφής ποικίλει ανάλογα με το αντικείμενο και μπορεί να είναι από μια φωτογραφία κάθε δευτερόλεπτο (συνήθως για σύντομα φαινόμενα που διαρκούν μερικές ώρες) μέχρι μια φωτογραφία κάθε ημέρα σε συγκεκριμένη πάντα ώρα.

Με το τέλος του έργου υπάρχει η δυνατότητα το φωτογραφικό υλικό να μετατραπεί σε βίντεο σύντομης χρονικής διάρκειας που μπορεί σε ελάχιστο χρόνο να δείξει το σύνολο της πορείας του έργου από το μηδέν μέχρι και την ολοκλήρωσή του.

καθώς και:
στο λήμμα http://en.wikipedia.org/wiki/Time-lapse_photography έγραψε:
Time-lapse photography is a technique whereby the frequency at which film frames are captured (the frame rate) is much lower than that used to view the sequence. When played at normal speed, time appears to be moving faster and thus lapsing.
(...)
Time-lapse is the extreme version of the cinematography technique of undercranking, and can be confused with stop motion animation.
(...)
The frame rate of time-lapse movie photography can be varied to virtually any degree, from a rate approaching a normal frame rate (between 24 and 30 frames per second) to only one frame a day, a week, or more, depending on subject.

The term "time-lapse" can also apply to how long the shutter of the camera is open during the exposure of each frame of film (or video), and has also been applied to the use of long-shutter openings used in still photography in some older photography circles. In movies, both kinds of time-lapse can be used together, depending on the sophistication of the camera system being used. A night shot of stars moving as the Earth rotates requires both forms. A long exposure of each frame is necessary to enable the dim light of the stars to register on the film. Lapses in time between frames provide the rapid movement when the film is viewed at normal speed.


¶ρα, η "μονάδα χρόνου", η λήψη δηλαδή κάθε καρέ μπορεί να είναι μεγάλη.
Το αποτέλεσμα που δημιουργείται, μέσω ενός βίντεο που παίζει πιο γρήγορα τα διάφορα καρέ, είναι ένα βίντεο σαν το πιο πάνω που μας πέρασε κι ο/η Kaldorei. Βλέπουμε μια ροή μιας εξελικτικής διαδικασίας στο χρόνο, αλλά σε συντομευμένο διάστημα. Μπορεί αυτό να αποτελεί συνάμα και τη μελέτη στο πώς αναπτύσσεται ένα τέτοιο φαινόμενο. Ή να διακρίνει --το επεκτείνω-- πιθανές ομοιότητες ή να κάνει συγκρίσεις με άλλα φαινόμενα. Προσέξτε π.χ. στα δελτία του καιρού στις ειδήσεις που δείχνουν με simulation το πώς κινούνται τα σύννεφα για να διακρίνουν πώς οι όγκοι των αέριων μαζών "τριγυρνούν" πάνω στην ατμόσφαιρα και από μια περιοχή.
Smile

Ένα απλό επίσης πέραν των παραπάνω παράδειγμα, είναι το να κινηματογραφείς/φωτογραφίζεις ένα κτίριο που χτίζεται, ένα ηλιοβασίλεμα ή μια αυγή, ένα φυσικό φαινόμενο (π.χ. το Βόρειο Σέλας), το λιώσιμο των πάγων στην Αρκτική σε ένα χρονο-πλαίσιο 50 χρόνων, την παλίρροια/άμπωτη σε μια περιοχή, τις Περσείδες, την κατανάλωση ενός δοχείου γάλακτος (αν και αυτό θυμίζει περισσότερο το stop-motion animation).



Έγινε επεξεργασία από τον/την inertia στις Τρι, 04 Φεβ 2014 1:14 am, 1 φορά
     
 
       
Τρι, 04 Φεβ 2014 1:08 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4948


Ένα εντυπωσιακό spot που έφτιαξε για μια καμπάνια της γνωστή περιβαλλοντική οργάνωση, βασίζεται στην τεχνική αυτή:
inertia από το δημοσίευμα: http://my.aegean.gr/web/ftopicp-4574.html#4574 έγραψε:
ένα video που μου άρεσε αρκετά και σαν υλοποίηση-τεχνική, από την Greenpeace!

BREATHE IN, BREATHE OUT


     
 
       
Δευ, 05 Φεβ 2018 6:50 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4948


[cross-post από την ανάρτηση: http://my.aegean.gr/web/ftopicp-34466.html#34466 στο νήμα "Αγαπημένα-ενδιαφέροντα videos που ανακαλύπτουμε στο Web (youtube, vimeo κλπ)"]

Εκτός του timelapse χρησιμοποιεί πολύ και την τεχνική στο βάθος πεδίου - depth of field (DOF) με αποτέλεσμα να φαίνονται στοιχεία του θέματος (π.χ. άνθρωποι, φύση, οχήματα κλπ) σαν ...μινιατούρες! Ιδιαίτερη αίσθηση!

____


Ένα υπέροχο επίσης βίντεο που έχουμε αλιεύσει εδώ και καιρό...

Παράθεση:



Athens | The Little Great City

by:
Emmanouil Papadopoulos

music:
Gustavo Santaolalla - "Pajaros"
(My Blueberry Nights OST")



     
   
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες (ώρα Ελλάδας)


   


 
Μετάβαση στη:  
 



Πρόσφατες συζητήσεις - topics