Προβολές 2018-2019 Κινηματογραφικής Λέσχης Βιβλιοθήκης Παν. Αιγαίου (Σύρος)

   
   

 ΣΥΡΟΣ

 
Συγγραφέας Προβολές 2018-2019 Κινηματογραφικής Λέσχης Βιβλιοθήκης Παν. Αιγαίου (Σύρος)
 
       
Τρι, 13 Νοέ 2018 12:45 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μεγάλο μολύβι
Μεγάλο μολύβι


Sep 26, 2016
107


Στο παράρτημα της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στην Ερμούπολη, πραγματοποιούνται συνήθως εβδομαδιαίες προβολές, κάθε Δευτέρα, με πρωτοβουλία ανθρώπων του ιδρύματος. Μια φιλόδοξη και ενδιαφέρουσα ιδέα που γεννήθηκε το φθινόπωρο του 2007 και έγινε "θεσμός" ως και σήμερα!

Από όσο μαθαίνουμε, ενδεχομένως να υπάρξουν περιστασιακές προβολές ή πιο αραιές εκδηλώσεις μες στην τρέχουσα χρονιά, συνεχίζοντας στην παλαιότερη βάση του "θεσμού"...


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Διαβάστε ένα άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, εμπνεύστρια της πρωτοβουλίας, όπου μας αναφέρει για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο, όταν ξεκίνησε, το φθινόπωρο του 2007.

Σύνδεσμος: http://my.aegean.gr/web/article2676.html


____________________________________


Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Ε Ι Σ :

(ακολουθούν)



Έγινε επεξεργασία από τον/την WaitrJessie στις Δευ, 26 Νοέ 2018 8:28 am, 1 φορά
     
 
       
Τρι, 13 Νοέ 2018 12:54 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μεγάλο μολύβι
Μεγάλο μολύβι


Sep 26, 2016
107


Παράθεση:
Φίλες και φίλοι γεια σας,

Τη Δευτέρα ξεκινάμε έναν κύκλο προβολών αφιερωμένες στους αδελφούς Ταβιάνι

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018
Ώρα προβολής: 19:30


    Πατέρα αφέντης (Padre padrone)
    1977 | Έγχρ. | Διάρκεια: 113'

    Ιταλική ταινία, σκηνοθεσία Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι με τους: Ομέρο Αντονούτι, Σαλβέριο Μαρκόνι, Μαρτσέλα Μικελάντζελι



    Η αληθινή ιστορία του γλωσσολόγου, συγγραφέα και ποιητή Γκαβίνο Λέντα, από τα σκληρά παιδικά του χρόνια ως βοσκού στα βουνά της Σαρδηνίας μέχρι την οριστική ρήξη με το δυνάστη πατέρα του και το ξεκίνημα μιας νέας ζωής. Χρυσός Φοίνικας και βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών (FIPRESCI) στο Φεστιβάλ Καννών.


    Στο πολιτικό σύμπαν των Ταβιάνι, η ιστορία του Λέντα και η απόδρασή του από τη σκιά του πατέρα και την ανέχεια δεν αποτελεί απλά μια τυπική καταγραφή της ενηλικίωσης με φόντο ένα βουκολικό φολκλόρ, αλλά μια πολυεπίπεδη αλληγορία που ξεκινά από τη μυθική Οιδιπόδεια πάλη πατέρα – γιου και απλώνεται στην αρχετυπική όσο και δυσεπίλυτη σύγκρουση ανάμεσα στο παλιό και στο καινούργιο, ανάμεσα στη βία της εξουσίας και τη λυτρωτική δύναμη της γλώσσας – και της Τέχνης, τελικά. Συγκρούσεις, βέβαια, που κλείνουν τα μάτια στο σχήμα άσπρο/μαύρο, καθώς κουβαλούν το αυθεντικό τους τραγικό βάρος και δεν προσφέρονται για μια απλουστευτική δραματοποίηση, πόσο μάλλον μελοδραματική.

    Την ίδια στιγμή, άλλωστε, ο «Πατέρας Αφέντης» συνιστά μια σχεδόν ντοκιμαντερίστικη καταγραφή της ζωής στη φτωχή Σαρδηνία της μεταπολεμικής περιόδου, της αθρόας μετανάστευσης στη Γερμανία, αλλά και της χαμένης εφηβείας για τα παιδιά που μεγαλώνουν απομονωμένα, χωρίς σχεδόν καν να μιλούν, και γνωρίζουν την επαφή μόνο μέσα από κτηνοβασίες. Κι όμως, όσο και αν η κάμερα επιλέγει να μείνει (συνήθως) ένας μακρινός αποστασιοποιημένος παρατηρητής, η ποίηση και η υπέρβαση των Ταβιάνι τρυπώνουν απρόσμενα (κάποτε με μια κανάτα με γάλα που μετατρέπεται, εξαιτίας της παγωνιάς, σε παγωτό ή μέσα από τη φανταστική μουσική που ακούει ο μικρός Γκαβίνο), δίνοντας σε αυτήν τη σκληρή ταινία τα φτερά για ν’ απογειωθεί σε κάτι παραπάνω από μια απλά ρεαλιστική καταγραφή. Και είναι ίσως αυτές οι πινελιές που τριάντα πέντε χρόνια αργότερα διατηρούν τη φρεσκάδα και τη δύναμη της στο ακέραιο.


    http://freecinema.gr/movies/padre-padrone/



Σας περιμένουμε

Από τη Βιβλιοθήκη
Παρασκευή Κοντού

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Arrow Αφιέρωμα - άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο


     
 
       
Δευ, 26 Νοέ 2018 8:18 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μεγάλο μολύβι
Μεγάλο μολύβι


Sep 26, 2016
107


Παράθεση:
Φίλες και φίλοι γεια σας,

Οι προβολές στη Βιβλιοθήκη συνεχίζονται με το αφιέρωμα στους αδελφούς Ταβιάνι. Αυτή τη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου σειρά έχει η ταινία «Ο Σαν Μικέλε είχε έναν κόκορα».

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018
Ώρα προβολής: 19:30


    Ο Σαν Μικέλε είχε έναν κόκορα (San Michele aveva un gallo)
    1971 | Έγχρ. | Διάρκεια: 90'

    Ιταλική ταινία, σκηνοθεσία Π.& Β.Ταβιάνι με τους: Τζούλιο Μπρότζι, Ντάνιελε Ντουμπλίνο

    Βασισμένοι στο έργο του Τολστόι «Το θείο και το ανθρώπινο» και μια παιδική ανάμνησή τους, οι αδελφοί Ταβιάνι κάνουν μια αριστουργηματική πολιτική ταινία, με θέμα τον εγκλεισμό και την εσωτερική αντίσταση.

    Ο Τζούλιο, αρχηγός μιας ομάδας αναρχικών, μετά την αποτυχία τους να πείσουν τους χωρικούς να κολλεκτιβοποιήσουν τη παραγωγή τους, καταδικάζεται σε θάνατο. Την τελευταία στιγμή όμως μετατρέπεται η ποινή του σε ισόβια και κλείνεται σε δεκάχρονη απομόνωση. Εκεί για να επιβιώσει χωρίς να τρελαθεί, βάζει τον εαυτό του σε ένα αυστηρό πρόγραμμα, εκτελώντας διάφορα φανταστικά καθήκοντα.

    Με ελπίδα τα επαναστατικά του οράματα να γίνουν πραγματικότητα περνούν τα δέκα χρόνια και μεταφέρεται σε άλλη φυλακή. Εκεί συνομιλεί μ’ άλλους νεότερους πολιτικούς κρατούμενους όπου νιώθει πια το ουτοπικό του πολιτικού του οράματος.


    https://tvxs.gr/webtv/tainies/o-san-mikele-eixe-ena-kokora



Σας περιμένουμε

Από τη Βιβλιοθήκη
Παρασκευή Κοντού

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Arrow Αφιέρωμα - άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο


     
 
       
Παρ, 30 Νοέ 2018 11:56 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μεγάλο μολύβι
Μεγάλο μολύβι


Sep 26, 2016
107


Παράθεση:
Φίλες και φίλοι γεια σας,

Τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου θα προβληθεί η ταινία των αδελφών Ταβιάνι «Το Χάος». Επειδή είναι αρκετά μεγάλη σε διάρκεια η προβολή θα ξεκινήσει στις 19:00

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018
Ώρα προβολής: 19:00


    Χάος (Kaos)
    1984 | Έγχρ. | Διάρκεια: 189'

    Ιταλική ταινία, σκηνοθεσία Αφοί Ταβιάνι με τους: Ομέρο Αντονούτι, Μαργκαρίτα Λοτζάνο, Φράνκο Φρανκι, Τσίτσο Ινγκράσια
    Βασισμένη σε διηγήματα του Λουίτζι Πιραντέλο και μουσική του Νικόλα Πιοβάνι.



      «Είμαι λοιπόν, γιος του Χάους. Και όχι αλληγορικά, μα στην πραγματικότητα, αφού γεννήθηκα κοντά σ’ ένα πυκνό δάσος που οι κάτοικοι του Τζιρζέντι το ονομάζουν Καβούζου, παραφθορά της αρχαίας ελληνικής λέξης Χάος».
      --Luigi Pirandello


    Το 1984 οι αδελφοί Taviani γύρισαν την αριστουργηματική ταινία Χάος (Kaos), που το σενάριό της βασίστηκε σε νουβέλες του Luigi Pirandello.
    Με φόντο την Σικελία των αρχών του 20ου αιώνα ο νομπελίστας συγγραφέας βυθίζεται στο χάος της ανθρώπινης ψυχής, με τρόπο άλλοτε δραματικό, κι άλλοτε ανάλαφρο, σχεδόν φαρσικό, που πίσω του όμως ενεδρεύει το τραγικό.

    Πέντε ιστορίες διαφορετικές μεταξύ τους συνθέτουν μια ποιητική τοιχογραφία της Σικελίας στις αρχές του αιώνα, θίγοντας θέματα όπως : η μετανάστευση και η διάλυση της οικογένειας, ο έρωτας και η επιρροή της φύσης στον ανθρώπινο νου, η επιστροφή του διανοούμενου στην πατρική γη και τις παιδικές μνήμες, η σύγκρουση των κολίγων με τους φεουδάρχες και, φυσικά, ο θάνατος. Στην εισαγωγή της ταινίας, οι σκηνοθέτες αξιοποιούν κινηματογραφικά μόνο μερικές σκηνές από την ιστορία «Το κοράκι του Μιτζάρο», όμως το κοράκι που πετά στον ουρανό με το κουδούνι στο λαιμό του, σηματοδοτεί την αρχή κάθε ιστορίας και λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος των επιμέρους ενοτήτων της ταινίας.

    Η πρώτη ιστορία, «Ο άλλος γιος», θίγει το πρόβλημα της μετανάστευσης όταν τα φτωχά χωριά του ιταλικού νότου άδειαζαν από τους νέους άνδρες που έφευγαν στην Αμερική. Κεντρικό πρόσωπο μια τρελή μάνα που στέλνει γράμματα στους ξενιτεμένους γιους της και κρατείται στη ζωή με την ελπίδα της επιστροφής τους. Αξιοσημείωτος είναι ο τρόπος που διαπλέκεται το προσωπικό δράμα της ηρωίδας με τα ιστορικά γεγονότα που συντάραξαν την Ιταλία στα μέσα του δέκατου ένατου αιώνα.

    Η δεύτερη ιστορία «Ο Φεγγαροχτυπημένος», είναι μια αφήγηση γεμάτη ποίηση, λυρισμό αλλά και τρόμο που μιλά για τον έρωτα και για την επίδραση της φύσης στον ανθρώπινο νου. Πρωταγωνιστεί ένα νιόπαντρο ζευγάρι χωρικών που η ζωή του αναστατώνεται όταν η γυναίκα ανακαλύπτει ότι ο άντρας της κάθε πανσέληνο παθαίνει επιληπτικές κρίσεις.

    Η τρίτη ιστορία «Το κιούπι», μια σχεδόν σουρεαλιστική ηθογραφία, σατιρίζει με καυστικό τρόπο τις εμμονές και την μισαλλοδοξία. Ένας σκληρός γαιοκτήμονας, καβγατζής και δικομανής, βρίσκει το δάσκαλό του στο πρόσωπο ενός φτωχού τεχνίτη, εφευρέτη κόλλας και επιδιορθωτή πιθαριών.

    Η επόμενη ιστορία, η τέταρτη κατά σειρά, «Ανάπαυσιν αιωνίαν…!», είναι μια μελαγχολική θλιμμένη ιστορία. Περιγράφει τις άθλιες συνθήκες κάτω από τις οποίες ζούσαν οι Σικελοί χωρικοί στα χρόνια της φεουδαρχίας. Μια ομάδα χωρικών που δεν έχουν κανένα δικαίωμα, ούτε στη ζωή, ούτε στο θάνατο, προσπαθεί να διεκδικήσει χώρο για την ταφή των νεκρών της. Η αδιάλλακτη στάση του άρχοντα της περιοχής, στον οποίο ανήκουν τα συγκεκριμένα εδάφη, δίνει πολιτικές διαστάσεις στην εν λόγω ιστορία.

    Στην τελευταία ιστορία της ταινίας «Συνομιλία με τη μητέρα», εξετάζονται τα μεγάλα θέματα της μνήμης, του χρόνου, της απώλειας. Εδώ ο συγγραφέας επιστρέφει στη γενέθλια γη της Σικελίας για να συναντήσει το φάντασμα της νεκρής μητέρας του, και να συμφιλιωθεί με τον πόνο του θανάτου της.


    https://camerastyloonline.wordpress.com/2015/07/16/chaos-19...o-taviani/



Σας περιμένουμε

Από τη Βιβλιοθήκη
Παρασκευή Κοντού

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Arrow Αφιέρωμα - άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο


     
 
       
Παρ, 18 Ιαν 2019 11:25 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μεγάλο μολύβι
Μεγάλο μολύβι


Sep 26, 2016
107


Παράθεση:
Φίλες και φίλοι γεια σας, καλή χρονιά

Oι προβολές στη Βιβλιοθήκη θα συνεχιστούν με μια επιλογή ταινιών του σκηνοθέτη Bernardo Bertolucci που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.

Αυτή τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου θα προβληθεί η ταινία «Ο κονφορμίστας»

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019
Ώρα προβολής: 19:30


    Ο Κονφορμίστας (Il conformista)
    1970 | Έγχρ. | Διάρκεια: 106

    [b]Ιταλο-γαλλο-γερμανική ταινία, σκηνοθεσία Μπερνάρντο Μπερτολούτσι με τους: Ζαν Λουί Τρεντινιάν, Στεφανία Σαντρέλι, Γκαστόνε Μοσίν


    +



    Ρώμη, δύο χρόνια πριν το ξέσπασμα του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Μαρσέλο (Ζαν Λουί Τρεντινιάν) ζει μια απόλυτα συμβατική ζωή. Δουλεύει για το φασιστικό καθεστώς του Μουσολίνι, είναι παντρεμένος με μία μικροαστή αλλά κοινωνικά αποδεκτή γυναίκα και πηγαίνει στην εκκλησία σε τακτά διαστήματα. Ο Μαρσέλο θα βρεθεί όμως αντιμέτωπος με τις συνέπειες των πράξεών του όταν θα του ζητήσει το αφεντικό του να σκοτώσει έναν πρώην καθηγητή του. Έτσι όσο περνάει ο καιρός αντιλαμβάνεται πως δεν πρόκειται μόνο για μια πολιτική επιλογή, αλλά για συμμετοχή σε πράξεις βίας, καταπίεσης και κοινού εγκλήματος...

    Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλμπέρτο Μοράβια κινείται μέσα από μια πολύπλοκη και δαιδαλώδη αφηγηματική δομή, χωρίς καμία χρονολογική εξέλιξη, όπου τα flash-back αλληλοεπικαλύπτονται υπονομεύοντας και παγιδεύοντας συνεχώς τον παράγοντα χρόνο σε μια ονειρική διάσταση. Ο Μπερνάντο Μπερτολούτσι επιχειρεί μία δυναμική μελέτη πάνω στην ψυχο-σεξουαλική αποσύνθεση ενός άντρα στην Ιταλία της δεκαετίας του '30, που περνά τη ζωή του προσπαθώντας να ζήσει όσο πιο συμβατικά μπορεί, για να ξεχάσει μια παιδική σεξουαλική εμπειρία με έναν ενήλικα. Κρύβει την ομοφυλοφιλία του και προσφέρεται να παίξει τον ρόλο του κατασκόπου για τους φασίστες. Σημαντική όμως είναι και η συνεισφορά τόσο του σκηνογράφου Φερντινάρντο Σκαρφιότι, όσο και του διευθυντή φωτογραφίας Βιτόριο Στοράρο, από τους κορυφαίους του εικοστού αιώνα. Ο Ζoρζ Ντελερού ντύνει διακριτικά την εικόνα με ήχο και το αποτέλεσμα είναι ένας ζωντανός πίνακας ζωγραφικής. Το αποτέλεσμα είναι ένας κινηματογράφος υψηλής αισθητικής και φιλοσοφικού στοχασμού.

    Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα του μεταπολεμικού ευρωπαϊκού σινεμά, δομημένο από τα υλικά που είναι φτιαγμένα τα αριστουργήματα. Πρόκειται για ένα επικό, αντιφασιστικό φιλμ, που διακατέχεται από την σπουδαία ερμηνεία του εξαιρετικού, Ζαν Λουί Τρεντινιάν.

    Απέσπασε μία Υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου, ενώ ήταν και Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

      «Πιστεύω ότι μετά από κάθε ταινία υπάρχει ένα είδος τέλους, σχεδόν ένα είδος θανάτου, και μετά η επόμενη ταινία είναι μια ανάσταση. Λέω ότι πρόκειται για ένα είδος θανάτου με την έννοια ότι όταν δεν γυρίζω ταινίες αισθάνομαι να ανήκω στον κόσμο των φυτών μάλλον παρά στον κόσμο των ανθρώπων. Τα δύο στοιχεία που κατά τη γνώμη μου είναι τα πιο ποιητικά, συγκινητικά, ουσιαστικά για τον κινηματογράφο, είναι ο χρόνος και το φως [...] Κάθε ταινία έχει τη δική της ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Ο θεατής θυμάται πάντα την ατμόσφαιρα.»

      --Μπερνάντο Μπερτολούτσι




Σας περιμένουμε

Από τη Βιβλιοθήκη
Παρασκευή Κοντού

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Arrow Αφιέρωμα - άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο


     
 
       
Κυρ, 03 Φεβ 2019 2:53 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μεγάλο μολύβι
Μεγάλο μολύβι


Sep 26, 2016
107


Παράθεση:
Φίλες και φίλοι γεια σας,

Αυτή τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου θα προβληθεί το 1ος μέρος της ταινίας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι «1900»
Η προβολή θα ξεκινήσει στις 19:00


Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019
Ώρα προβολής: 19:00



    1900 (Novecento)
    1976 | Έγχρ. | Διάρκεια: 160'

    Ιταλική ταινία, σκηνοθεσία Μ.Μπερτολούτσι με τους: Ρόμπερτ ντε Νίρο, Μπ.Λάνγκαστερ, Ντ.Σάδερλαντ, Ζ.ντεπαρντιέ, Ντ.Σαντά



    Δύο οικογένειες είναι το φόντο σε ολόκληρη την ιστορία: η Berlinghieri (που αντιπροσωπεύεται από τον νεαρό Alfredo), γαιοκτήμονες και η Daccò (που εκπροσωπούνται από τον Olmo), μια οικογένεια εργατών γης που δουλεύουν στα χωράφια της πρώτης. Ο Olmo και ο Alfredo γεννιούνται την ίδια μέρα και, από τότε, η ζωή τους θα είναι πάντα συνδεδεμένη.

    Η ταινία κινείται πάνω σε δύο βασικούς άξονες: τα πρώτα τμήματα από το 1901 – έτος έναρξης της «αφήγησης» – μέχρι το τέλος του 1ου μέρους, δηλαδή, μέχρι την έλευση του φασισμού. Το 2ο μέρος αντίθετα τρέχει αφηγηματικά μια 20ετία φτάνοντας ως την Απελευθέρωση.

    Το "1900" έχει ως στόχο να "παγιδεύσει" το ιστορικό γίγνεσθαι και να αφηγηθεί την γέννηση των σοσιαλιστικών ιδεών και της επαναστατικής ουτοπίας, από τις αρχές του αιώνα μέχρι και την πτώση του φασισμού. Σ 'αυτήν την αγροτική saga η προβληματική του διχασμού του εγώ και του σχήματος πατέρας-γιος, επανέρχεται μέσα από την σχέση γαιοκτήμονα-εργάτη γης, ανάμεσα στους δύο κεντρικούς ήρωες, (Ρόμπερτ ντε Νίρο-Ζεράρ Ντεπαρτιέ), οι οποίοι κινούνται στην ιστορική διαδικασία από διαφορετικές οπτικές (ταξικές) γωνίες, παραμένοντας ωστόσο οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Ο Μπερτολούτσι επιδιώκει να συλλάβει μ' αυτό το πεντάωρο affresco, ορχηστρικά χορογραφημένο, την Διαλεκτική ανάμεσα στο άτομο και στην Ιστορία, να συνδέσει τον εσωτερικό κόσμο των ηρώων με τα ιστορικά τοπία και να αποτίσει ένα φόρο τιμής στην αγροτική κουλτούρα της γενέθλιας γης. Με δεδηλωμένη την αριστερή του τοποθέτηση, δηλώνει: "πρόθεσή μου ήταν να κινηθώ πέρα από τα όρια της μυθοπλασίας και του ντοκιμαντέρ και να αναπαραστήσω με ποιητικούς όρους μια ιδεολογία".

    -- http://www.cinephilia.gr/index.php/prosopa/europa/413-bernardo-bertolucci


Σας περιμένουμε

Από τη Βιβλιοθήκη
Παρασκευή Κοντού

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Arrow Αφιέρωμα - άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο


     
 
       
Δευ, 11 Φεβ 2019 9:37 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μεγάλο μολύβι
Μεγάλο μολύβι


Sep 26, 2016
107


Παράθεση:
Φίλες και φίλοι γεια σας,

Αυτή τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου θα προβληθεί το 2ο μέρος της ταινίας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι «1900»
Η προβολή θα ξεκινήσει στις 19:00


Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019
Ώρα προβολής: 19:00



    1900 (Novecento)
    1976 | Έγχρ. | Διάρκεια: 146'

    Ιταλική ταινία, σκηνοθεσία Μ.Μπερτολούτσι με τους: Ρόμπερτ ντε Νίρο, Μπ.Λάνγκαστερ, Ντ.Σάδερλαντ, Ζ.ντεπαρντιέ, Ντ.Σαντά



    Δύο οικογένειες είναι το φόντο σε ολόκληρη την ιστορία: η Berlinghieri (που αντιπροσωπεύεται από τον νεαρό Alfredo), γαιοκτήμονες και η Daccò (που εκπροσωπούνται από τον Olmo), μια οικογένεια εργατών γης που δουλεύουν στα χωράφια της πρώτης. Ο Olmo και ο Alfredo γεννιούνται την ίδια μέρα και, από τότε, η ζωή τους θα είναι πάντα συνδεδεμένη.

    Η ταινία κινείται πάνω σε δύο βασικούς άξονες: τα πρώτα τμήματα από το 1901 – έτος έναρξης της «αφήγησης» – μέχρι το τέλος του 1ου μέρους, δηλαδή, μέχρι την έλευση του φασισμού. Το 2ο μέρος αντίθετα τρέχει αφηγηματικά μια 20ετία φτάνοντας ως την Απελευθέρωση.

    Το "1900" έχει ως στόχο να "παγιδεύσει" το ιστορικό γίγνεσθαι και να αφηγηθεί την γέννηση των σοσιαλιστικών ιδεών και της επαναστατικής ουτοπίας, από τις αρχές του αιώνα μέχρι και την πτώση του φασισμού. Σ 'αυτήν την αγροτική saga η προβληματική του διχασμού του εγώ και του σχήματος πατέρας-γιος, επανέρχεται μέσα από την σχέση γαιοκτήμονα-εργάτη γης, ανάμεσα στους δύο κεντρικούς ήρωες, (Ρόμπερτ ντε Νίρο-Ζεράρ Ντεπαρτιέ), οι οποίοι κινούνται στην ιστορική διαδικασία από διαφορετικές οπτικές (ταξικές) γωνίες, παραμένοντας ωστόσο οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Ο Μπερτολούτσι επιδιώκει να συλλάβει μ' αυτό το πεντάωρο affresco, ορχηστρικά χορογραφημένο, την Διαλεκτική ανάμεσα στο άτομο και στην Ιστορία, να συνδέσει τον εσωτερικό κόσμο των ηρώων με τα ιστορικά τοπία και να αποτίσει ένα φόρο τιμής στην αγροτική κουλτούρα της γενέθλιας γης. Με δεδηλωμένη την αριστερή του τοποθέτηση, δηλώνει: "πρόθεσή μου ήταν να κινηθώ πέρα από τα όρια της μυθοπλασίας και του ντοκιμαντέρ και να αναπαραστήσω με ποιητικούς όρους μια ιδεολογία".

    -- http://www.cinephilia.gr/index.php/prosopa/europa/413-bernardo-bertolucci


Σας περιμένουμε

Από τη Βιβλιοθήκη
Παρασκευή Κοντού

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Arrow Αφιέρωμα - άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο


     
 
       
Δευ, 18 Μάρ 2019 8:50 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μεγάλο μολύβι
Μεγάλο μολύβι


Sep 26, 2016
107


Παράθεση:
Φίλες και φίλοι γεια σας,

Αυτή τη Δευτέρα 18 Μαρτίου θα προβληθεί η ταινία του Τόμας Βίντερμπεργκ «Οικογενειακή γιορτή» στα πλαίσια του αφιερώματος για το Δόγμα του 95.

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019
Ώρα προβολής: 19:30



    Οικογενειακή Γιορτή (Festen)
    1998 | Έγχρ. | Διάρκεια: 106'

    Δανέζικη ταινία, σκηνοθεσία Τόμας Βίντερμπεργκ με τους: Χένινγκ Μόρτιζεν, Ούλριχ Τόμσεν, Τόμας Μπο Λάρσεν, Πάπρικα Στεν, Τρίνε Ντίρχολμ



    Η ιστορία της ταινίας εκτυλίσσεται στη Δανία στη διάρκεια ενός καλοκαιρινού 24ωρου. Ο Χέλγκε, ένας πλούσιος επιχειρηματίας, πατριάρχης και κύριος του σπιτιού γιορτάζει τα γενέθλια των 60 χρόνων του. Συγγενείς και φίλοι καταφτάνουν στο σπίτι του. Ανάμεσα τους στο τραπέζι, η γυναίκα του και τα τρία παιδία τους. Ο Χέλγκε ζητάει από τον πρωτότοκο γιο του Κρίστιαν να μιλήσει για την δίδυμη αδερφή του Λίντα που είχε πνίγει πριν ακριβώς από ένα χρόνο. Στα δωμάτια και στους διαδρόμους, αρχίζει σιγά σιγά να ξετυλίγεται μια ιστορία κρυφών, ερωτικών σχέσεων, ψευδών και υποκρισίας που τελικά θα ξεσπάσει σε σκανδαλώδεις αποκαλύψεις τρομερών μυστικών και ένα ανέλπιστο, συγκλονιστικό φινάλε.



    Λίγα λόγια για Δόγμα του 95

    Δύο Δανοί σκηνοθέτες, οι Lars von Trier και Tomas Vinterberg, αποφασίζουν να προχωρήσουν σε μια δράση διάσωσης της κινηματογραφικής βιομηχανίας, δημιουργώντας το κίνημα «Dogme 95» και συγγράφοντας το δικό τους «Όρκο Αγνότητας». Ένα σύνολο από κανόνες για το πώς δημιουργείται μια κινηματογραφική ταινία, οι οποίοι βασιζόταν στις παραδοσιακές αξίες της ιστορίας, της υποκριτικής και του θέματος, απαγορεύοντας τη χρήση ειδικών εφέ και άλλων τεχνολογικών τεχνασμάτων. Αυτό που επιδίωκαν ήταν η ανάδειξη της αλήθειας χωρίς τεχνητά μέσα. Ένα πιο ειλικρινές αλλά και ρεαλιστικό σινεμά. Οι δύο σκηνοθέτες πίστευαν πως μέσα από ένα αυστηρό πλαίσιο κανόνων θα ανέτρεπαν το σαρωτικό κύμα αλλαγών που ερχόταν και θα κατάφερναν να διαφυλάξουν τις βασικές για αυτούς αξίες του κινηματογράφου.

    -- https://mikropragmata.lifo.gr/zoi/95186/


Σας περιμένουμε

Από τη Βιβλιοθήκη
Παρασκευή Κοντού

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Arrow Αφιέρωμα - άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο


     
 
       
Κυρ, 31 Μάρ 2019 5:14 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μεγάλο μολύβι
Μεγάλο μολύβι


Sep 26, 2016
107


Παράθεση:
Φίλες και φίλοι γεια σας,

Αυτή τη Δευτέρα 1η Απριλίου θα προβληθεί η ταινία του Λαρς φον Τρίερ «Δαμάζοντας τα κύματα» στα πλαίσια του αφιερώματος για το Δόγμα του 95

Δευτέρα 1η Απριλίου 2019
Ώρα προβολής: 19:00



    Δαμάζοντας τα κύματα (Breaking the waves)
    1996 | Έγχρ. | Διάρκεια: 159

    Ευρωπαϊκή ταινία, σκηνοθεσία Λαρς φον Τρίερ με τους: Έμιλι Γουάτσον, Στέλαν Σκάργκαρντ, Κάτριν Κάρλιτζ, Ζαν Μαρκ Μπαρ



    Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, η Μπες, μια απλοϊκή χωριατοπούλα που ζει σε μια μικρή κοινότητα στα βορειοδυτικά παράλια της Σκωτίας, ερωτεύεται τον κοσμοταξιδεμένο Γιαν που δουλεύει στις θαλάσσιες πετρελαιοπηγές. Αν και διαφέρουν ως άνθρωποι παντρεύονται. Ο Γιαν επιστρέφει στην εργασία του αλλά η Μπες μετράει τις μέρες που απομένουν μέχρι την επιστροφή του, σίγουρη πως η αγάπη τους έχει το χρώμα του ουρανού και είναι φτιαγμένη στον παράδεισο. Ένα εργατικό ατύχημα όμως αφήνει παράλυτο τον Γιαν που ανησυχεί πως η Μπες αφιερωμένη στην περιποίηση του θα αποκοπεί από τον κόσμο. Συνειδητοποιώντας πως θα μείνει κατάκοιτος, την πείθει πως πρέπει να αποκτήσει σεξουαλικές σχέσεις με τρίτους, λέγοντας της πως οι διηγήσεις από τις εμπειρίες της, θα τον βοηθήσουν να θεραπευτεί. Η Μπες πιστεύοντας πως είναι προικισμένη με την ικανότητα μιας ιδιαίτερης πνευματικής επικοινωνίας με τον Θεό, ακολουθεί τις προτάσεις του άντρα της.

    -- http://cinepivates.gr/this-is-classic-breaking-the-waves-1996/

    Είναι ένα τρομερά τολμηρό στοίχημα, αφηγηματικά, ειδικά μέσα από την προσέγγιση του Τρίερ. Ο οποίος εδώ μεταλλάσσεται, αφήνει πίσω την κατασκευή και συνθέτει όλο το δράμα με έναν τρόπο πρωτο-Δογματικό (το Δόγμα '95 είχε συνταχθεί, αλλά τα «Κύματα» δεν ήταν ακόμα, επισήμως, μέρος του). Τεράστιος κόκκος στην εικόνα, φυσικό φως, κάμερα στο χέρι, και παράδοση στην συναισθηματική ωμότητα τόσο του κειμένου όσο και της ορμητικής ερμηνείας της Γουότσον. Το «Δαμάζοντας τα Κύματα» φέρνει τις θεματικές εμμονές του Τρίερ στο προσκήνιο με έναν τρόπο επιθετικά γυμνό, ουρλιάζοντας συναίσθημα στον θεατή, τολμώντας να αναρωτηθεί για τη σχέση πίστης, αγάπης, καλοσύνης, αρρώστιας μέσα από ένα σπαρακτικό δράμα.



    Λίγα λόγια για Δόγμα του 95

    Δύο Δανοί σκηνοθέτες, οι Lars von Trier και Tomas Vinterberg, αποφασίζουν να προχωρήσουν σε μια δράση διάσωσης της κινηματογραφικής βιομηχανίας, δημιουργώντας το κίνημα «Dogme 95» και συγγράφοντας το δικό τους «Όρκο Αγνότητας». Ένα σύνολο από κανόνες για το πώς δημιουργείται μια κινηματογραφική ταινία, οι οποίοι βασιζόταν στις παραδοσιακές αξίες της ιστορίας, της υποκριτικής και του θέματος, απαγορεύοντας τη χρήση ειδικών εφέ και άλλων τεχνολογικών τεχνασμάτων. Αυτό που επιδίωκαν ήταν η ανάδειξη της αλήθειας χωρίς τεχνητά μέσα. Ένα πιο ειλικρινές αλλά και ρεαλιστικό σινεμά. Οι δύο σκηνοθέτες πίστευαν πως μέσα από ένα αυστηρό πλαίσιο κανόνων θα ανέτρεπαν το σαρωτικό κύμα αλλαγών που ερχόταν και θα κατάφερναν να διαφυλάξουν τις βασικές για αυτούς αξίες του κινηματογράφου.

    -- https://mikropragmata.lifo.gr/zoi/95186/


Σας περιμένουμε

Από τη Βιβλιοθήκη
Παρασκευή Κοντού

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Arrow Αφιέρωμα - άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο


     
 
       
Δευ, 08 Απρ 2019 8:46 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


WaitrJessie
Μεγάλο μολύβι
Μεγάλο μολύβι


Sep 26, 2016
107


Παράθεση:
Φίλες και φίλοι γεια σας,

Αυτή τη Δευτέρα 8 Απριλίου θα προβληθεί η ταινία του Λαρς φον Τρίερ «Χορεύοντας στο σκοτάδι» στα πλαίσια του αφιερώματος για το Δόγμα του 95

Δευτέρα 8 Απριλίου 2019
Ώρα προβολής: 19:00



    Χορεύοντας στο σκοτάδι (Dancer in the dark)
    2000 | Έγχρ. | Διάρκεια: 140

    Δανική ταινία, σκηνοθεσία Λαρς φον Τρίερ με τους: Ντέιβιντ Μορς, Πέτερ Στορμάρε, Κατρίν Ντενέβ, Μπιόρκ



    Βρισκόμαστε στο 1964. Η Σέλμα, μια Τσέχα μετανάστρια στις ΗΠΑ που χάνει σιγά σιγά το φως της εξαιτίας κάποιας κληρονομικής πάθησης, δουλεύει και μαζεύει χρήματα, προκειμένου ο γιος της να εγχειριστεί στα μάτια και να μην έχει τη δική της τύχη. Όταν όμως ένας απεγνωσμένος γείτονας κατηγορεί την Σέλμα ότι του έκλεψε τις οικονομίες του τότε τα πράγματα παίρνουν δραματική τροπή. Η Σέλμα θυσιάζεται όχι μόνο για χάρη του παιδιού της, αλλά συμπαραστέκεται ακόμη και στον άνθρωπο που δεν δίστασε να καταστρέψει τον μοναδικό της στόχο.

    -- https://www.clickatlife.gr/cinema/movie/1013/xoreyontas-sto-skotadi

    Το πόνημα του Lars Von Trier κινείται σε δύο επίπεδα, που εναλλάσσονται αλλά δεν διασταυρώνονται, αυτό του μελοδράματος και αυτό του σουρεαλιστικού μιούζικαλ. Η κεντρική ηρωΐδα είναι μια εύθραυστη ύπαρξη, ένα μοιρολατρικό θύμα των περιστάσεων, ένα κλαρί που κρύβεται από τον αέρα φοβούμενο μη σπάσει. Παράλληλα, όμως, είναι η προσωποποίηση της μητέρας-Παναγιάς που απαρνείται τη ζωή της για χάρη του παιδιού της, αρνούμενη να φορτώσει σε αυτό τα δικά της κρίματα. Μια παραβολή χριστιανικού χαρακτήρα που ανατρέχει στις εμμονές του Δανού σκηνοθέτη, δηλαδή πως αυτός ο κόσμος, μη αποδεχόμενος τις αμαρτίες του, αναζητεί σωτήρες για τη συνείδηση και τη διαιώνιση του.
    Τα μουσικοχορευτικά νούμερα εκφράζουν την «πολύχρωμη» φαντασία τής Σέλμα, που, στερούμενη την όραση, οραματίζεται τον περίγυρό της σαν χαρά Θεού. Ένας κήπος αισθημάτων η ψυχή της που ζωγραφίζει με νότες και χρώματα όλα αυτά που η πραγματικότητα τής έχει προσφέρει απλόχερα: τη ρουτίνα και τη σκληρή, άχρωμη καθημερινότητα.
    Ο Von Trier κινηματογραφεί το ρεαλισμό με τους κανόνες του Δόγματος `95, δημιουργώντας γνήσιο προλεταριακό συναίσθημα, αλλά μεταμορφώνεται στις μουσικές σκηνές με τη χρήση πολλαπλών ψηφιακών καμερών και θεαματικών υπερ-πλάνων. Και στους δύο τομείς βρίσκει ιδανικό σύμμαχο την Ισλανδή τραγουδίστρια Bjork, η οποία ξεπερνάει κάθε προσδοκία ζώντας το χαρακτήρα της, αλλά και συνθέτει εξαιρετικά τραγούδια στο πνεύμα του West Side Story.

    -- https://www.cine.gr/film.asp?id=1522&page=4


    Λίγα λόγια για Δόγμα του 95

    Δύο Δανοί σκηνοθέτες, οι Lars von Trier και Tomas Vinterberg, αποφασίζουν να προχωρήσουν σε μια δράση διάσωσης της κινηματογραφικής βιομηχανίας, δημιουργώντας το κίνημα «Dogme 95» και συγγράφοντας το δικό τους «Όρκο Αγνότητας». Ένα σύνολο από κανόνες για το πώς δημιουργείται μια κινηματογραφική ταινία, οι οποίοι βασιζόταν στις παραδοσιακές αξίες της ιστορίας, της υποκριτικής και του θέματος, απαγορεύοντας τη χρήση ειδικών εφέ και άλλων τεχνολογικών τεχνασμάτων. Αυτό που επιδίωκαν ήταν η ανάδειξη της αλήθειας χωρίς τεχνητά μέσα. Ένα πιο ειλικρινές αλλά και ρεαλιστικό σινεμά. Οι δύο σκηνοθέτες πίστευαν πως μέσα από ένα αυστηρό πλαίσιο κανόνων θα ανέτρεπαν το σαρωτικό κύμα αλλαγών που ερχόταν και θα κατάφερναν να διαφυλάξουν τις βασικές για αυτούς αξίες του κινηματογράφου.

    -- https://mikropragmata.lifo.gr/zoi/95186/


Σας περιμένουμε

Από τη Βιβλιοθήκη
Παρασκευή Κοντού

____________________________________


άποψη του χώρου της Βιβλιοθήκης, στο πρώην Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης (Κορνηλάκειο κτίριο)


Arrow Αφιέρωμα - άρθρο-συνέντευξη με την κα. Αλίκη Τσουκαλά, για τη Βιβλιοθήκη και την Κινηματογραφική Λέσχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο


     
   
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες (ώρα Ελλάδας)


   


 
Μετάβαση στη:  
 

Σχετικές συζητήσεις - topics

Θεματική Ενότητα Πληροφορίες Δημοσιεύθηκε
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο 27-30/8/2019:...

από Nikolina
Συζήτηση: Ημερίδες - Συνέδρια - Ακαδημαϊκές Εκδηλώσεις Απαντήσεις: 0

Κυρ, 14 Απρ 2019 11:54 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Ενημέρωση για προβολές ταινιών

Συζήτηση: [ΡΟΔΟΣ] Κινηματογραφική Ομάδα Απαντήσεις: 0

Πεμ, 13 Δεκ 2018 12:06 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Ρόδος: 18-21/10/2018 Διεθνές Αρχαιολο...

Συζήτηση: Ημερίδες - Συνέδρια - Ακαδημαϊκές Εκδηλώσεις Απαντήσεις: 0

Παρ, 12 Οκτ 2018 3:28 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Έναρξη Κινηματογραφικής ομάδας (2018-...

Συζήτηση: [ΡΟΔΟΣ] Κινηματογραφική Ομάδα Απαντήσεις: 0

Πεμ, 04 Οκτ 2018 4:57 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Σχεδιασμός - Εμπλουτισμός - ChangeLog...

από inertia
Συζήτηση: ΣΥΡΟΣ - Φοιτητικές Ομάδες Απαντήσεις: 3

Παρ, 28 Σεπ 2018 10:24 am Τελευταίο Μήνυμα


Πρόσφατες συζητήσεις - topics