Προσοντολόγιο Αποφοίτων - European Qualifications Framework

   
   

 Παιδεία & Εκπαιδευτικά γενικά θέματα

 
Συγγραφέας Προσοντολόγιο Αποφοίτων - European Qualifications Framework
 
       
Τετ, 21 Απρ 2010 5:31 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
5131


Αναδημοσιεύω από discussion που ξεκίνησε στο fb, από τον κ. Κουτσοθεόδωρο, εκ του Γρ.Διασύνδεσης & Σταδιοδρομίας τμ.ΜΣΠΣ κι πιθανώς αφορά σε όλους τους αποφοίτους οποιουδήποτε τμήματος του Αιγαίου:

Παράθεση:
Όπως γνωρίζετε όσοι παρακολουθείτε τα της Παιδείας, αυτό τον καιρό έχει ξεκινήσει ο διάλογος για την κατάταξη των αποφοίτων κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας σε μία κλίμακα 1-8.
Μιλούμε για το European Qualifications Framework (EQF) ή για την Ελλάδα Εθνικό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων.

Πέρα από τη διευκόλυνση της αντιστοίχισης των σπουδών μεταξύ των χωρών της ΕΕ,
οι προεκτάσεις του προσοντολογίου αφορούν και τις θέσεις που μπορεί να καταλάβει κάθε απόφοιτος, αλλά φυσικά και τις νόμιμες αμοιβές, για όσο καιρό τουλάχιστον θα υπάρχουν τέτοιες νόρμες στη χώρα μας.

Στην αρχική πρόταση της η σχετική Eπιτροπή έφτιαξε τη λίστα με «σολομώντειο» τρόπο που πολύ (και πολλοί) θα θέλαμε να είναι και αποδεκτός.
Δείτε σχετικά:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_22/01/2010_387807

Όμως τα πράγματα δεν αναμένεται να είναι τόσο απλά καθώς η κλίμακα στη βασική της «διεθνή» μορφή είναι πολύ περιγραφική και έτσι σηκώνει αρκετές ερμηνείες: http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/publ/pdf/eqf/broch_en.pdf

Τα εύκολα στάδια είναι στις άκρες.
Έτσι λοιπόν:
Απόφοιτοι δημοτικού (επίπεδο 1), γυμνασίου (2), λυκείου (3).
Το επίπεδο 8 προορίζεται για τους κατόχους διδακτορικού.


Στη μέση και άνω όμως υπάρχουν τα «μπλεξίματα»:
Απόφοιτοι λυκείου με προγράμματα κατάρτισης, εργασιακή εμπειρία κλπ μπαίνουν στο επίπεδο 4.
Η επιτροπή τοποθέτησε σε αυτό το επίπεδο και τους αποφοίτους των «κολλεγίων» θεωρώντας ότι κατέχουν τίτλο HnD και κάτι αντίστοιχο δήλωνε και η Υπουργός Παιδείας όταν αναφερόταν στα επαγγελματικά δικαιώματά τους. Τα κολλέγια όμως δεν δέχονται και «κοιτούν» ψηλότερα.
Ίσως τα όσα λέγονταν πρόσφατα για τη δημιουργία μιας «μεταλυκειακής βαθμίδας με δυνατότητα συνέχισης σε ΑΕΙ» να έδινε μια πιο ξεκάθαρη –και πιο αποδεκτή- υπόσταση σε αυτή τη βαθμίδα..

Το επίπεδο 5 είναι αυτό που (ανάλογα τη χώρα) αφορά ουσιαστικά από προπαρασκευστικά έως BSc (και κατά άλλους κουμπώνει στον πρώτο κύκλο σπουδών με βάση τη συνθήκη της Μπολώνια).
Αυτό το επίπεδο είναι «αόρατο» από τους διεκδικούντες καθώς καμιά βαθμίδα στην Ελλάδα δεν αποδέχεται ότι είναι σε αυτό επίπεδο. Και τα ΤΕΙ φυσικά δεν συμφωνούν με την πρόταση της Επιτροπής που τους τοποθέτησε εδώ.
Ίσως κι εδώ να ταίριαζαν τα «κολλέγια» που είναι πραγματικά παραρτήματα ευρωπαϊκών (υπάρχουν;) αλλά αυτά θέλουν να πάνε στο 6..(!)

Στο επίπεδο 6 αναμένεται να αντιστοιχισθούν οι απόφοιτοι των 4ετών ΑΕΙ κάτι τέτοιο όμως επιθυμούν και οι απόφοιτοι των ΑΤΕΙ καθώς σύμφωνα με το νόμο είναι Ανώτατα και αρκετά από αυτά έχουν προεκτείνει τις σπουδές στους στα 4 έτη.
Δείτε και επίσημες αντιδράσεις: http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=ar...Itemid=674

Το επίπεδο 7 προορίζεται για τους κατόχους master, και όπως είναι αντιληπτό ενδιαφέρει τα Πολυτεχνεία, τα οποία -πολύ σωστά- τοποθέτησε εδώ η Επιτροπή.

Ας παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις στενά.
Πολλά κρίνονται.

Δημήτρης Κουτσοθεόδωρος



     
 
       
Τετ, 21 Απρ 2010 7:25 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
5131


back με μερικά μικρά links που ίσως αξίζει να αναφερθούν επίσης. Αν κάποιος έχει βρει κάποια επιπλέον ενημέρωση ή παράθεση, ας την μοιραστεί επίσης, ώστε να έχουμε όσο πιο πλούσια κι εκτενή εικόνα..

- Το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων [esos.gr]

- wikipedia entry: http://en.wikipedia.org/wiki/European_Qualifications_Framework

- Σελίδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc44_en.htm

- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΥ EQF ΤΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤ...ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

- Μερικές ακόμη πληροφορίες κι συχνές ερωτήσεις / υλικό [ΚΕΣΥΠ Λαμίας]

- 10 απαντήσεις για τα εθνικά προσόντα [Ημερησία online]

- Ομιλία της Υπουργού στην ημερίδα για τη συγκρότηση του Εθνι...favita.gr]

- ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΛΑΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν φοιτητές, πτυχιούχοι κι εκπαιδευτικού [esos.gr]





Έγινε επεξεργασία από τον/την inertia στις Παρ, 18 Φεβ 2011 3:07 am, 1 φορά
     
 
       
Δευ, 10 Μάϊ 2010 3:35 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
5131


μια ακόμη πηγή-link προς τα υπόψιν μας..

- Κάλεσμα της Υπουργού σε δημόσια διαβούλευση για τη δημιουργ...pengov.gr]

     
 
       
Παρ, 18 Φεβ 2011 3:05 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
5131


(αναθερμαίνω το topic προς υπενθύμιση για κάθε πιθανή σκέψη ή έρευνα)
...και μερικές εικόνες από το The European Qualifications Framework for Lifelong Learning (EQF)









     
 
       
Σαβ, 02 Σεπ 2017 1:09 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
5131


Μέσα στα πλαίσια των πρόσφατων αλλαγών στην εκπαίδευση και τα Α.Ε.Ι., "σουλουπώνεται" μια χρόνια ίσως "αρρυθμία" ως προς συμβατότητες κύκλων σπουδών διαφόρων τμημάτων στην Ελλάδα.

Όλα τα ιδρύματα συμμορφώνονται με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (HQF) που διαβαθμίζει σε 8 επίπεδα το κύκλο γνώσεων. Με την πρόσφατη ρύθμιση και νόμο που πέρασε φέτος το καλοκαίρι (2017), εναρμονιζόμενα με το πλαίσιο σε όλη την Ε.Ε., επιπρόσθετα τα Πολυτεχνικά Τμήματα (10 εξάμηνα συλλέγοντας και αντίστοιχες μονάδες ECTS) σε όλη την Ελλάδα, εντάσσονται στο επίπεδο 7 της κλίμακας Προσόντων (Integrated Master Degree).

Παράθεση:



Μερικές πηγές (ενδεικτικά):

[1] http://proson.eoppep.gr/el/HQFLevels

[2] https://ec.europa.eu/ploteus/sites/eac-eqf/files/greek_refe...t_2016.pdf

[3] Φ.Ε.Κ Τεύχος Α', Αρ.114, Ημ: 4 Αυγ. 2017 (άρθρα #46 και #76) - Εθνικό Τυπογραφείο www.et.gr



Έγινε επεξεργασία από τον/την inertia στις Δευ, 01 Οκτ 2018 4:57 pm, 1 φορά
     
 
       
Δευ, 01 Οκτ 2018 4:51 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
5131


Νέο πρόσφατο άρθρο που διασαφηνίζει ένα ιδιαίτερα σημαντικό θέμα για τους συναφείς κλάδους, κάτι που έπρεπε ίσως να θεραπευθεί/επιλυθεί εδώ και αρκετό καιρό....

Εύγε στον dimitris για τη συμβολή του:

Παράθεση:

Τι σημαίνει η αναγνώριση των 5ετών διπλωμάτων Μηχανικών ως Integrated Masters

Αυτές τις ημέρες επισφραγίστηκε και τυπικά με Προεδρικά Διατάγματα, η ακαδημαϊκή αναγνώριση των 5ετών διπλωμάτων Σχολών Μηχανικών, ως ανώτερης βαθμίδας από τα 4ετή πτυχία των υπολοίπων ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας. Συγκεκριμένα αναγνωρίζονται ως Integrated Masters και αντιστοιχίζονται στη βαθμίδα 7 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

Στην ίδια βαθμίδα βρίσκεται και ένας κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (MSc), ενώ στην ανώτερη βαθμίδα 8 του ΕΠΠ τοποθετούνται οι κάτοχοι Διδακτορικού τίτλου.

Πλέον ο απόφοιτος Μηχανικός, δεν απαιτείται να λάβει πρόσθετο μεταπτυχιακό τίτλο προκειμένου να εκπονήσει διδακτορική διατριβή.

Επιπλέον, σταματά και η στρέβλωση που δημιουργούσε η αναγνώριση από την Πολιτεία των σπουδών μηχανικών του εξωτερικού διάρκειας 3+1 ή 3+2 ετών ως ανώτερων από τα 5ετή ενιαία διπλώματα.


ΠΟΙΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ

Όλες οι Πολυτεχνικές Σχολές που παρέχουν ενιαία αδιαίρετα διπλώματα 5ετούς διάρκειας, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν την αναγνώρισή τους, καταθέτοντας σχετικό φάκελο στο ΥΠΕΘ, σύμφωνα με το ν.4485 του 2017.

Η αναγνώριση μίας σχολής πάντως, δεν συνεπάγεται την αναγνώριση όλων των αντίστοιχων στην αυτή ειδικότητα. Κάθε Σχολή/Τμήμα της χώρας υποβάλλει ξεχωριστό σχετικό αίτημα στο ΥΠΑΙΘ, εξετάζονται οι προϋποθέσεις και λαμβάνει την αναγνώριση. Αυτό εξηγεί και τη χρονική διαφορά μεταξύ των διαφόρων σχολών και ειδικοτήτων.

Να σημειωθεί δε, ότι συμβουλευτικά όργανα που έπρεπε να γνωμοδοτήσουν (ΑΔΙΠ και ΕΣΕΚΑΑΔ) δεν το έπραξαν εντός του προβλεπόμενου χρόνου για αρκετά Τμήματα. Η ηγεσία του Υπουργείου πάντως, όπως προβλέπει ο νόμος (και ορθώς κατά την κοινότητα των Μηχανικών) προχώρησε στην αναγνώριση.

Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος ανησυχίας φοιτητών και διπλωματούχων, επειδή οι σχολές τους δεν ήταν στα πρώτα ΠΔ που εκδόθηκαν.


ΤΙ ΘΑ ΣΗΜΑΝΕΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ;

Βασική προϋπόθεση για την ένταξη της συγκεκριμένης διάταξης στο Ν.4485/2017 ήταν να μην επιφέρει δημοσιονομική επιβάρυνση, εν μέσω και Μνημονίου.

Συνεπώς ρητά αναφέρεται ότι η αναγνώριση «δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές».

Σε κάθε περίπτωση, σε ορισμένες θέσεις του ευρύτερου δημοσίου υπήρξε ήδη διαφορετική μισθολογική αντιμετώπιση σε θέσεις διπλωματούχων μηχανικών, όπως και σε Κλαδικές Συμβάσεις.

Είναι βέβαιο πάντως ότι στο μέλλον θα υπάρξουν διεκδικήσεις και διευθετήσεις.


ΤΙ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΑΣΕΠ;

Για τις θέσεις Μηχανικών ΠΕ ο ανταγωνισμός αφορά διπλωματούχους ελληνικών 5ετών Τμημάτων και ισότιμα αναγνωρισμένους πτυχιούχους του εξωτερικού που κατέχουν είτε συνδυασμό 3+1 ετών BSc+MSc, είτε Integrated Masters, είτε -τα παλαιότερα- αμιγώς 5ετή διπλώματα κυρίως από Γερμανία.

Η αναγνώριση ως Integrated Masters λογικά θα εγείρει ζητήματα, ειδικά τώρα που για πρώτη φορά η ελληνική πολιτεία δέχεται τη λειτουργία Πολυτεχνικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με 4ετή προγράμματα σπουδών.

Επίσης σε θέσεις ΠΕ Διοικητικού, όπου δεν ορίζεται ρητά απαραίτητος τίτλος, άρα έχουν δικαίωμα υποβολής και Μηχανικοί, είναι λογικό ο κάτοχος Int Master να αξιώσει πρόσθετη μοριοδότηση σε σχέση με τον κάτοχο 4ετούς Πτυχίου.

Μένει να δούμε τις επόμενες προκηρύξεις του ΑΣΕΠ για το χειρισμό στην πράξη των υποψηφίων.


ΤΙ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΑ;

Η αναβάθμιση των 5ετών διπλωμάτων επιφέρει αλλαγές και στις υπόλοιπες εκπαιδευτικές βαθμίδες, ενώ σύνθετο θα είναι το τοπίο και για τις θέσεις ευθύνης του Δημοσίου.

Το εκπαιδευτικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά από την ψήφιση του ν.4485 καθώς έχουν ξεκινήσει οι συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ ενώ σύντομα αναμένονται και τα 2ετή προγράμματα σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.

Οι Πτυχιούχοι 4ετών κύκλων από ΑΕΙ και ΑΤΕΙ εξισώνονται στην πράξη και τοποθετούνται στη βαθμίδα 6 του ΕΠΠ, ενώ δρομολογούνται και διαδικασίες για την αναδρομική αναγνώριση των ήδη πτυχιούχων.

Στη βαθμίδα 5, που σήμερα αφορά ΙΕΚ, τάξεις μαθητείας ΕΠΑ.Λ. κ.α. δημιουργήθηκε ο απαραίτητος «χώρος», ώστε να ενταχθούν μελλοντικά τα 2ετή προγράμματα, ενώ είναι πιθανό να αποτελέσει και τη λύση για τα πτυχία των Ιδιωτικών Κολλεγίων.

Εντός του Δημοσίου Τομέα, είναι σαφές ότι θα κληθούν να σταθμιστούν υπό νέο πρίσμα οι μοριοδοτήσεις για θέσεις ευθύνης, αξιολόγηση, προαγωγές κλπ

Και σε αυτόν τον τομέα, μένει να δούμε στην πράξη το χειρισμό των Integrated Masters, όπως και όλων των άλλων βαθμίδων.

Όπως διαπιστώνουμε από τα παραπάνω, η αναγνώριση των 5ετών διπλωμάτων ως Integrated Masters, αναμένεται να έχει άμεσες θετικές επιπτώσεις σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Το Υπουργείο Παιδείας μπορούμε να αναγνωρίσουμε πως έπραξε το καθήκον του, όχι μόνο νομοθετώντας το 2017 αλλά εκδίδοντας και τα ΠΔ, κάτι που αναγνώρισε και το ΤΕΕ.

Τα υπόλοιπα ζητήματα, (εργασιακά, μισθολογικά κλπ) ανοίγουν τώρα και είναι στην ευθύνη των υπολοίπων οργάνων της Πολιτείας να τα διευθετήσουν, σε διάλογο με την κοινότητα των μηχανικών.


Δημήτρης Κουτσοθεόδωρος, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, Διπλ. Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης | MSc Μηχ. Περιβάλλοντος

_____

ΠΗΓΗ: https://www.esos.gr/arthra/59153/ti-simainei-i-anagnorisi-t...ed-masters



+ μερικά εξτρα συνοδευτικά:




Μερικές πηγές (ενδεικτικά):

[1] http://proson.eoppep.gr/el/HQFLevels

[2] https://ec.europa.eu/ploteus/sites/eac-eqf/files/greek_refe...t_2016.pdf

[3] Φ.Ε.Κ Τεύχος Α', Αρ.114, Ημ: 4 Αυγ. 2017 (άρθρα #46 και #76) - Εθνικό Τυπογραφείο www.et.gr

     
   
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες (ώρα Ελλάδας)


   


 
Μετάβαση στη:  
 

Σχετικές συζητήσεις - topics

Θεματική Ενότητα Πληροφορίες Δημοσιεύθηκε
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις [ Σημείωση ] Ίδρυση Συλλόγου Αποφοίτων Πανεπιστημί...

από inertia
Συζήτηση: Απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Αιγαίου Απαντήσεις: 0

Παρ, 19 Φεβ 2021 11:59 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο 27-30/8/2019:...

από Nikolina
Συζήτηση: Ημερίδες - Συνέδρια - Ακαδημαϊκές Εκδηλώσεις Απαντήσεις: 0

Κυρ, 14 Απρ 2019 11:54 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Συμμετοχή σε έρευνα του Παντείου για ...

Συζήτηση: Ερωτηματολόγια-Questionnaires - Επιστημονική έρευνα Απαντήσεις: 0

Τετ, 14 Νοέ 2018 2:46 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Συναντήσεις (2017-18) Χριστουγεννιάτι...

από inertia
Συζήτηση: Συναντήσεις Κοινότητας MyAegean Απαντήσεις: 5

Τρι, 12 Δεκ 2017 1:49 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Συναντήσεις (2016-17) Χριστουγεννιάτι...

από inertia
Συζήτηση: Συναντήσεις Κοινότητας MyAegean Απαντήσεις: 4

Τετ, 14 Δεκ 2016 9:25 am Τελευταίο Μήνυμα


Πρόσφατες συζητήσεις - topics