Παράθεση:«Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις;»
Το Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου και το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου, υπό την αιγίδα της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ανακοινώνουν τη διοργάνωση του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή, με τίτλο: «Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις;», που θα πραγματοποιηθεί στις 14-16 Οκτωβρίου 2016 στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο.
Το Συνέδριο αυτό, με σκοπό να συνεχίσει τον προβληματισμό και τον διάλογο που αναπτύχθηκε στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή: «Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες» (Οκτώβριος 2014, ltee.org/sekpy2014), προσκαλεί εκπαιδευτικούς, επιστήμονες και ερευνητές να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους, τις αναζητήσεις τους, καθώς και τα αποτελέσματα των ερευνών τους για το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες.
Η μαθησιακή διαδικασία διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από το εκπαιδευτικό υλικό που οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν κατά τη διδασκαλία. Το εκπαιδευτικό υλικό επιδρά άμεσα στη μάθηση των μαθητών καθώς οι μαθητές αλληλεπιδρούν με αυτό. Επίσης, επηρεάζει έμμεσα τη μάθηση των μαθητών μέσω των αλληλεπιδράσεών του με τους εκπαιδευτικούς και τις διδακτικές τους αποφάσεις. Το εκπαιδευτικό υλικό λοιπόν έχει σημαντικές επιπτώσεις στη μάθηση των μαθητών. Τι συμβαίνει όμως, όταν σε μια διδασκαλία Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών το υλικό αναφέρεται σε συναφείς έννοιες; Ή όταν ένα παρεμφερές υλικό χρησιμοποιείται σε δυο επισήμως διακριτά διδακτικά αντικείμενα; Ή, όταν ο διδάσκων είναι ο ίδιος, όπως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, και όταν είναι διαφορετικός, όπως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Στο επίκεντρο αυτού του συνεδρίου βρίσκονται η σχεδίαση, η παραγωγή, η διαχείριση και η αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες, αλλά και οι αλληλεπιδράσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και εκπαιδευτικού υλικού.
Πιο συγκεκριμένα, στο συνέδριο αυτό θα συζητηθούν θέματα που αφορούν στη δυνατότητα συνεργατικής ανάπτυξης νέου εκπαιδευτικού υλικού για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες, καθώς επίσης και την ανάλυση, τη χρήση και την αποτελεσματικότητα του υφιστάμενου εκπαιδευτικού υλικού στη διδακτική διαδικασία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών.
Στις βασικές επιδιώξεις του συνεδρίου συμπεριλαμβάνεται και η ανταλλαγή απόψεων για τις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στην έρευνα για το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες, καθώς επίσης και στις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στην έρευνα για την ανάπτυξη έντυπου/φυσικού και ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες. Επιπρόσθετα, θα συζητηθούν θέματα που σχετίζονται με διεπιστημονικές και διαθεματικές προσεγγίσεις στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Οι επτά θεματικοί άξονες γύρω από τους οποίους προτείνεται να αναπτυχθούν οι εργασίες του συνεδρίου είναι:
Συνεργατικός σχεδιασμός, παραγωγή, διαχείριση και αξιολόγηση νέου εκπαιδευτικού υλικού για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές επιστήμες: προσδοκίες και ασυμβατότητες.
Συγκριτική ανάλυση, διαχείριση και αξιολόγηση υπάρχοντος εκπαιδευτικού υλικού για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές επιστήμες.
Αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στην έρευνα για το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και στην αντίστοιχη για τις Φυσικές Επιστήμες: διαμόρφωση αναπαραστάσεων και μάθηση.
Η έρευνα για τη μάθηση στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες και το σχολικό εκπαιδευτικό υλικό για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές επιστήμες: δυο κόσμοι σε αλληλεπίδραση ή σε αντίστιξη;
Έντυπο/φυσικό και ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές επιστήμες: συγκλίνουσες ή αποκλίνουσες διαδρομές;
Το εκπαιδευτικό υλικό για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές επιστήμες: διεπιστημονικές και διαθεματικές πρακτικές στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού.
Εκπαιδευτικό υλικό Μαθηματικών και Φυσικών επιστημών για την επιμόρφωση των εν
ενεργεία εκπαιδευτικών και την εκπαίδευση των υποψηφίων εκπαιδευτικών.
Το πρόγραμμα του Συνεδρίου θα περιλαμβάνει:
Προσκεκλημένες ομιλίες
Ερευνητικές εργασίες
Προτάσεις προς διδασκαλία
Ειδικές συνεδρίες (Συμπόσια, εργαστήρια, συνεδρίες με εκπαιδευτικούς, …)
Αναρτημένες εργασίες.
Το Συνέδριο απευθύνεται σε:
Επιστήμονες και ερευνητές με ενδιαφέρον στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στα
Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες.
Εκπαιδευτικούς και ερευνητές με διεπιστημονικό ενδιαφέρον.
Στελέχη της εκπαίδευσης.
Εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Φοιτητές και φοιτήτριες Παιδαγωγικών Τμημάτων.
Τόπος διεξαγωγής συνεδρίου
Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Κτίριο «Κλεόβουλος», Λεωφόρος Δημοκρατίας 1, Ρόδος.
Σημαντικές Ημερομηνίες
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής πλήρους κειμένου εργασιών για κρίση: 30 Ιουνίου 2016.
Ενημέρωση για την αποδοχή των εργασιών: 10 Σεπτεμβρίου 2016.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής τελικού κειμένου εργασιών (μετά τις διορθώσεις) για τα
πρακτικά: 17 Σεπτεμβρίου 2016.
Ανακοίνωση προγράμματος: 20 Σεπτεμβρίου 2016.
Διεξαγωγή Συνεδρίου: 14-16 Οκτωβρίου 2016.