Ιδέα για βάση με σημειώσεις, μαθήματα ή υποστηρικτικό υλικό

   
   

 Idea Pool - Ιδέες, Προτάσεις, mini-Projects

 
Συγγραφέας Ιδέα για βάση με σημειώσεις, μαθήματα ή υποστηρικτικό υλικό
 
       
Παρ, 10 Φεβ 2012 1:49 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
5131


>>>
η ιδέα που ξεκίνησε από το topic: http://my.aegean.gr/web/ftopict-2239.html#27637 συνεχίζεται ως νέο topic στον χώρο "Idea Pool" (οπότε και συνεχίζουμε απ'εδώ!)
<<<



______________________


Παιδιά χαίρετε!

Παρατηρούμε πως υπάρχει μια μικρή πρωτοβουλία από μέρους σας για συλλογή ή απλώς παράθεση κάποιου υλικού και σημειώσεων... Επειδή σίγουρα κάτι μέσα από μια ανοιχτή συζήτηση μπορεί να ευοδωθεί ακόμη περισσότερο, το θέτουμε ως μικρό ερώτημα εδώ και βλέπουμε:

Ένας χώρος για ανάρτηση σημειώσεων είτε απλώς υποβοηθητικά για τα μαθήματα (δεν προσβλέπουμε να αντικαταστήσουμε φυσικά ούτε να υποθάλψουμε την ίδια την ορθή ροή και διδακτική διαδικασία) θα φαινόταν χρήσιμος πιστεύετε μες στην κοινότητα; Αν υπάρχει ενδιαφέρον, ίσως να άξιζε να το μελετούσαμε περισσότερος κόσμος από κοινού και ίσως με μια πιο εύρωστη δομή ή λειτουργικότητα.... τί λέτε κι εσείς;

just a thought... όποια σκέψη ευπρόσδεκτη! Roll Eyes



Έγινε επεξεργασία από τον/την inertia στις Παρ, 17 Φεβ 2012 12:29 pm, 2 φορές συνολικά
     
 
       
Παρ, 10 Φεβ 2012 2:47 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


Lykoc
Μικρό Μολύβι
Μικρό Μολύβι


Sep 02, 2011
25
Τόπος: Κεφαλονιά


inertia έγραψε:
Παιδιά χαίρετε!

Παρατηρούμε πως υπάρχει μια μικρή πρωτοβουλία από μέρους σας για συλλογή ή απλώς παράθεση κάποιου υλικού και σημειώσεων... Επειδή σίγουρα κάτι μέσα από μια ανοιχτή συζήτηση μπορεί να ευοδωθεί ακόμη περισσότερο, το θέτουμε ως μικρό ερώτημα εδώ και βλέπουμε:

Ένας χώρος για ανάρτηση σημειώσεων είτε απλώς υποβοηθητικά για τα μαθήματα (δεν προσβλέπουμε να αντικαταστήσουμε φυσικά ούτε να υποθάλψουμε την ίδια την ορθή ροή και διδακτική διαδικασία) θα φαινόταν χρήσιμος πιστεύετε μες στην κοινότητα; Αν υπάρχει ενδιαφέρον, ίσως να άξιζε να το μελετούσαμε περισσότερος κόσμος από κοινού και ίσως με μια πιο εύρωστη δομή ή λειτουργικότητα.... τί λέτε κι εσείς;

just a thought... όποια σκέψη ευπρόσδεκτη! Roll Eyes


Συμφωνώ και βρίσκω πολύ ενδιαφέρον την ιδέα σου "Ινερτια"...πιστεύω θα βοηθούσε πολύ!

     
 
       
Παρ, 10 Φεβ 2012 9:56 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


achilles
Ψαρούκλα
Ψαρούκλα


Oct 04, 2011
7


Γεια και χαρά σε όλους!
Κι εγώ νομίζω ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και χρήσιμη η δημιουργία μιας "ενότητας" του φόρουμ αφιερωμένη στην αποθήκευση και ανταλλαγή υλικού για τα μαθήματα.Θα μπορούσε να γίνει μια βάση οργανωμένη κατά τμήμα,μάθημα, έτος μέσα στην οποία θα μπορούσε κάποιος να βρει σημειώσεις, ασκήσεις και παλιά θέματα εξετάσεων.Μια τέτοια δομή θα βόλευε πολύ.Πάντως και η δομή να παραμείνει ως έχει, μια αλλαγή στον τρόπο "ανεβάσματος" αρχείων,για αρχή, θα ήταν αρκετή. Happy

     
 
       
Σαβ, 11 Φεβ 2012 8:50 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


sgep
Γκουρού
Γκουρού


Feb 06, 2011
1400


achilles έγραψε:
Γεια και χαρά σε όλους!
Κι εγώ νομίζω ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και χρήσιμη η δημιουργία μιας "ενότητας" του φόρουμ αφιερωμένη στην αποθήκευση και ανταλλαγή υλικού για τα μαθήματα.

Θα μπορούσε να γίνει μια βάση οργανωμένη κατά τμήμα,μάθημα, έτος μέσα στην οποία θα μπορούσε κάποιος να βρει σημειώσεις, ασκήσεις και παλιά θέματα εξετάσεων.Μια τέτοια δομή θα βόλευε πολύ.
Πάντως και η δομή να παραμείνει ως έχει, μια αλλαγή στον τρόπο "ανεβάσματος" αρχείων,για αρχή, θα ήταν αρκετή. Happy

Για να γίνει πιο οργανωμένα αυτό γιατί δεν προτείνετε στους καθηγητές του τμήματος να αναπτυχθεί περισσότερο/καλύτερα το e-class της σχολής; (ποιο πρόβλημα εμφανίζει;)
Εκεί δίνεται η δυνατότητα να διατηρείται το πλήρες αρχείο των μαθημάτων για κάθε έτος και να είναι προσβάσιμα τα αρχεία από όλους.

Πάντα θα έχει μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας και συνέχειας μία επίσημη δομή από τα τμήματα, με τη στήριξη και των φοιτητών, και είναι κρίμα αν ήδη υπάρχει να μη χρησιμοποιείται ευρύτερα (πχ. το Eμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο υπάρχει στη λίστα μαθημάτων και είναι ανοιχτό).

     
 
       
Κυρ, 12 Φεβ 2012 11:52 am
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


achilles
Ψαρούκλα
Ψαρούκλα


Oct 04, 2011
7


sgep έγραψε:
achilles έγραψε:
Γεια και χαρά σε όλους!
Κι εγώ νομίζω ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και χρήσιμη η δημιουργία μιας "ενότητας" του φόρουμ αφιερωμένη στην αποθήκευση και ανταλλαγή υλικού για τα μαθήματα.

Θα μπορούσε να γίνει μια βάση οργανωμένη κατά τμήμα,μάθημα, έτος μέσα στην οποία θα μπορούσε κάποιος να βρει σημειώσεις, ασκήσεις και παλιά θέματα εξετάσεων.Μια τέτοια δομή θα βόλευε πολύ.
Πάντως και η δομή να παραμείνει ως έχει, μια αλλαγή στον τρόπο "ανεβάσματος" αρχείων,για αρχή, θα ήταν αρκετή. Happy

Για να γίνει πιο οργανωμένα αυτό γιατί δεν προτείνετε στους καθηγητές του τμήματος να αναπτυχθεί περισσότερο/καλύτερα το e-class της σχολής; (ποιο πρόβλημα εμφανίζει;)
Εκεί δίνεται η δυνατότητα να διατηρείται το πλήρες αρχείο των μαθημάτων για κάθε έτος και να είναι προσβάσιμα τα αρχεία από όλους.

Πάντα θα έχει μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας και συνέχειας μία επίσημη δομή από τα τμήματα, με τη στήριξη και των φοιτητών, και είναι κρίμα αν ήδη υπάρχει να μη χρησιμοποιείται ευρύτερα (πχ. το Eμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο υπάρχει στη λίστα μαθημάτων και είναι ανοιχτό).


Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου σχετικά με το e-class.Είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, σύγχρονο και σωστά δομημένο που παρόλα αυτά μένει στα αζήτητα. Δυστυχώς από τις συζητήσεις που έχω κάνει με κάποιους από τους καθηγητές μου είτε δεν υπάρχει διάθεση(!!!) είτε δεν δεν γνωρίζουν την ύπαρξή του (!!!) είτε και να γνωρίζουν την ύπαρξή του, δεν γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας του(!!!).Και οι τρεις αυτές διαπιστώσεις είναι απαράδεκτες όμως πραγματικές και είναι κρίμα που οι καθηγητές μας δεν ασχολούνται άρα δύσκολα και έπειτα από αρκετό χρόνο θα αλλάξει κάτι ( και ποιος άραγε θα πιέσει τον καθηγητή να εκσυγχρονιστεί;κρίμα!).Επιπλέον η δομή του e-class είναι τέτοια που δεν επιτρέπει : 1ον την αλληλεπίδραση μεταξύ των φοιτητών και 2ον το δικαίωμα να "ανεβάζει" ο φοιτητής δικό του υλικό, δύο λειτουργίες που κάνουν τη σημαντική διαφορά ανάμεσα στο e-class και την προτεινόμενη δομή του φόρουμ.Και οι δύο αυτές λειτουργίες διασφαλίζουν την μη αντικατάσταση του e-class και προσφέρουν ευελιξία.
Θεωρώ το e-class και την προτεινόμενη δομή του φόρουμ δύο ανεξάρτητα πράγματα και πως η προτεινόμενη λειτουργία μόνο συμπληρωματικά και θετικά μπορεί να δράσει.

     
 
       
Κυρ, 12 Φεβ 2012 3:34 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


sgep
Γκουρού
Γκουρού


Feb 06, 2011
1400


achilles έγραψε:
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου σχετικά με το e-class.Είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, σύγχρονο και σωστά δομημένο που παρόλα αυτά μένει στα αζήτητα.

Δυστυχώς από τις συζητήσεις που έχω κάνει με κάποιους από τους καθηγητές μου είτε δεν υπάρχει διάθεση(!!!) είτε δεν δεν γνωρίζουν την ύπαρξή του (!!!) είτε και να γνωρίζουν την ύπαρξή του, δεν γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας του(!!!).Και οι τρεις αυτές διαπιστώσεις είναι απαράδεκτες όμως πραγματικές και είναι κρίμα που οι καθηγητές μας δεν ασχολούνται άρα δύσκολα και έπειτα από αρκετό χρόνο θα αλλάξει κάτι ( και ποιος άραγε θα πιέσει τον καθηγητή να εκσυγχρονιστεί;κρίμα!).

Επιπλέον η δομή του e-class είναι τέτοια που δεν επιτρέπει: 1ον την αλληλεπίδραση μεταξύ των φοιτητών και 2ον το δικαίωμα να "ανεβάζει" ο φοιτητής δικό του υλικό, δύο λειτουργίες που κάνουν τη σημαντική διαφορά ανάμεσα στο e-class και την προτεινόμενη δομή του φόρουμ.
Και οι δύο αυτές λειτουργίες διασφαλίζουν την μη αντικατάσταση του e-class και προσφέρουν ευελιξία.

Θεωρώ το e-class και την προτεινόμενη δομή του φόρουμ δύο ανεξάρτητα πράγματα και πως η προτεινόμενη λειτουργία μόνο συμπληρωματικά και θετικά μπορεί να δράσει.

Στις νέες εκδόσεις υποστηρίζεται η αλληλεπίδραση μεταξύ όλων των χρηστών, αφού διαθέτει forum και περιοχες όπου μπορούν οι χρήστες να μοιράζονται δικό τους υλικό (wiki/ομάδες εργασίας), μέχρι και chat. Έχει να κάνει με το ποιες ρυθμίσεις έχουν επιλεγεί στην πλατφόρμα.

Παράθεση:
Επισκόπηση Open eClass

Ειδικότερα, όπως έχει ήδη αναφερθεί το ηλεκτρονικό μάθημα αποτελεί μια αρθρωτή δομή από δεκαπέντε (15) Υποσυστήματα και τέσσερα (4) Εργαλεία Διαχείρισης Μαθήματος.

Ο υπεύθυνος καθηγητής μπορεί να τα ενεργοποιεί και να τα απενεργοποιεί ανάλογα με τη δομή και το υλικό του μαθήματος που διαθέτει, ώστε να απλοποιείται το περιβάλλον του εκπαιδευομένου, και να εμφανίζονται μόνο οι απολύτως απαραίτητες εκπαιδευτικές ενότητες. Αναλυτικότερα τα υποστηριζόμενα Υποσυστήματα που συνθέτουν το ηλεκτρονικό μάθημα στην πλατφόρμα Open eClass είναι τα εξής:
    Ατζέντα όπου παρουσιάζονται χρονικά τα γεγονότα σταθμοί του μαθήματος (διαλέξεις, συναντήσεις, αξιολογήσεις, κλπ).

    Έγγραφα όπου αποθηκεύεται, οργανώνεται και παρουσιάζεται το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος. Ειδικότερα το υποσύστημα αυτό παρέχει έναν εύχρηστο μηχανισμό για τη διαχείριση, την οργάνωση και την ομαδοποίηση των εκπαιδευτικών αρχείων (κείμενα, παρουσιάσεις, εικόνες, διαγράμματα, κλπ) μέσα από ένα σύστημα καταλόγων και υποκαταλόγων.

    Ανακοινώσεις που αφορούν το μάθημα και ενημερώνουν τους εγγεγραμμένους χρήστες - φοιτητές.

    Περιοχές Συζητήσεων για την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών σε θέματα σχετικά με το μάθημα. Αποτελεί ένα υποσύστημα αλληλεπίδρασης εκπαιδευτή – εκπαιδευόμενου.

    Ομάδες Εργασίας (ανοικτές ή κλειστές) αποτελούν μια συλλογή από εγγεγραμμένους χρήστες (φοιτητές και καθηγητές) που μοιράζονται την ίδια περιοχή συζητήσεων καθώς και την ίδια περιοχή μεταφόρτωσης αρχείων και εργασιών, και προάγουν τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση ανάμεσα στους εκπαιδευόμενους.

    Σύνδεσμοι – χρήσιμες πηγές από το Διαδίκτυο που αφορούν το μάθημα και ομαδοποιούνται σε κατηγορίες.

    Εργασίες Εκπαιδευόμενων, ένα χρήσιμο εργαλείο που επιτρέπει την ηλεκτρονική διαχείριση, υποβολή και βαθμολόγηση των εργασιών του μαθήματος.

    Ασκήσεις Αυτοαξιολόγησης που δημιουργεί ο καθηγητής με στόχο την εξάσκηση των φοιτητών στην ύλη του μαθήματος. Το υποσύστημα αυτό ενσωματώνει μια γεννήτρια παραγωγής ασκήσεων με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, καθώς κι ασκήσεις του τύπου «συμπληρώματος κενών» ή «ταιριάσματος στηλών».

    Περιγραφή Μαθήματος, χώρος όπου παρουσιάζονται πληροφορίες σχετικά με την ύλη, τους στόχους, τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, τα βοηθήματα, τους τρόποι αξιολόγησης, κλπ του μαθήματος.

    Βίντεο Μαθήματος, χώρος αποθήκευσης και διάθεσης οπτικοακουστικού εκπαιδευτικού υλικού. Υπάρχουν δύο επιλογές: προσθήκη αρχείου βίντεο και προσθήκη συνδέσμου βίντεο που βρίσκεται αποθηκευμένο σε ένα Video On Demand (VOD) Server και αφορούν το μάθημα.

    Γραμμή μάθησης παρέχει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτές να οργανώσουν το εκπαιδευτικό τους υλικό σε ενότητες και στους εκπαιδευόμενους να ακολουθούν μια σειρά από βήματα ως δραστηριότητες μάθησης (ακολουθεί το πρότυπο SCORM2004).

    Κουβέντα, χώρος όπου πραγματοποιούνται συζητήσεις σε πραγματικό χρόνο ανάμεσα στους εγγεγραμμένους χρήστες (φοιτητές και καθηγητές) του μαθήματος.

    Χώρος Ανταλλαγής Αρχείων όπου υποστηρίζεται η ανάδραση στην εκπαιδευτική δραστηριότητα με την ανταλλαγή αρχείων μεταξύ των υπεύθυνων καθηγητών και των εγγεγραμμένων φοιτητών του μαθήματος.

    Ερωτηματολόγιo όπου είναι δυνατή η δημιουργία ερωτηματολογίου από τον εκπαιδευτή προς τους φοιτητές

    Σύστημα Wiki, ένα εργαλείο δημουργίας Wiki.

    [οδηγοί χρηστών]

Είναι πραγματικά πλήρες εργαλείο. Το θέμα είναι να αναπτυχθεί και ως κουλτούρα και εκεί είναι καθοριστική η συμβολή του τμήματος, στην ένταξη στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το ίδιο ισχύει και με το forum, πρέπει να υπάρχει ενδιαφέρον και από τους φοιτητές για να συντηρείται πχ. ένα wiki.

Το να μην έχει διάθεση ( ; ) ο καθηγητής ίσως είναι ένα πρόβλημα (πχ. αν δε διατηρεί προσωπική σελίδα), αλλά το να μην υπάρχει ενημέρωση ή υποστήριξη είναι όντως απαράδεκτο, όταν ήδη τα μισά μαθήματα έχουν καρτέλα. Πρέπει να προσπαθήσετε να τεθεί και επίσημα αυτό το θέμα σε επίπεδο τμήματος, για να γίνει οργανωμένα και τότε θα ακολουθήσουν όλοι.

Μέχρι τότε και το forum εδώ καλό είναι αλλά πραγματική διαφορά θα φανεί μόνο όταν θα δημιουργηθεί ολοκληρωμένη πλατφόρμα εκπαίδευσης, με "απόφαση" τμήματος.

     
 
       
Πεμ, 16 Φεβ 2012 11:57 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


achilles
Ψαρούκλα
Ψαρούκλα


Oct 04, 2011
7


Γεια και χαρά σε όλους.
Είναι προφανές και από την κουβέντα μας ότι ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα σύγχρονο και ευέλικτο θα πρέπει να προσφέρει όλα τα σύγχρονα εργαλεία τα οποία θα συνεισφέρουν θετικά στη εκπαιδευτική διαδικασία.Τα εργαλεία αυτά ως ένα σημείο προσφέρονται σε ένα πακέτο LMS/LCMS όπως είναι το e-class το οποίο συμφωνώ απόλυτα μαζί σου sgep είναι ένα πλήρες πακέτο.
Όμως στο σημείο αυτό πρέπει να κάνουμε τη σημαντική διαπίστωση:το πανεπιστήμιό μας μέχρις στιγμής δεν παρέχει τέτοιου είδους εργαλεία( όχι στο βαθμό που απαιτείται).Και για να μην παρεξηγηθώ δεν εννοώ ότι δεν είναι ικανό να το κάνει.Όμως είτε λόγω της αδιαφορίας, είτε λόγω ανεπάρκειας,είτε λόγω κουλτούρας που πολύ σωστά είπες, γεγονός είναι ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα μεγάλο κενό στον τομέα της ασύγχρονης εκπαίδευσης ενώ παράλληλα μεγαλώνουν οι ανάγκες μας και οι απαιτήσεις .Γι αυτό εξάλλου κι εγώ πήρα την πρωτοβουλία να χρησιμοποιήσω το φόρουμ, για να έχουν πρόσβαση στις σημειώσεις του μαθήματος και οι συνάδελφοι του ΤΜΟΔ οι οποίοι έγκαιρα είχαν ενημερώσει για το πρόβλημα πρόσβασης που είχαν στο e-class που όμως οι υπεύθυνοι καθηγητές δεν μπόρεσαν να ρυθμίσουν.
Θεωρείς ότι αυτό που χρειάζεται αυτή τη στιγμή είναι μια "επίσημη" απόφαση τμήματος.Θεωρώ ότι καμία απόφαση τμήματος δεν μπορεί να "αναγκάσει" του καθηγητές μας να αλλάξουν άμεσα το τρόπο εργασίας τους και να δουλέψουν το σύστημα στο επίπεδο που εννοείς και εννοώ, ώστε να υπάρχει επισημότητα, συνέπεια και συνέχεια.Βέβαια δεν μπορώ να προδικάσω το αποτέλεσμα μιας τέτοιας απόφασης αλλά όταν θα παρθεί μια τέτοια απόφαση συμφωνούμε ότι θα πρέπει να γίνει οργανωμένα έτσι ώστε να επιμορφωθούν και να εκπαιδευτούν οι καθηγητές μας..Αλλά αυτό θέλει χρόνο.Να αλλάξει η νοοτροπία και η κουλτούρα δεν γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη.Βέβαια αλλαγή στη νοοτροπία και κουλτούρα απαιτείται και από τη μεριά μας.Όμως το ρυθμό τον δίνουν οι καθηγητές μας.
Κι επειδή λοιπόν το πρόβλημα το αντιμετωπίζουμε εγώ και οι συνάδελφοί μου τώρα και καθημερινά, επανέρχομαι στην ιδέα που έριξε ο/η inertia.Αν θα μπορούσε να οργανωθεί μια ενότητα του φόρουμ για τα μαθήματα, μόνο θετικά θα μπορούσε να συνεισφέρει.Σίγουρα είναι σημαντικό θέμα η διαχείριση μιας τέτοιας λειτουργίας και δεν είναι σίγουρη η επιτυχία της.Αυτό που μπορώ να πω όμως από τη μεριά των φοιτητών, είναι ότι διαβλέπω θετική αποδοχή.Αν λειτουργήσει στο επίπεδο που συζητάμε θα είναι συμπληρωματικά στο e-class.Και μπορούμε παράλληλα να πιέζουμε για την αξιοποίηση του e-class!

     
 
       
Παρ, 17 Φεβ 2012 12:30 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
5131


achilles έγραψε:
Κι επειδή λοιπόν το πρόβλημα το αντιμετωπίζουμε εγώ και οι συνάδελφοί μου τώρα και καθημερινά, επανέρχομαι στην ιδέα που έριξε ο/η inertia.Αν θα μπορούσε να οργανωθεί μια ενότητα του φόρουμ για τα μαθήματα, μόνο θετικά θα μπορούσε να συνεισφέρει.Σίγουρα είναι σημαντικό θέμα η διαχείριση μιας τέτοιας λειτουργίας και δεν είναι σίγουρη η επιτυχία της.Αυτό που μπορώ να πω όμως από τη μεριά των φοιτητών, είναι ότι διαβλέπω θετική αποδοχή.Αν λειτουργήσει στο επίπεδο που συζητάμε θα είναι συμπληρωματικά στο e-class.Και μπορούμε παράλληλα να πιέζουμε για την αξιοποίηση του e-class!

^
είναι θετικό σε όλα τα σχόλια που προηγήθηκαν να διαμορφώνεται μια κουλτούρα παραγωγικού διαλόγου και να υπάρχουν δημιουργικές θετικές δράσεις προς πράξη. Από προσπάθειες "απαξίωσης" πρωτοβουλιών άλλωστε, έχουμε μπουχτίσει όλοι θαρρώ (προσωπική εκτίμηση).


Για αρχή, φαίνεται να αναδύεται εκ νέου μια ενδιαφέρουσα ιδέα εδώ, και αν υπάρξει καλή θέληση και εμπιστοσύνη, συλλογικά και συμμετοχικά, μπορούν να γίνουν πολλά. Καθώς η διαμόρφωση ή η δημιουργία ενός τέτοιου χώρου επίσης δεν αποτελεί προσωπική απόφαση, αλλά κάτι που όλοι θα πρέπει όσοι ενδιαφέρονται να συνδράμουν, η αρχή και εξέλιξη είναι κάτι το ενδιαφέρον! Αν μη τι άλλο, έμπρακτα...


Μην ξεχνάμε το ότι ο παράγοντας του "trust/εμπιστοσύνης" σε μια τεχνική υποδομή δεν είναι μονάχα θέμα της υποδομής αυτής-καθεαυτής, αλλά του ίδιου του προσώπου που τη χρησιμοποιεί. Αν δεν "κάθεται καλά" σε κάποιον η συγκεκριμένη υποδομή, ακόμη και με θεσμική απόφαση τμήματος/πανεπιστημίου να'ναι, δύσκολα θα "πεισθεί" να τη χρησιμοποιήσει, κι ας μην ξεχνάμε πως αν δεν νιώθει ο άλλος εμπιστοσύνη σε κάτι ως "δικό του", πάντα θα υπάρχει μια "απόσταση" μεταξύ της χρήσης του ιδανικά και της πρακτικής του στην τελική, αξιοποίησης... Αυτό είναι κάτι το σεβαστό, και πρέπει να το λάβουμε ως παράμετρο, ασφαλώς.


anyways! Smile


Προς το παρόν όσον αφορά στον χώρο μας εδώ, απευθείας upload λόγω τεχνικών περιορισμών σε topics δεν γίνεται και χρειάζεται αρκετές αλλαγές αν υποθέσουμε πως κάτι τέτοιο είναι μια καλή λύση. Επίσης θέματα τόσο ασφάλειας (ικανοποιητικοί έλεγχοι στο upload) καθώς και πρακτικής αξιοπιστίας (θα ανεβαίνουν σημειώσεις μαθημάτων από φοιτητές ή οι σημειώσεις-υλικό των διδασκόντων?) και πώς θα εξασφαλίζεται πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα με αυτό (κάποιοι καθηγητές ή άλλοι φορείς μπορεί σκοπίμως να μην επιθυμούν το upload υλικού τους, για προσωπικούς λόγους, είτε να μην εμπιστεύονται κάποιο μέσο)... Εκτός αν σκεφθούμε την αλλαγή ή την εγκατάσταση μιας άλλης δομής συμπληρωματικά, με την σκέψη όμως του να δρα βοηθητικά με ό,τι λειτουργεί στην πύλη αυτή τη στιγμή... Είναι ανοιχτές αρκετές ιδέες, και η συζήτηση είναι υπό εξέλιξη, αλλά ίσως θέλει λίγο υπομονή παράλληλα για να βρεθεί κάτι που να βολεύει αρκετά (και φυσικά δίχως προβλήματα ή επιπλοκές)...


Αυτό που το συζητάμε και αν θέλετε πιο συγκεκριμένα και από εδώ κάπως είναι το τί χρειάζεται να προσέξουμε αλλά και να υποστηρίξουμε όλοι μαζί για να υπάρχει μια καλή χρήσιμη και αξιόλογη προσπάθεια. Που να μην δρα "αντίθετα-ενάντια" από την ήδη νορμάλ εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και να αποτελεί ένα χρήσιμο συμπλήρωμα με την συμφωνία ή έστω σεβασμό όλων.

Θα ήταν ενδιαφέρον, και προς ίσως μια τέτοια προσέγγιση να δράσουμε, τί λέτε?

     
 
       
Παρ, 17 Φεβ 2012 4:50 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


sgep
Γκουρού
Γκουρού


Feb 06, 2011
1400


achilles έγραψε:
Γεια και χαρά σε όλους.
Είναι προφανές και από την κουβέντα μας ότι ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα σύγχρονο και ευέλικτο θα πρέπει να προσφέρει όλα τα σύγχρονα εργαλεία τα οποία θα συνεισφέρουν θετικά στη εκπαιδευτική διαδικασία.Τα εργαλεία αυτά ως ένα σημείο προσφέρονται σε ένα πακέτο LMS/LCMS όπως είναι το e-class το οποίο συμφωνώ απόλυτα μαζί σου sgep είναι ένα πλήρες πακέτο.

Όμως στο σημείο αυτό πρέπει να κάνουμε τη σημαντική διαπίστωση:το πανεπιστήμιό μας μέχρις στιγμής δεν παρέχει τέτοιου είδους εργαλεία( όχι στο βαθμό που απαιτείται). Και για να μην παρεξηγηθώ δεν εννοώ ότι δεν είναι ικανό να το κάνει. Όμως είτε λόγω της αδιαφορίας, είτε λόγω ανεπάρκειας,είτε λόγω κουλτούρας που πολύ σωστά είπες,γεγονός είναι ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα μεγάλο κενό στον τομέα της ασύγχρονης εκπαίδευσης ενώ παράλληλα μεγαλώνουν οι ανάγκες μας και οι απαιτήσεις.

Γι αυτό εξάλλου κι εγώ πήρα την πρωτοβουλία να χρησιμοποιήσω το φόρουμ, για να έχουν πρόσβαση στις σημειώσεις του μαθήματος και οι συνάδελφοι του ΤΜΟΔ οι οποίοι έγκαιρα είχαν ενημερώσει για το πρόβλημα πρόσβασης που είχαν στο e-class που όμως οι υπεύθυνοι καθηγητές δεν μπόρεσαν να ρυθμίσουν.

Το θέμα με την πρόσβαση ήταν σε αυτό το μάθημα ή σε άλλα που είναι κλειστά; Γιατί αυτό είναι ανοικτό σε όλους.

Είναι διαφορετικό πρόβλημα να μην υπάρχει καν το μάθημα στο eclass (ή σε κάποια ιστοσελίδα) από το να υπάρχει και να εμφανίζεται κάποια δυσλειτουργία.

Παράθεση:
Θεωρείς ότι αυτό που χρειάζεται αυτή τη στιγμή είναι μια "επίσημη" απόφαση τμήματος. Θεωρώ ότι καμία απόφαση τμήματος δεν μπορεί να "αναγκάσει" του καθηγητές μας να αλλάξουν άμεσα το τρόπο εργασίας τους και να δουλέψουν το σύστημα στο επίπεδο που εννοείς και εννοώ, ώστε να υπάρχει επισημότητα, συνέπεια και συνέχεια.
Βέβαια δεν μπορώ να προδικάσω το αποτέλεσμα μιας τέτοιας απόφασης αλλά όταν θα παρθεί μια τέτοια απόφαση συμφωνούμε ότι θα πρέπει να γίνει οργανωμένα έτσι ώστε να επιμορφωθούν και να εκπαιδευτούν οι καθηγητές μας..Αλλά αυτό θέλει χρόνο. Να αλλάξει η νοοτροπία και η κουλτούρα δεν γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Βέβαια αλλαγή στη νοοτροπία και κουλτούρα απαιτείται και από τη μεριά μας.Όμως το ρυθμό τον δίνουν οι καθηγητές μας.

Σωστά, αλλά μη θεωρείς δεδομένο ότι όλοι αναγνωρίζουν το πρόβλημα αν δε τεθεί και επισήμως. Μπορείτε ως φοιτητές (2-3 ή όσοι ενδιαφέρονται) να διαμορφώσετε ένα τέτοιο κείμενο και να κατατεθεί ως πρόταση στα μέλη ΔΕΠ.

Μερικές φορές πρέπει να ακολουθηθεί μία διαδικασία για την αντιμέτωπιση ενός ζητήματος. Για αυτό ακριβώς είναι υπεύθυνα τα όργανα του τμήματος (η ΓΣ ή ο πρόεδρος).

Παράθεση:
Κι επειδή λοιπόν το πρόβλημα το αντιμετωπίζουμε εγώ και οι συνάδελφοί μου τώρα και καθημερινά, επανέρχομαι στην ιδέα που έριξε ο/η inertia.

Αν θα μπορούσε να οργανωθεί μια ενότητα του φόρουμ για τα μαθήματα, μόνο θετικά θα μπορούσε να συνεισφέρει.Σίγουρα είναι σημαντικό θέμα η διαχείριση μιας τέτοιας λειτουργίας και δεν είναι σίγουρη η επιτυχία της.Αυτό που μπορώ να πω όμως από τη μεριά των φοιτητών, είναι ότι διαβλέπω θετική αποδοχή. Αν λειτουργήσει στο επίπεδο που συζητάμε θα είναι συμπληρωματικά στο e-class.Και μπορούμε παράλληλα να πιέζουμε για την αξιοποίηση του e-class!

Το είχαμε ζητήσει και το περασμένο καλοκαίρι αυτό, όταν επαναδημιουργήθηκε το wiki.

Aυτό που θα ήταν πιο βολικό, για τους περισσότερους, είναι να υπάρχουν topics συζητήσεων για τα διάφορα μαθήματα και εκεί να ανεβαίνουν pdf/doc με σημειώσεις/θέματα εξετάσεων κτλ και να λύνονται απορίες κατά τη διάρκεια του έτους.

Το να δημιουργήσει ο admin μία καινούρια κατηγορία συζητήσεων και εκεί να μπορούν οι χρήστες να ανοίγουν θέματα είναι απλό.
Το να ανεβαίνουν απευθείας αρχεία που να μπορούν να κατεβάζουν οι χρήστες, όπως πχ. στο adslgr, δεν υπάρχει μέχρι τώρα τέτοια δυνατότητα και δε ξέρω τί αλλαγές απαιτούνται στη δομή του site. Σε καινούριες εκδόσεις απλώς επιλέγεις το είδος αρχείων που εμφανίζονται στο forum σαν attachments.

Mία πρόχειρη λύση είναι να δημιουργήσετε ένα δικό σας απλό site και εκεί να ανεβαίνουν όλα τα αρχεία, σαν ανεξάρτητη βάση δεδομένων.

     
 
       
Παρ, 17 Φεβ 2012 6:07 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


sgep
Γκουρού
Γκουρού


Feb 06, 2011
1400


Σε συνέχεια για τη δημιουργία site, αν δε θέλετε να φτιάξετε κάτι δικό σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μία έτοιμη υπηρεσία.

πχ. Scribd

Managing a Collection

Managing your Documents

Όσοι συνεισφέρετε θα δημιουργείτε έναν προσωπικό λογαριασμό και θα σχηματίζετε τις κοινές συλλογές για τα διάφορα μαθήματα, επιλέγοντας να είναι δυνατό το download από τους χρήστες. Επιπλέον τα αρχεία είναι προσβάσιμα για ανάγνωση από όλους.

Έχει και δυνατότητα αυτόματης σύνδεσης με social media, αν βολεύει κάποιους.

     
   
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες (ώρα Ελλάδας)


   


 
Μετάβαση στη:  
 

Σχετικές συζητήσεις - topics

Θεματική Ενότητα Πληροφορίες Δημοσιεύθηκε
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Εγγραφή μαθήματα α εξαμήνου

Συζήτηση: τμ. Μεσογειακών Σπουδών Απαντήσεις: 0

Κυρ, 20 Οκτ 2019 9:30 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Μετάφραση-Υποτιτλισμός σε video υποστ...

από inertia
Συζήτηση: Idea Pool - Ιδέες, Προτάσεις, mini-Projects Απαντήσεις: 2

Σαβ, 26 Μάϊ 2018 7:30 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Υποχρεωτικά μαθήματα

από viki83
Συζήτηση: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Απαντήσεις: 0

Δευ, 11 Σεπ 2017 6:20 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Μαθήματα σκηνικής ξιφομαχίας από το «...

από Poeessa
Συζήτηση: ΡΟΔΟΣ Απαντήσεις: 0

Πεμ, 09 Φεβ 2017 11:50 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις ΡΟΔΟΣ: 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο - Εκπαι...

από inertia
Συζήτηση: Ημερίδες - Συνέδρια - Ακαδημαϊκές Εκδηλώσεις Απαντήσεις: 0

Τρι, 19 Απρ 2016 2:13 pm Τελευταίο Μήνυμα


Πρόσφατες συζητήσεις - topics