Aν γίνεται, να υπάρχουν θέματα "καρφωμένα" στη πρώτη σελίδα, σε μία Στήλη Ανακοινώσεων στα αριστερά της σελίδας. εσωτερικής κατανάλωσης όπως το παρόν, ή κάποια εκδήλωση όπως το Athens Video Art Festival (δηλαδή, δε χρειάζεται ξεχωριστό banner πάνω από τις συζητήσεις). Στη θέση του banner μπορεί να ανέβει το Web Radio ή τα Latest Posts.
Οι σύνδεσμοι προς τις επίσημες σελίδες του πανεπιστημίου είναι καλύτερο να ανέβουν στην κορυφή της σελίδας (Ιστοσελίδες τμημάτων / Οδηγοί Σπουδών | Forum | Βιβλιοθήκη | Φοιτητική Μέριμνα | Yπηρεσία Πληροφορικής & Επικοινωνιών | Γραφείο ΔΑΣΤΑ | Γραφείο Erasmus), όπως και σύνδεσμοι άλλων ακαδημαϊκών υπηρεσιών (Εύδοξος, Φοιτητική Ταυτότητα, Φοιτητικό Internet, Οkeanos).
Επιπλέον, η κατηγοριοποίηση με βάση τα νησιά δεν έχει λόγο να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα. Ίσως εκεί θα μπορούσαν να τοποθετηθούν κάποιες βασικές κατηγορίες συζητήσεων (πχ. Πολιτισμός, Ραδιοφωνικοί Σταθμοί, Γενικά θέματα Παν.Αιγαίου, Αθλητικά, Φοιτητικές Ομάδες, Ημερίδες ή ό,τι άλλο θέλετε).
Για το περιοδικό, δεν υπάρχει σταθερή ροή σε σχόλια ή νέα άρθρα αλλά ούτε και έχει παράλληλη ανάπτυξη με το forum. Ίσως έτσι να μπερδεύεται κάπως η συζήτηση.
Επίσης, υπερβολή οι ξεχωριστές θεματικές για Περιβάλλον, Οικολογία, Ανακύκλωση ( 8 ) ή Ταξίδια, Εκδρομές, Αξιοθέατα (3). Ακόμα Αστεία-Γρίφοι-Παιχνίδια (33+86) μπορούν να ενωθούν.
Για να μην κουράζω, πέρα από τις προφανείς ενότητες (Εκπαίδευση, Τεχνολογία, Πολιτισμός, Κοινωνία, Απόφοιτοι, Πανεπιστήμιο κα.) από τη στιγμή που τα θέματα σε μία ενότητα δεν ξεπερνούν τα 100-150 σε αριθμό (κάτι που μεταφράζεται σε 5-6 σελίδες στο εσωτερικό μενού συζητήσεων) δεν υπάρχει άμεσος λόγος διάσπασης.
Επιπλέον, δεν είναι βοηθητικοί και κουράζουν οι πολύ περιγραφικοί τίτλοι:
Χειροτεχνίες, Ζωγραφική, Design, Φωτογραφία (45) / Τηλεόραση, Θέατρο, Cinema, Μουσική (50) / Ιστορία, Λογοτεχνία, Γράμματα και Πολιτισμός (31).
Αρκεί ένας τίτλος-ομπρέλα, ας πούμε Τέχνη ή Πολιτιστικά Θέματα, με ~130 θέματα, και αν κάποια στιγμή εμφανιστεί υπερβολικό ενδιαφέρον για κάποιο συγκεκριμένο από αυτά τότε να "αυτονομείται".
Γενικά, θα ήταν ωραίο οπτικά να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα ένα συμπυκνωμένο μενού επιλογών, χωρίς τις υποκατηγορίες, για καλύτερη πλοήγηση του νέου χρήστη στις συζητήσεις (δηλαδή με default επιλογή Απόκρυψη Όλων).
Τέλος, πρότασή μου είναι να δοθεί περισσότερο έμφαση στα ακαδημαϊκά θέματα (πχ. να εμφανίζονται πριν το Ελεύθερη Γωνιά-Γενικές Συζητήσεις και το Ψυχαγωγία-Ελεύθερος Χρόνος και αμέσως μετά τα Μέλη-Πληροφορίες για την Κοινότητα). Ειδικά οι χρηστικές πληροφορίες για την τοπική ζωή στα νησιά (ξενοδοχεία, χάρτες πόλεων με σημαντικά κτήρια, μέσα και δρομολόγια μετακίνησης, τηλέφωνα δημοσίων υπηρεσιών κτλ) πρέπει να έρθουν με κάποιο τρόπο στο προσκήνιο, με θέματα "καρφωμένα" στο forum ή σε ξεχωριστό δικό τους μενού στη frontpage, ακριβώς κάτω από τη στήλη με τις Ανακοινώσεις.
+ Έξτρα: Θα ήταν ωραίο να προστεθεί η δυνατότητα να βλέπουν τα μέλη στο προφίλ τους σε ποια θέματα και ενότητες έχουν δημοσιεύσει στο παρελθόν, εκτός από εκείνα που έχουν ξεκινήσει τα ίδια.
Είναι βασισμένη στη σελίδα http://my.aegean.gr/web/topics.html. Για τις στήλες άρθρων ίσως να μην είναι η βέλτιστη δομή, αλλά για τις ομάδες μου φαίνεται πως είναι.
Περιλαμβάνει 2 καρτέλες ώστε να μπορούν να παρουσιάζονται και με τους 2 τρόπους και να γίνονται συγκρίσεις.
[[ Οι ετικέτες που έβαλα είναι τελείως ενδεικτικές. Δε σημαίνει ότι απαραίτητα θα μπουν έτσι. ]]
Στην ανά νησί προβολή θα δείτε και link προς την αντίστοιχη ενότητα του forum, σύμφωνα με την παραπάνω προτεινόμενη δομή.
Κάνοντας κλικ στο εικονίδιο μιας ομάδας, μπορεί να ανοίγει μία μικρή κάρτα στο κέντρο της οθόνης με μια σύντομη περιγραφή της, στοιχεία επικοινωνίας και links προς τη σελίδα και το forum αυτής.
Από την παλιά σελίδα τα περισσότερα μου φαίνεται πως δε χρειάζονται. Αναλυτικά:
- Το εισαγωγικό κείμενο στο επάνω μέρος της σελίδας, ήταν από την αρχή της προσπάθειας. Πλέον έγινε πραγματικότητα και δεν χρησιμεύει πια.
- Η πολιτιστική εβδομάδα έχει και δική της σελίδα, οπότε δεν υπάρχει λόγος να επαναλαμβάνεται.
- Για τους οδηγούς επιβίωσης πρωτοετών, προτείνω να δημιουργηθεί ξεχωριστή σελίδα.
- Οι φωτογραφίες και οι ευχαριστίες, αν θέλετε να τις κρατήσουμε, καλύτερα να μπουν κάτω κάτω.
Εκείνα που αξίζει να κρατήσουμε ως εισαγωγή είναι τα εξής δύο:
- Το link για το πώς να δημιουργήσει κάποιος τη δική του ομάδα.
- Μια σημείωση ότι για οποιαδήποτε αλλαγή ή προσθήκη μιας ομάδας στη λίστα επικοινωνήστε στο myaegean ΣΤΟ aegean ΤΕΛΕΙΑ gr.
Η παραπάνω δομή προσομοιάζει οπτικά κάπως με το περιβάλλον χρήσης Tablet PC & Smart Phone που όλο και περισσότερος κόσμος χρησιμοποιεί τελευταία.
Κάτι παρόμοιο ίσως θα μπορούσαμε να κάνουμε και για την Αρχική Σελίδα.
Το θέμα με τις φοιτητικές ομάδες είναι συναρπαστικά ενδιαφέρον. Εδώ έχουμε επίσης και πολλές διαφορετικές ευκαιρίες/προκλήσεις για να βρούμε κάτι το εύχρηστο, πρακτικό και χρήσιμο.
Μαζί με το θέμα της εμφάνισης των πληροφοριών, αναδύεται κι ένα παράλληλο προτζεκτ σχετικά με το πώς μπορούν να προωθούνται ανακοινώσεις και πληροφόρηση (1) για ήδη υπαρκτές ομάδες (2) για παλαιότερες ομάδες και (3) για μελλοντικές ομάδες.
Επισημαίνω πως η Κοινότητα περιλαμβάνει ένα σετ πληροφοριών από αρκετά παλαιά (2004-2005 απ'όταν και λειτουργεί το site τουλάχιστον). Και για τις τωρινές ανάγκες και για το εγγύς μέλλον, χρειάζεται να τακτοποιήσουμε τις πληροφορίες για να υπάρχει και μια αναφορά στις παλαιότερες ομάδες ή ομάδες που "αναβιώνουν" την υπόστασή τους, πέραν με την πρόθεση της παρουσία(ση)ς των τωρινών ή δυνητικά νέων ομάδων. Για λόγους και ιστορικής συνέπειας και συνέχειας, όλα είναι χρήσιμα, και δεν τίθεται θέμα "αφαίρεσης" του -ας το πω καταχρηστικά- "ιστορικού αποτυπώματος" μιας ομάδας. Λαμβάνοντας υπόψιν και αυτό, απαιτείται ένα επιπλέον επίπεδο "μνήμης" στην όποια μορφή παρουσίασης των περιεχομένων της πύλης.
Λόγω των συνεχόμενων "μπαλωμάτων" σε υπηρεσίες, βελτιώσεις και προσθήκες, υπάρχον κομμάτια πληροφορίας που έχουν διάφορες μορφές, παρόλο που πάντοτε υπήρχε ενδόμυχα η διάθεση να υπάρχει εννοιολογική συνέπεια στις διάφορες μορφές.
Έχουμε χώρους όπως η σελίδες:
- /web/student-teams.html
- /team/
- /web/forum-studentteams.html
- και να νεοδημιουργηθέντα forums + subforums των ομάδων ανά νησί
Challenge:
(1) Μια ενιαία σελίδα που να περιλαμβάνει "read-only" πληροφόρηση συνοπτικά για τις ομάδες [σε αυτό ενδεχομένως βοηθούν και οι προτάσεις από e3iswsi]
(2) Τα μπλοκς πληροφορίας (ας το πούμε "καρτέλα ομάδας" για την ώρα) μπορούν να περιλαμβάνουν: (α) Τίτλος-Όνομα Ομάδας, (β) Φωτό της ομάδας (γ) Περιγραφικό κείμενο (δ) στοιχεία επικοινωνίας και έναν τρόπο ως 'tag' για (ε) το έτος ίδρυσης-δράσης-λήξης το νησί τον τύπο της όπως αθλητική, χορευτική, πολιτιστική-εικαστική με βάση κάποια κριτήρια "καταλογογράφησης" και άλλα
(3) Ενοποίηση των χώρων που είναι διαθέσιμοι ως "χώροι φιλοξενίας" των περιγραφών των ομάδων. Σημειώνουμε πως το /team/ είναι ένας χώρος όπου κάθε ομάδα μπορεί δυνητικά να έχει τη δική της σελίδα (σαν website hosting δηλαδή) δωρεάν ενώ τα forums μπορεί να έχουν κάτι πιο 'διαδραστικό' όπως ένας χώρος επικοινωνίας των μελών της ομάδας (πριβέ forums επίσης μπορούν να υπάρχουν) ή χώρος ανακοινώσεων των δράσεων.
Όλα τα παραπάνω πρέπει με κάποιον τρόπο να ενοποιηθούν, για να είναι και πιο ευδιάκριτο να (Α) γνωρίσει-μάθει κάποιος για την ομάδα ως εξωτερικός επισκέπτης ή δυνητικά ενδιαφερόμενος είτε (Β) κάποιος ως μέλος της ομάδας, να συνεισφέρει αποκεντρωμένα προς ανάρτηση ενημερώσεων ή συμμετοχική συζήτηση με άλλους γύρω από σχετιζόμενα θέματα.
Αν υποθετικά έχουμε μια "καρτέλα ομάδας", πώς θα θέλατε να είναι και τί χοντρικά να περιέχει; (ας δούμε την 'read-only' βερζιόν για αρχή, και αμέσως μετά, μπορούμε να δούμε πώς και με ποιους τρόπους αυτή η βερζιόν μπορεί να επικαιροποιείται, αυτόματα μέσω των σχετιζόμενων εργαλείων/υπηρεσιών της πύλης).
Έγινε επεξεργασία από τον/την inertia στις Παρ, 13 Νοέ 2015 12:36 pm, 2 φορές συνολικά
Επανερχόμαστε με όμορφες εξελίξεις γύρω από το ζήτημα του e-Περιοδικού!
Μέσα στο πρόσφατο διάστημα γίνεται προσεκτική αξιολόγηση και τακτοποίηση/αναδιάρθρωση του δημοσιευμένου υλικού αρθρογραφίας.
Καταλήξαμε -σχεδόν final version- στις εξής Στήλες, εκ των πραγμάτων πάλι το πλήθος είναι σχετικά μεγάλο, αλλά σίγουρα θα είναι πιο "στρωτό" το περιεχόμενο, μετά το πέρας της όλης διαδικασίας.
Η τωρινή φάση κινείται με την οριοθέτηση των εξής Στηλών (Θεματικές Στήλες e-Περιοδικού):
Ανακοινώσεις MyAegean Ομάδας
Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικές Εκδηλώσεις
Επιστήμη-Τεχνολογία
Κοινωνία
Πολιτική
Κριτικές
Ματιές & Σκέψεις
Μνήμη & Καταγραφές
Μόδα-Ομορφιά
Πανεπιστήμιο
Περιβάλλον
Συνεντεύξεις
Πολιτιστικές Εκδηλώσεις
Συνταγές
Ταξίδια & Διαδρομές
Τέχνη
Υγεία-Ευεξία
Χιούμορ
Παρουσιάσεις-Αφιερώματα
Προς το παρόν επανεξετάζεται ενδελεχώς όλο το σύνολο των άρθρων και ολοκληρώνονται άλλες αλλαγές-προσαρμογές των Στηλών.