Το μεγάλο ερωτηματικό για τον απόλυτο αντισεισμικό σχεδιασμό είναι εδώ.
Γιατί δεν κατασκευάζουμε τα κτήρια ελαστικά από λάστιχο?
Γιατί δεν κατασκευάζουμε τα κτήρια άκαμπτα εξολοκλήρου από οπλισμένο σκυρόδεμα όπως είναι τα προκάτ?
Τελικά τα κτήρια κατασκευάζονται σήμερα κάτι μεταξύ ελαστικού και άκαμπτου (με ελαστικές κολόνες και άκαμπτα τοιχώματα.)
Τα τοιχώματα και τα τοιχία αντιδρούν δυναμικά στον σεισμό, και τα υποστυλώματα παραλαμβάνουν μόνο τα στατικά φορτία.
Τα ελαστικά κτήρια παραμορφώνονται πολύ χωρίς να παρουσιάζουν ανελαστικές παραμορφώσεις.
Όμως δεν αντιδρούν δυναμικά στα σεισμικά φορτία, οπότε η καμπτικές τάσεις των κορμών γύρο από τους κόμβους που υφίσταντε σε έναν μεγάλο σεισμό είναι πολύ μεγάλη με αποτέλεσμα μετά το όριο της ελαστικότητας να υπάρχει ψαθυρή πλαστική αστοχία πολύ εύκολα και η κατασκευή να γκρεμίζεται.
Αν σχεδιάσουμε εξολοκλήρου με τοιχώματα και τοιχία έχουμε μεν την δυναμική της διατομής του τοιχώματος αλλά λόγο της ροπής ανατροπής που υφίσταντε όλες οι καμπτικές τάσεις μεταφέρονται στους δοκούς οι οποίες και ρηγματώνονται αλλά δεν πέφτουν γιατί κρέμονται από τον οπλισμό.
Αν ο σεισμός είναι πολύ μεγάλος τότε το κτήριο γκρεμίζεται.
Αν σχεδιάσουμε εξολοκλήρου ακόμα και τους τοίχους από οπλισμένο σκυρόδεμα όπως είναι τα προκάτ, έχουμε πλήρη ακαμψία μηδενική ελαστικότητα οπότε μηδενική σεισμική αποθήκευση ενέργειας και μηδενική σεισμική απόσβεση.
Το αποτέλεσμα αντίδρασης σε αυτά τα κτήρια όταν γίνεται μεγάλος σεισμός εξαρτάτε από το ύψος που έχουν.
Τα διώροφα θα σπάσουν στα δύο λόγο του ότι η ροπή ανατροπής ανασηκώνει το εμβαδόν της βάσης τους με αποτέλεσμα τα στατικά φορτία του κτηρίου να χάνουν την επαφή με το έδαφος που τα στηρίζει, οπότε δημιουργούν μια αντίρροπη ροπή από αυτή την ροπή ανατροπής του κτηρίου με αποτέλεσμα να δημιουργείτε μια λοξή ρωγμή η οποία κόβει την κατασκευή στα δύο.
Όσο για τις άκαμπτες υψίκορμες προκάτ κατασκευές πολλών ορόφων απλά ανατρέπονται ολοσχερώς στους μεγάλους σεισμούς.
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.
Να σχεδιάσουμε ελαστικά έχουμε αυτό το πρόβλημα της μη δυναμικής επάρκειας
Να σχεδιάσουμε τουρλού τουρλού ανάμικτα δεν λύνουμε το πρόβλημα.
Να κατασκευάζουμε εντελώς άκαμπτα η που θα ανατραπεί η κατασκευή ή που θα σπάσει στα δύο.
Υπάρχει λύση?
Ναι λέγεται ακαμψία αλλά βιδωμένη - πακτωμένη στο έδαφος για να μην ανατρέπεται, και για να μην χάνει την στήριξή της από το έδαφος στις μεγάλες επιταχύνσεις. Έτσι θα διαθέτουμε πλήρη δυναμική χωρίς ανατροπή. Τα φορτία θα εκτρέπονται μέσα στο έδαφος και δεν θα κυκλοφορούν στις διατομές. Η κατακόρυφη προένταση + πάκτωση στο έδαφος θα αυξήσει την αντοχή των διατομών ως προς τις καμπτικές ροπές, την τέμνουσα βάσης, θα εξαλείψει την διατμητική αστοχία του σκυροδέματος επικάλυψης και θα αποτρέψει την ανατροπή των πάντων.
Την λύση την έδωσα εγώ και συγνώμη που στεναχωρώ κάποιους, αλλά προέχει η ασφάλεια των ανθρώπων και των κατασκευών.
Με την μέθοδο που σας είπα τα αποτελέσματα είναι ορατά στο πείραμα.
https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
Με την μέθοδο που σχεδιάζουν σήμερα τα αποτελέσματα είναι ορατά στο άλλο πείραμα.
https://www.youtube.com/watch?v=l-X4tF9C7SE
Τώρα γιατί συνεχίζουν και σχεδιάζουν με την δική τους μέθοδο ρωτήστε τους αρμόδιους φορείς του κράτους που συντάσουν τους κανονισμούς και αν θέλουν ας με φωνάξουν να τους κατευθύνω. Αν δεν θέλουν που δεν θέλουν ας μείνουν τα πράγματα όπως έχουν.
Εγώ αυτά μπορούσα να προσφέρω αυτά πρόσφερα.
Με άκουσαν μεν γιατί με ρώτησαν, με έγραψαν δε για λόγους τους οποίους δεν μου εξήγησαν.