Vector & Bitmap γραφικά: μερικές πληροφορίες...

   
   

 HowTo, Tutorials, Οδηγίες, Συμβουλές

 
Συγγραφέας Vector & Bitmap γραφικά: μερικές πληροφορίες...
 
       
Σαβ, 12 Σεπ 2015 2:46 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4938


Εδώ ξεκινά μια μικρή συζήτηση, προσπαθώντας με απλά λόγια να περιγράψουμε διακριτές διαφορές και ιδιότητες των λεγόμενων διανυσματικών (vector) γραφικών και των ράστερ (bitmap) γραφικών βασισμένων σε εικονοστοιχεία.

Παράθεση:

πηγή/derivative: commons.wikimedia.org/wiki/File:Orc_-_Raster_vs_Vector_comparison.png


Η κουβέντα αυτή προκύπτει ως αφορμή μερικών συζητήσεων σχεδιαστικής φύσεως αναμεταξύ μας και με τη συγκυρία να σχεδιαστούν κάποιες εικόνες / σήματα ή αφίσες φοιτητικών ομάδων για χρήση σε διάφορα μέσα εντός και εκτός της πύλης.

Μια σημείωση: οι πληροφορίες προέρχονται από εμπειρικές συζητήσεις και γίνεται μια προσπάθεια συμβουλευτικής περιγραφής των ιδιοτήτων και πηγών, ώστε να είναι πιο πρακτικό κι εύκολο να παρθούν αποφάσεις σχεδιαστικής φύσεως είτε να επιλεχθεί αντίστοιχη σχεδιαστική μεθοδολογία και διαδικασία...


...ίσως φανούν χρήσιμα σε αρκετούς τα στοιχεία αυτά! Καλή ..ανάγνωση! Smile



Έγινε επεξεργασία από τον/την inertia στις Δευ, 14 Σεπ 2015 9:30 am, 3 φορές συνολικά
     
 
       
Σαβ, 12 Σεπ 2015 2:54 pm
Φατσοβιβλίο  Τουίταρε  μοιράσου το...  
  Δημοσίευσηlink παραπομπής 


inertia
Ανεμοδαρμένος
Ανεμοδαρμένος


Dec 14, 2003
4938


Ας επισημάνουμε μια μικρή διευκρίνιση, καθώς είναι βασική αφετηρία στη λογική μας. Είναι κάτι που και σε καθημερινή πρακτική σχεδιαστικής/γραφιστικής δουλειάς, δεν είναι κατανοητό συνήθως από πελάτες ή αιτούντες μιας σχεδιαστικής υλοποίησης.
Παράθεση:
Βάση κοινής λογικής, ισχύει κάτι πολύ απλό ως κανόνας:
από μεγαλύτερη ανάλυση, μπορείς να "κατεβάσεις" σε μικρότερη. Το αντίστροφο, ΟΧΙ. Ένα "κατέβασμα" ανάλυσης μειώνει την ποιότητα εικόνας, και αυτή η (απωλεσμένη) ποιότητα, δεν μπορεί να "επιστρέψει".




(το ύφος του λόγου στο post είναι επίτηδες με ένα ελαφρύ και φιλικό τόνο, χάριν της κουβέντας)



Βοηθητική λεπτομέρεια:
- Για προδιαγραφές χρήσης σε Web, χρησιμοποιείται η 72dpi ανάλυση.*
- Για προδιαγραφές εκτύπωσης, η 300dpi και 600dpi ανάλυση.

* σημείωση: πλέον με την έλευση νεότερων τεχνολογιών οθονών, οι οποίες προσφέρουν μεγαλύτερη ευκρίνεια και καλύτερη ποιότητα απόδοσης γραφικών, σε συνάρτηση με υψηλές ταχύτητες διαδικτύου (ένας από τους λόγους των χαμηλότερων απαιτήσεων-και-κατ'επέκταση-μεγέθους-αρχείων-για-download) οι προδιαγραφές για Web είναι αυξημένες, ωστόσο ως βάση του συλλογισμού μας, κρατούμε το μέγεθος των 72dpi για τα παραδείγματά μας.


¶ρα λοιπόν, χρειάζεται να έχουμε κάτι σε μια καλή/υψηλή ανάλυση σε κάτι, διαφορετικά δεν θα βγει καλά σε εκτύπωση.

Παράθεση:

πηγή: commons.wikimedia.org/wiki/File:VectorBitmapExample.svg


Επί παραδείγματι:

[ ένας κύκλος ορίζεται σχεδιαστικά ως σύνολο pixels σε ένα καμβά Χ,Y διαστάσεων, που κάποια pixels είναι με ένα χρώμα, κάποια pixels με άλλο - αν θέλουμε να το μεγαλώσουμε, πρέπει στο νεο καμβά των Χ,Υ νέων διαστάσεων να "επαναχρωματίσουμε" pixels με άλλες τιμές, και κάθε ένα έχει ξεχωριστή τιμή, στο μικρό καμβά λιγότερα pixels, στον μεγαλύτερο, περισσότερη επικάλυψη τιμών/pixels ]

Σε vector-διανυσματικά γραφικά, αυτό επειδή είναι μαθηματικές συναρτήσεις (επί της ουσίας), δεν επηρεάζεται η ποιότητα.
[ ένας κύκλος ορίζεται σχεδιαστικά ως κύκλος με ακτίνα R και ιδιότητες χρώματος - αν θέλουμε να το μεγαλώσουμε, αυξάνουμε το R και οι ιδιότητές του παραμένουν, άρα μηδενική απώλεια πληροφορίας ]


Κάθε προσέγγιση (bitmap -VS- vector) χρίζει ξεχωριστής μεθοδολογίας βημάτων σχεδίασης, γιατί είναι άλλη λογική.


Πρακτικά, αν σχεδιάσετε κάτι για χρήση σε ιστοσελίδες ή -γενικά- οθόνες, αυτό είναι ΜΙΚΡΟ. (η αναλογία "κουκίδων"-ανά-ίντσα είναι 72).
Αν κάτι πάει για εκτύπωση, για να υπάρχει σωστή εμφάνιση πρέπει να σχεδιάζεται ως μεγάλο εξ'αρχής, για να βγει σωστά. (η αναλογία "κουκίδων" είναι >300).
Το dpi = "dots per inch". Κι αυτό γιατί στην εκτύπωση μιλάμε για κόκκους χρώματος σε επιφάνεια χαρτιού, όχι pixels.


Ένα τετράγωνο 250x250 pixels σε εκτύπωση Α3 μπορεί να βγαίνει π.χ. μισό εκατοστό. Ενώ στην οθόνη μας μπορεί να λες: "α, ωραίο είναι", στην εκτύπωση θα βγει μια ....κουτσουλιά.


Για το θέμα διανυσματικών -VS- raster/bitmap γραφικών, το βίντεο αυτό μπορεί να βοηθήσει:


..και ίσως και αυτό:


__


Προσθέστε ελεύθερα απορίες, παραθέσεις, πηγές κλπ ώστε να εμπλουτίσουμε τη συζήτηση και να αποτελέσει ένα χρήσιμο "οδηγό" πληροφόρησης για ακόμη περισσότερους!!
Smile

     
   
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες (ώρα Ελλάδας)


   


 
Μετάβαση στη:  
 

Σχετικές συζητήσεις - topics

Θεματική Ενότητα Πληροφορίες Δημοσιεύθηκε
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις [Λέσβος] Πωλείται το εικονιζόμενο γρα...

από emarouskou
Συζήτηση: Αγγελίες - Προσφορές Απαντήσεις: 0

Πεμ, 06 Νοέ 2014 8:03 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Ομάδα Αυτοάμυνας - Πληροφορίες & ...

Συζήτηση: [ΛΕΣΒΟΣ] Ομάδα Αυτοάμυνας Απαντήσεις: 0

Σαβ, 25 Οκτ 2014 11:12 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις Κβαντικοί Η/Υ και MineCraft - με αφορ...

από inertia
Συζήτηση: Υπολογιστής, Πληροφορική, Internet Απαντήσεις: 0

Δευ, 28 Οκτ 2013 11:34 pm Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις [ Σημείωση ] [Σάμος] Πληροφορίες - Απορίες

από tzorvas
Συζήτηση: ΣΑΜΟΣ - Πανεπιστημιακά Φοιτητικά Απαντήσεις: 20

Κυρ, 01 Σεπ 2013 1:10 am Τελευταίο Μήνυμα
Δεν υπάρχουν νέες δημοσιεύσεις τεχνικά ζητήματα / πληροφορίες / επισ...

από inertia
Συζήτηση: [ΛΕΣΒΟΣ] «Lofos Radio» (ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ) Απαντήσεις: 0

Παρ, 30 Αύγ 2013 3:44 am Τελευταίο Μήνυμα


Πρόσφατες συζητήσεις - topics