Χώροι φιλοξενίας πληροφοριών των Ομάδων - Γενικά - Εισαγωγή
Οι φοιτητικές ομάδες που δρουν στα νησιά του Πανεπιστημίου Αιγαίου συνήθως αποτελούνται από συμφοιτήτριες και συμφοιτητές μας, που τους ενδιαφέρει κάποιος τομέας δραστηριοτήτων ή χόμπι, εκτός των θεματικών αντικειμένων των σπουδών τους, και που στελεχώνουν μια ομάδα που μοιράζεται αυτό το κοινό θαυμασμό.
Συναντάμε συνεπώς ομάδες αθλητικές (π.χ. ποδοσφαίρου, καλαθοσφαίρισης, ποδηλατικές κ.λ.π.) ή πολιτιστικές (θεατρικές ομάδες, κινηματογραφικών προβολών, εικαστικών-κατασκευών, χορευτικές κ.λ.π.) ή και ομάδες που μπορει να έχουν πιο ερευνητική θεματική στόχευση και που μπορεί να συνδυάζουν και εμπειρική ενασχόληση με κάποιο τομέα που συγγενεύει με επιστημονικά και γνωστικά αντικείμενα τμημάτων του ιδρύματος (π.χ. ομάδες σεμιναρίων, δημοσιογραφικού-ενημερωτικού χαρακτήρα, αστρονομικές ομάδες, ομάδες τεχνολογικής-ερευνητικής στόχευσης κλπ).
Στους χώρους της πύλης της κοινότητας my.aegean.gr προσφέρονται κάποιες υπηρεσίες και εργαλεία για τη φιλοξενία και υποστήριξη του έργου των ομάδων αυτών, αλλά και -δυνητικά- και άλλων που μπορεί να εμπνευστούν και αναδυθούν στο μέλλον. Υπάρχει μια διακριτή μορφή ως προς τους χώρους και μια στοιχειώδης τυποποίηση των εργαλείων και υπηρεσιών, προκειμένου να δίνεται προτεραιότητα στην ισότιμη και δίκαιη υποστήριξη όλων, πάντα στα πλαίσια σεβασμού και αλληλο-συνεργασίας των ανθρώπων που προσφέρουν.
Ο κύριος κορμός των χώρων, που παρέχονται σε φοιτητικές ομάδες από τη δικτυακή πύλη του My.aegean.gr, εστιάζεται στον Κατάλογο (συνοπτική λίστα των φοιτητικών ομάδων για κάθε νησί), αφιερωμένο sub-Forum όπου μπορεί η ομάδα να συνομιλεί είτε να περνά γενικές ανακοινώσεις από συναντήσεις ή εκδηλώσεις της, αφιερωμένο χώρο Λευκώματος (φωτο-άλμπουμς και Αποθετήριο υλικού π.χ. videos) που επίσης έχει τη δυνατότητα να αναρτά οπτικοακουστικό υλικό και να φροντίζει για να κρατείται ένα ψηφιακό «αρχείο» των δράσεών της.
Οι χώροι sub-Forums και φωτο-Λευκωμάτων προσφέρονται προαιρετικά. Λειτουργούν επικουρικά και υποστηρικτικά στη λίστα-Κατάλογο που χτίζεται.
Πρακτικά, το να διατηρεί κάθε ομάδα και ένα χώρο Ανακοινώσεων και Λεύκωμα οπτικοακουστικού υλικού της, οφελεί αυτό πολύ στο να διασώζεται μια συνεπής ροή ενημέρωσης και ανάρτησης υλικού, προκειμένου να κρατείται αρχειακό υλικό, τόσο από νεότερες, όσο και από παλαιότερες Ομάδες, εμπειρίες και δράσεις που αποτυπώνουν μια ιστορική «κληρονομιά» στο πανεπιστήμιο. Κάτι τέτοιο, δεν υπήρχε στο παρελθόν και πολλές ομάδες δεν είχαν τρόπο να ενημερώσουν ή να διασώσουν υλικό από δράσεις και εμπειρίες τους και η πρωτοβουλία αυτή χτίσθηκε παραγωγικά για να καλύψει αυτήν την ανάγκη.
Οι χώροι προσφέρονται δωρεάν και δίχως περιορισμούς σε όγκο, πλήθος ή ποιότητα υλικού.
Αυτό είναι κάτι σημαντικό: το υλικό μπορεί να αναρτάται στην πρωτογενή του μορφή, χωρίς αλλοιώσεις ή συμπίεση/σμίκρυνση ποιότητας, όπως π.χ. μπορεί να κάνουν τρίτες υπηρεσίες. Επίσης, και φιλοξενούνται χωρίς χρονικό περιορισμό, εξυπηρετώντας και μια μορφή διάσωσης «μουσειακού αρχείου» για όσες π.χ. ομάδες μπορεί να έχουν παύσει τη λειτουργία τους.
Το υλικό δεν αναρτάται χωρίς τη συγκατάθεση της ίδιας της εκάστοτε ομάδας.
Με συνέπεια στη βασική αρχή της πρωτοβουλιακής, αμεσοσυμμετοχικής συνεισφοράς, η Ομάδα MyAegean δεν «αναλαμβάνει» ρόλο επιμελητή ή διαμεσολαβητή. Κάθε ομάδα έχει την ευθύνη του υλικού και των πληροφοριών που αναρτά στην κοινότητα, και συμφωνείται η αμοιβαία εμπιστοσύνη αναμεταξύ των συνεργαζόμενων προσώπων και δράσεων.
Η οργάνωση των χώρων και τεχνικοί περιορισμοί ή δυνατότητες μπορούν να αλλάξουν ελαφρώς, ανάλογα με τις ευκαιρίες ή εμπειρία-γνώση που αποκτάται συλλογικά. Μιας και πρόκειται για ένα εθελοντικό εγχείρημα, αξιώνεται αμοιβαίος σεβασμός. Συνάμα, θα πρέπει όλοι να κατανοούν πως δεν είναι αποδεκτό να υπάρχουν κινήσεις που να αδικούν ή υποτιμούν το έργο άλλων ομάδων ή συνεργαζόμενων φορέων, μέσα σε μια ομαδική-συλλογική προσπάθεια, όπως αυτή.
Πώς μπορώ να προσθέσω την Ομάδα μου στον Κατάλογο;
== UNDER CONSTRUCTION ==
Παρακαλούμε δες το ΒΗΜΑ 2
της επόμενης Ερώτησης, καθώς αυτό είναι το κύριο που χρειαζόμαστε για να επικαιροποιήσουμε τον Κατάλογο. Ωστόσο, ετοιμάζουμε μια πιο εύκολη μορφή για αυτό.
## ΔΕΝ έχεις επιλέξει νησί. Κάνε μια επιλογή για να εμφανιστούν σχετικές οδηγίες. ##
Εκεί, δημιουργείς ένα Νέο Θέμα στο φορουμ, το οποίο μπορεί να αναφέρει σε γενικές γραμμές κάποιες βασικές πληροφορίες για την Ομάδα σας. Αυτό γίνεται πρώτον ώστε ένας νέος ενδιαφερόμενος να μπορεί να σας γνωρίσει και δεύτερον ώστε να έχουμε τις βασικές πληροφορίες της ομάδας για να δημιουργήσουμε το χώρο της.
## ΔΕΝ έχετε επιλέξει νησί. Κάνετε μια επιλογή για να εμφανιστούν σχετικές οδηγίες. ##
2
Έπειτα, και αφού υπάρχει ήδη ένα διαθέσιμο υλικό/πληροφορία μες στην κοινότητα, μας στέλνεις στο email: periodiko@aegean.gr κάποιες συγκεντρωτικές λεπτομέρειες που αφορούν στην ομάδα σας.
Τα βασικά στοιχεία που χρειαζόμαστε είναι:
Μια περιγραφή της ομάδας (περίπου 1 παραγράφου)
Σύντομη επωνυμία ομάδας με λατινικούς χαρακτήρες (που λειτουργεί ως "ομαδικό account", βλ. παρακάτω)
Email επικοινωνίας της ομάδας (αυτό με το οποίο οι εκάστοτε υπεύθυνοι θα συνεργάζονται μαζί μας π.χ. για κοινοποίηση Ανακοινώσεων)
Ένα σήμα/λογότυπο ή ενδεικτικό γράφημα, που χαρακτηρίζει την ομάδα (εάν υπάρχει, εάν δεν υπάρχει επιλέγεται κατόπιν συνεννόησης).
Εξτρά πληροφορίες επικοινωνίας που μπορεί να θέλετε να εκθέσετε στην σελίδα με τον Κατάλογο των Φοιτ. Ομάδων
Ονόματα (usernames στη πύλη του my.aegean.gr) των μελών που θεωρούνται «επίσημοι εκπρόσωποι» και που θα αναρτούν ανακοινώσεις (άρα θα πρέπει οι επίσημοι εκπρόσωποι της ομάδας να είναι μέλη της κοινότητας του MyAegean). Αυτό γίνεται για να ξέρουμε απλώς πως η ανάρτηση είναι ορθή και πως θα εμπιστευόμαστε τα topics-ανακοινώσεις που μπορεί να ανεβάσει το εκάστοτε μέλος.
3
Τα στοιχεία παραπάνω βοηθούν τόσο στο forum, όσο και στην gallery ώστε να χτιστούν οι υπηρεσίες. Π.χ. στο forum εκχωρείται το σήμα/λογότυπο ως χαρακτηριστικό του χώρου και δυνητικά κάθε ανάρτηση περιέχει την «ταυτότητα» της ομάδας μέσω αυτού. Προσοχή: στο forum δημιουργούνται «ατομικά-προσωπικά» accounts, και αυτό γίνεται άμεσα και ελεύθερα από τη σελίδα Εγγραφής Νέου Μέλους της πύλης. Ένα νέο μέλος άμεσα μπορεί να συμμετέχει οριζόντια σε κάθε χώρο του forum της κοινότητας, χωρίς καμιά διαμεσολάβηση, άλλωστε όλη η πύλη παρέχει εργαλεία συζητήσεων και επικοινωνίας και προωθούμε την ιδέα της προσωπική πρωτοβουλίας και συμμετοχής.
Μόλις δημιουργηθεί το sub-Forum της ομάδας, το topic που έχετε δημιουργήσει θα μετακινηθεί εντός αυτού, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει ο σύνδεσμος παραπομπής (reference link) και θα μπορείτε έπειτα να προσθέτετε εντός του forum όποιο άλλο νέο θέλετε. Συνάμα, θα εμφανίζονται έπειτα αυτόματα τα νέα σας και στην Αρχική σελίδα στο πλαίσιο των "Τοπικών Συζητήσεων" (εικονίδιο του νησιού). Αυτό σημαίνει ότι τα μέλη της κοινότητας που έχουν δηλώσει το νησί όπου φοιτούν θα βλέπουν άμεσα τα νέα του νησιού, κατά συνέπεια και τα νέα των φοιτητικών ομάδων του νησιού.
## ΔΕΝ έχεις επιλέξει νησί. Κάνε μια επιλογή για να εμφανιστούν σχετικές οδηγίες. ##
με ένα παρόμοιο τρόπο δημιουργείται ένα νέο άλμπουμ για την Ομάδα.
Προσοχή: στην πλατφόρμα της gallery δημιουργούνται μόνο «ομαδικά» accounts, οπότε εδώ χρειάζεται η λατινική επωνυμία που ζητάμε πιο πάνω, με το email του Συλλόγου/Ομάδας ή υπευθύνου, ώστε να συνδέεστε επίσημα και να αναρτάτε-προσθέτετε υλικό και να αυτο-διαχειρίζεστε το χώρο σας (άλμπουμς, υπο-άλμπουμς κλπ).
4
Έχοντας «χτίσει» τις παραπάνω δομές (αν είστε καθ`όλα έτοιμοι, αυτό γίνεται πολύ γρήγορα, εντός ημέρας!) μπορείτε να αξιοποιήσετε ένα πλούσιο σετ εργαλείων και δυνατοτήτων ώστε να ενημερώσετε και άλλους φίλους και φίλες για τις δραστηριότητές σας.
Δες και το εξής infographic που εξυπηρετεί ένα ενημερωτικό σκοπό (κλικ για μεγαλύτερο μέγεθος):