F1 στην Ελλάδα!!!
Ένα άρθρο του
kamgr ΣΤΟ in ΤΕΛΕΙΑ gr
Κατά καιρούς έχει συζητηθεί, το μεγάλο ζήτημα της κατασκευής πίστας, προδιαγραφών Formula1 στην Ελλάδα. Στο παρελθόν, αλλά και πρόσφατα δημοσιεύματα του τύπου αναφέρουν, διάφορες πληροφορίες για την μοναδική πίστα, η οποία, με πολύ λογικές σκέψεις και θα μπορούσε και θα μπορέσει τελικά, να διοργανώσει στην Ελλάδα αγώνες Formula1, GP Moto, κα, μετά την ολοκλήρωσή της και δεν είναι άλλη, από το "Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας", στην περιοχή Ρέντες Χαλανδρίτσας, 20χλμ έξω από την Πάτρα.
Μιλάμε για μια έκταση, στην οποία έχουν γίνει, εδώ και πολύ καιρό (τουλάχιστον δυο χρόνια) όλα τα απαραίτητα που χρειάζονται για να ξεκινήσει η κατασκευή, και αναφέρομε στις απαλλοτριώσεις, στις διάφορες κατασκευαστικές και περιβαλλοντικές μελέτες, την εξασφάλιση της απαραίτητης άδειας από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε, για την έναρξη των εργασιών κατασκευής, αλλά και την έγκριση για διεθνείς αγώνες (GP MOTO & GP F1, κ.α.) από την FIA, κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Από ότι μπορείτε να καταλάβετε μιλάμε για ένα έργο το οποίο είναι αρκετά ώριμο, και που υπάρχει στην πραγματικότητα και όχι για ένα έργο που υπάρχει μέσα μόνο σε προεκλογικές υποσχέσεις και λόγια του αέρα. Όμως παρόλα αυτά, κανένα από τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια, δεν έχει αναφερθεί ποτέ στο σημαντικό αυτό γεγονός που ονομάζετε Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας και το οποίο, θα είναι Αυτοχρηματοδοτούμενο και άρα θα γίνει.
Επίσης άλλο ένα στοιχείο που μας δίνει απάντηση, στο ερώτημα, κατά πόσο όλα αυτά αληθεύουν, βρίσκεται στον τεχνικό διευθυντή της πίστας της Monza, Giorgio Bartoli, του οποίου και του ζητήθηκε από μια αντιπροσωπεία από την Ελλάδα (το ΔΣ της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας), που τον επισκέφτηκε στα μέσα του καλοκαιριού, να αναλάβει την διαχείριση του αυτοκινητοδρομίου Πάτρας, μετά, αλλά και κατά την κατασκευή του έργου. Ο ίδιος αφού δέχθηκε με χαρά την πρόταση αυτή, υποσχέθηκε και δεσμεύθηκε ότι τουλάχιστον για την πρώτη χρονιά, μετά την ολοκλήρωση του έργου, να φέρει έναν αγώνα GP Μoto.
Δυστυχώς όμως, το έργο αυτό, αρκετές φορές στο παρελθόν, δέχθηκε και συνεχίζει να δέχεται ακόμα, πολύ μεγάλο πόλεμο, από ανθρώπους, που θέλουν να λένε ότι είναι φίλαθλοι του μηχανοκίνητου αυτού σπορ (GP Μoto, F1, κα). Το τελευταίο ανέκδοτο έλεγε για το ενδεχόμενο κατασκευής πίστας F1 στον Ορχομενό, (αφού πρώτα το Ελληνικό και τα Μέγαρα δεν συγκίνησαν κανέναν) ή όπου αλλού εκεί γύρο από την Αθήνα (καθώς όποιο άλλο μέρος έξω από την Αθήνα δεν είναι Ελλάδα για πολλούς), αλλά η πραγματικότητα λέει άλλα. Σκεφτείτε μόνο, το κόστος που θα πρέπει να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο όχι για την κατασκευή της πίστας (μελέτες, απαλλοτριώσεις ,κατασκευή) αλλά για τα έργα υποστήριξης (Δρόμοι, Λιμάνι, Αεροδρόμιο, Νοσοκομείο, Ξενοδοχεία, κ.α).
Επισυνάπτονται δημοσiεύματα των εφημερίδων "ΤΑ ΝΕΑ" και "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ" στα οποίο αναφέρονται μερικές από τις τελευταίες εξελίξεις, γύρω από το έργο αυτό, διώχνοντας και το τελευταίο σύννεφο, που υπήρχε εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια, για την εκκίνηση των εργασιών κατασκευής της πίστας.
Ενδιαφέρον από μεγάλες κατασκευαστικές για την υλοποίηση αλλά και τη διαχείριση του έργου
Επτά εταιρείες διεκδικούν το Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας.
ΤΑ ΝΕΑ
Τετάρτη, 8 Αυγούστου 2005
ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ
Το πράσινο φως για τη δημιουργία στην περιοχή του Ορχομενού Βοιωτίας της πρώτης αγωνιστικής πίστας αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας προδιαγραφών Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα, άναψε η κυβέρνηση, πυροδοτώντας ωστόσο νέα επεισόδια στον «πόλεμο» με την πόλη της Πάτρας, που επίσης διεκδικεί τη δημιουργία πίστας!
Οι δύο περιοχές βρίσκονται στα «χαρακώματα» εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς κάθε μία διεκδικεί για λογαριασμό της την κατασκευή αυτοκινητοδρομίου, που θα ανοίγει δρόμο στον μαγικό κόσμο της Φόρμουλα 1, ώστε στο άμεσο μέλλον να μπορεί να έρθει και στη χώρα μας.
Όμως, εδώ και λίγες ημέρες το «πάνω χέρι» στην υπόθεση της πίστας πήρε ο Ορχομενός. Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτουν σήμερα «TA NEA», με απόφαση των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Οικονομίας, στις 17 Ιουλίου 2005, το αυτοκινητοδρόμιο Ορχομενού εντάχθηκε στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και θα επιχορηγηθεί αρχικά με το ποσό των 500.000 ευρώ.
Με το ποσό αυτό θα προκηρυχθεί η μελέτη για τους δρόμους που θα οδηγούν από και προς την πίστα της Κωπαΐδας, τόσο απευθείας από την Εθνική Οδό όσο και από τον δρόμο ανάμεσα σε Ορχομενό και Λιβαδειά. Η συγκεκριμένη μελέτη, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Λέσχης Περιηγήσεων και Αυτοκινήτου (ΕΛΠΑ) Βασίλη Δεσποτόπουλο, αναμένεται να προκηρυχθεί πολύ σύντομα.
Πρόσκληση. Την ίδια στιγμή, οι τοπικοί φορείς της Πάτρας που προωθούν την κατασκευή πίστας στην περιοχή της Χαλανδρίτσας προχώρησαν πρόσφατα σε πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εξεύρεση της τεχνικής εταιρείας που θα αναλάβει το έργο κατασκευής της δικής τους πίστας.
Συγκεκριμένα, ενδιαφέρον εκδηλώθηκε από τις εταιρείες Άκτωρ A.E., Ιντρακάτ ATE, Μηχανική ATE, Μοχλός ATE, ΔΙΕΚΑΤ ATE, Ιόνιος ATE και Τρίαινα ATE, που απέστειλαν σφραγισμένες προτάσεις. Από τους ενδιαφερομένους κατασκευαστές, όλοι ανέφεραν ότι θέλουν να αναλάβουν την κατασκευή του έργου με συγχρηματοδότηση, ενώ η Μηχανική ATE και η Ιντρακάτ ATE, ενδιαφέρονται να αναλάβουν και τη διαχείρισή του.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ THN ΕΛΛΑΔΑ
Από την πλευρά των οδηγών που μετέχουν σε αγώνες αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας επισημαίνεται ότι μια πίστα προδιαγραφών Φόρμουλα 1 είναι απαραίτητη στην Ελλάδα, κυρίως για την άνοδο των αθλημάτων, αλλά και για τη συνεχή εκπαίδευση των ειδικών κατηγοριών οδηγών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των Σωμάτων Ασφαλείας.
Οι ίδιοι αναφέρουν ότι η Ελλάδα έχει καθυστερήσει σημαντικά στον τομέα αυτό, τονίζοντας ότι την ίδια στιγμή στη γειτονική Τουρκία κατασκευάστηκε ήδη αντίστοιχη πίστα (στην Κωνσταντινούπολη), η οποία έχει μπει στο καλεντάρι της FIA και σε λίγες ημέρες θα φιλοξενήσει τον πρώτο αγώνα Φόρμουλα 1.
Πάντως, όσον αφορά την ένταξη της ελληνικής πίστας στους επίσημους αγώνες Φόρμουλα 1, υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς οι συγκεκριμένοι αγώνες φαίνεται να εγκαταλείπουν σιγά σιγά την Ευρώπη, λόγω των απαγορεύσεων που μπαίνουν συνεχώς, κυρίως στη διαφήμιση των τσιγάρων (βασικοί χορηγοί τους είναι οι καπνοβιομηχανίες).
Εκτός αυτού και τα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων, που έχουν αρχίσει να μπαίνουν δυναμικά στη Φόρμουλα 1, ενδιαφέρονται να πάνε σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές, όπως για παράδειγμα είναι η Κίνα (ήδη λειτουργεί υπερσύγχρονη πίστα στη Σαγκάη).
ΟΡΧΟΜΕΝΟΣ: Φουλ οι μηχανές για να ξεκινήσει
H πίστα του Ορχομενού αναμένεται να κατασκευαστεί σε μια έκταση 1.366 στρεμμάτων στην αποξηραμένη λίμνη της Κωπαΐδας και θα καλύπτει όλες τις προδιαγραφές που έχει θέσει η FIA (Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) για τη διεξαγωγή αγώνων Φόρμουλα 1 (αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας).
Τη δημιουργία της πίστας έχει αναλάβει η εταιρεία του Κέντρου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και Ερευνών Ορχομενού Βοιωτίας (KEMAE), στην οποία μετέχουν κατά 30% η ΕΛΠΑ, κατά 40% η Νομαρχία Βοιωτίας και κατά 30% ο Δήμος Ορχομενού.
Ήδη, από 1998 έχει βρεθεί και ο κατασκευαστής της πίστας, που είναι η κοινοπραξία Αυτοκινητοδρόμιο Ορχομενού (Εργοδομή Μακεδονίας ATE - Γεωμετρική A.E. - Lemna International Incorporation), η οποία έχει υπογράψει σχετική σύμβαση με την KEMAE και τη Νομαρχία Βοιωτίας.
Στις 27 Ιουλίου 2005, μετά την κυβερνητική απόφαση για ένταξη της πίστας του Ορχομενού στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, η KEMAE κάλεσε την κατασκευάστρια κοινοπραξία να εγκατασταθεί άμεσα στο έργο.
Στόχος της KEMAE είναι τα έργα κατασκευής της πίστας να ξεκινήσουν άμεσα, ενώ παράλληλα θα καταβληθούν προσπάθειες για ένταξη του ελληνικού Γκραν Πρι στο καλεντάρι της FIA.
H πρόταση δημιουργίας του σύγχρονου circuit, είχε κατατεθεί εδώ και χρόνια στην ελληνική κυβέρνηση, όμως η έγκριση του όλου σχεδίου καθυστερούσε λόγω διάφορων προβλημάτων, που τελικά φαίνεται ότι ξεπεράστηκαν.
Την έκταση των 1.366 στρεμμάτων παραχώρησε το υπουργείο Γεωργίας στην KEMAE τον Νοέμβριο του 2003, για διάστημα 50 χρόνων.
ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑ : Ξενοδοχεία και πάρκο αναψυχής
H πίστα της Πάτρας σχεδιάζεται να κατασκευαστεί σε μια έκταση 1.200 στρεμμάτων στην περιοχή της Χαλανδρίτσας και θα καλύπτει όλες τις προδιαγραφές που έχει θέσει η FIA (Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) για τη διεξαγωγή αγώνων Φόρμουλα 1 (αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας).
Επικεφαλής της προσπάθειας αυτής είναι η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας A.E., μια εταιρεία λαϊκής βάσης στην οποία μετέχουν επτά τοπικοί φορείς της αυτοδιοίκησης και 420 ιδιώτες. Στόχος της εταιρείας είναι τα έργα κατασκευής της πίστας να ξεκινήσουν άμεσα, ενώ παράλληλα θα καταβληθούν προσπάθειες για ένταξη του ελληνικού Γκραν Πρι στο καλεντάρι της FIA.
Η αξία του αυτοκινητοδρομίου υπολογίζεται στα 4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης εκτιμάται ότι θα ανέλθει περίπου στα 500 εκατομμύρια ευρώ. Εκτός από το αυτοκινητοδρόμιο, με πίστα μήκους 5.243 μέτρων, προβλέπεται και η κατασκευή δύο ξενοδοχείων και πάρκου αναψυχής.
Το έργο θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας πίστας αγώνων προδιαγραφών Φόρμουλα 1, των δρόμων που θα οδηγούν στο αυτοκινητοδρόμιο και των υποστηρικτικών υποδομών του (κεντρικό κτίριο με καταστήματα, ξενοδοχεία, ιατρείο, πυροσβεστικό σταθμό, εστιατόριο και άλλους χώρους που χρειάζονται για να λειτουργήσει σωστά το αυτοκινητοδρόμιο, εξυπηρετώντας τους αγωνιζόμενους, συνοδούς και θεατές).
ΤΑ ΝΕΑ
Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2005
ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ
Στην εκκίνηση οι μεγάλες κατασκευαστικές της χώρας για την Πίστα F1 στην Πάτρα
Σε «πόλεμο» δισεκατομμυρίων μπαίνουν οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, που ενδιαφέρονται για την κατασκευή και διαχείριση της πρώτης αγωνιστικής πίστας αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας προδιαγραφών Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα.
Την κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρομίου - στα πρότυπα της ιταλικής Μόντσα - προωθούν με εντατικούς ρυθμούς τοπικοί φορείς της Πάτρας, προσδοκώντας να ανοίξουν τον δρόμο ώστε ο μαγικός κόσμος της Φόρμουλα 1 να έχει τη δυνατότητα στο άμεσο μέλλον να έρθει και στη χώρα μας.
H υπερσύγχρονη πίστα σχεδιάζεται να κατασκευαστεί σε μια έκταση 1.200 στρεμμάτων στην περιοχή της Χαλανδρίτσας και θα καλύπτει όλες τις προδιαγραφές που έχει θέσει η FIA (Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) για τη διεξαγωγή αγώνων Φόρμουλα 1 (αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας).
Επικεφαλής της προσπάθειας αυτής είναι η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας A.E., μια εταιρεία λαϊκής βάσης στην οποία μετέχουν επτά τοπικοί φορείς της Αυτοδιοίκησης και 420 ιδιώτες. Στόχος της εταιρείας είναι τα έργα κατασκευής της πίστας να ξεκινήσουν άμεσα, ενώ παράλληλα θα καταβληθούν προσπάθειες για ένταξη του ελληνικού γκραν πρι στο καλεντάρι της FIA.
Η αξία του αυτοκινητοδρομίου υπολογίζεται στα 4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης εκτιμάται ότι θα ανέλθει περίπου στα 500 εκατομμύρια ευρώ. Εκτός από το αυτοκινητοδρόμιο, με πίστα μήκους 5.243 μέτρων, προβλέπεται και η κατασκευή δύο ξενοδοχείων και πάρκου αναψυχής.
Ήδη, σε πρόσφατη πρόσκληση ενδιαφέροντος της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ανταποκρίθηκαν επτά μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, που δηλώνουν πρόθυμες να συμμετάσχουν στην υλοποίηση του έργου, καταθέτοντας σχετικές προσφορές.
Συγκεκριμένα, ενδιαφέρον εκδηλώθηκε από τις εταιρείες Άκτωρ A.E., Ιντρακάτ ATE, Μηχανική ATE, Μοχλός ATE, ΔΙΕΚΑΤ ATE, Ιόνιος ATE και Τρίαινα ATE, που απέστειλαν σφραγισμένες προτάσεις, ενώ η εταιρεία Helix, που συνεργάζεται με την Αθηνά ATE, δηλώνει πως εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το έργο αυτό και ότι θα καταθέσει τα σχέδιά της «μόλις εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα κεφάλαια».
Από τους ενδιαφερόμενους κατασκευαστές όλοι δηλώνουν πως θέλουν να αναλάβουν την κατασκευή του έργου με συγχρηματοδότηση, ενώ η Μηχανική ATE και η Ιντρακάτ ATE ενδιαφέρονται να αναλάβουν και τη διαχείρισή του.
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ τα επόμενα βήματα, η διοίκηση της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας αναφέρει ότι σύντομα θα είναι σε θέση να παραδώσει σε όλους τους ενδιαφερομένους το επιχειρηματικό σχέδιο του αυτοκινητοδρομίου, καθώς και την κατασκευαστική μελέτη, ενώ θα τους γνωστοποιήσει τους όρους ανάθεσης, προκειμένου και εκείνοι - γνωρίζοντας όλα τα δεδομένα - να μπορέσουν να κάνουν τις τελικές τους προτάσεις.
Από την οικονομική προσφορά που θα κάνει κάθε εταιρεία, θα εξαρτηθεί ποιος θα είναι ο τελικός ανάδοχος του έργου. Όσον αφορά την καταληκτική ημερομηνία παράδοσης των προσφορών, αυτή θα καθορισθεί σε συνεννόηση με τους ενδιαφερομένους.
Το έργο θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας πίστας αγώνων προδιαγραφών Φόρμουλα 1, των δρόμων που θα οδηγούν στο αυτοκινητοδρόμιο και των υποστηρικτικών υποδομών του (κεντρικό κτίριο με καταστήματα, ξενοδοχεία, ιατρείο, πυροσβεστικό σταθμό, εστιατόριο και άλλους χώρους που χρειάζονται.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας, πρόκειται για ένα «εύκολο» έργο που δεν παρουσιάζει κατασκευαστικές δυσκολίες. H ένταξή του στον αναπτυξιακό νόμο και η χρηματοδότησή του από αυτόν κατά 45%, σύμφωνα με κυβερνητικές δεσμεύσεις, θα δώσει τη δυνατότητα ολοκλήρωσης του έργου μέσα σε 18 μήνες.
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Δευτέρα, 25 Ιουλίου 2005 07:00
ΓΩΓΩ ΚΑΡΑΛΗ
ΣΤΗΝ αφετηρία μπήκαν επτά ισχυρές κατασκευαστικές εταιρείες για να συμμετάσχουν σε αγώνα δρόμου με έπαθλο το Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας, αφού διεκδικούν να είναι οι ανάδοχοι του έργου, η υλοποίηση του οποίου θα σημάνει μια διαφορετική ανάπτυξη για την Πάτρα και τη Δυτική Ελλάδα γενικότερα.
Το διοικητικό Συμβούλιο της "Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε." δέχθηκε επτά προσφορές στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που έχει κάνει, και με τις οποίες δήλωναν την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στην υλοποίησή του.
Συγκεκριμένα, εξεδήλωσαν ενδιαφέρον οι εταιρείες Ακτωρ [AKTr.AT] Α.Ε. (του Γιώργου Μπόμπολα), Ιντρακάτ ΑΤΕ (του Σωκράτη Κόκκαλη), Μηχανική ΑΤΕ (του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου), Μοχλός ΑΤΕ (του Κώστα Στέγγου), η Διεκάτ [DIEr.AT] ΑΤΕ, η Ιόνιος ΑΤΕ και η Τρίαινα ΑΤΕ πατρινών κατασκευαστών, που απέστειλαν σφραγισμένες προτάσεις ενώ μία ακόμα, η εταιρεία Helix, με επιστολή που απέστειλε στο δ.σ. της "Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε." μαζί με τη συνεργαζόμενη κατασκευαστική εταιρεία Αθηνά ΑΤΕ, δηλώνει πως εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για να αναλάβει το έργο αυτό και ότι θα επανέλθει στην πρότασή της για εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών, αμέσως μόλις εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα κεφάλαια.
Από τους ενδιαφερομένους, όλοι δηλώνουν πως θέλουν να αναλάβουν την κατασκευή του έργου με συγχρηματοδότηση, ενώ δύο από αυτούς, η Μηχανική ΑΤΕ και η Ιντρακάτ ΑΤΕ, δηλώνουν πως θέλουν να αναλάβουν και τη διαχείριση του.
"Είναι περίπου αυτό που περιμέναμε και εμείς", δήλωσε ο πρόεδρος της Αυτοκινητοδρόμιο Α.Ε., Ευάγγελος Φλωράτος, καθορίζοντας και τη διαδικασία που από εδώ και περά θα ακολουθηθεί.
"Εμείς τους δεχόμαστε όλους", είπε, "και προτιθέμεθα να τους το ανακοινώσουμε. Παράλληλα, θα τους παραδώσουμε το επιχειρηματικό σχέδιο του Αυτοκινητοδρομίου, καθώς επίσης και την κατασκευαστική μελέτη, ενώ θα τους γνωστοποιήσουμε όλους τους όρους ανάθεσης, προκειμένου και εκείνοι, γνωρίζοντας όλα τα δεδομένα, να μπορέσουν να μας κάνουν τις τελικές τους προτάσεις. Από την οικονομική προσφορά που θα μας κάνει η κάθε εταιρεία, θα εξαρτηθεί και ποιος θα είναι ο ανάδοχος του έργου".
Σε ό,τι αφορά την καταληκτική ημερομηνία, κατά την οποία θα πρέπει να παραδοθούν οι προσφορές, ο Ευάγγελος Φλωράτος είπε πως αυτή θα καθορισθεί κατόπιν συνεννοήσεως με τους ενδιαφερόμενους.
"Θέλουμε να τους δώσουμε το χρόνο να προετοιμαστούν με τον καλύτερο τρόπο, για να κάνουν την οικονομική τους προσφορά. Θεωρούμε δε πως η συμμετοχή όλων αυτών των εταιρειών και ιδιαίτερα των δύο που εκτός από τη συγχρηματοδότηση προτείνουν να αναλάβουν και τη διαχείριση του έργου, αποδεικνύει περίτρανα ότι είναι μια επένδυση με μέλλον, που ενδιαφέρει τους επιχειρηματίες", πρόσθεσε.
"Μιλώντας για το έργο", διευκρίνισε ο πρόεδρος της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., Ευάγγελος Φλωράτος, "εννοούμε την πίστα αγώνων με προδιαγραφές Φόρμουλα Ι, τους δρόμους που οδηγούν στο Αυτοκινητοδρόμιο αλλά και τις υποστηρικτικές υποδομές, δηλαδή το κεντρικό κτήριο με τα καταστήματα, το ιατρείο, τον πυροσβεστικό σταθμό, το εστιατόριο και εκείνους τους χώρους που χρειάζονται για να λειτουργήσει σωστά ένα αυτοκινητοδρόμιο και θα εξυπηρετήσει τόσο τους αγωνιζόμενους και τους συνοδούς τους όσο και εκείνους που θα θελήσουν να παρακολουθήσουν τους αγώνες ταχύτητας.
Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα "εύκολο" έργο για κατασκευαστικές εταιρείες όπως είναι αυτές που εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Δεν έχει δυσκολίες π.χ. τούνελ κ.λπ. που θα δημιουργούσαν προβλήματα χρόνου και χρημάτων, δεδομένου δε ότι υπάρχει ο Αναπτυξιακός Νόμος, που χρηματοδοτεί το έργο με 45%. Η ένταξή του σε αυτόν μας δίνει τη δυνατότητα να κατασκευάσουμε το έργο μέσα σε 18 μήνες".
Να σημειωθεί πως υπάρχει κυβερνητική δέσμευση πως θα ενταχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο η κατασκευή του Αυτοκινητοδρομίου που είναι ώριμο και μπορεί να ξεκινήσει. Και αυτό γιατί αντίστοιχο έργο με της Πάτρας διεκδικεί και ο Ορχομενός της Βοιωτίας.
Οι "μνηστήρες"
* Ακτωρ Α.Ε.
* Ιντρακάτ ΑΤΕ
* Μηχανική ΑΤΕ
* Μοχλός ΑΤΕ
* Διεκάτ ΑΤΕ
* Ιόνιος ΑΤΕ
* Τρίαινα ΑΤΕ
* Helix
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
4 Ιουλίου 2005 07:00
ΓΩΓΩ ΚΑΡΑΛΗ
Συναντήσεις για την πίστα Formula 1 της Πάτρας
Ο πρόεδρος της "Αυτοκινητοδρόμιο Α.Ε." στη Μόντζα της Ιταλίας
ΤΗ ΜΟΝΤΖΑ της Ιταλίας επισκέπτονται σήμερα Δευτέρα ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της "Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ" κ. Ευάγγελος Φλωράτος και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Μάρκος Καπετανάκης προκειμένου να συναντηθούν με τον κ. Μπαρτόλι, για να συζητήσουν μαζί του το ενδεχόμενο να αναλάβει η "Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ" την κατασκευή της πίστας Φόρμουλα 1 στην περιοχή Ρέντες του δήμου Φαρρών.
Αυτό γνωστοποιήθηκε στην τελευταία γενική συνέλευση των μετόχων της "Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ", που έγινε στην Πάτρα την περασμένη εβδομάδα. Όπως τονίστηκε κατά τη συνέλευση υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για την πίστα προδιαγραφών Φόρμουλα 1 της Πάτρας.
Συγκεκριμένα ο πρόεδρος της "Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ" τέως δήμαρχος Πατρέων κ. Ευάγγελος Φλωράτος, είπε πως η εταιρεία Helix διατηρεί την πρόθεση να επενδύσει στο έργο και στο προσεχές δίμηνο θα μπορεί να προσκομίσει απόδειξη κατάθεσης εγγύησης, της τάξης των 200.000 ευρώ.
Ο κ. Φλωράτος, επεσήμανε πως το διοικητικό συμβούλιο δεν μπορεί να απορρίψει τίποτα, αξιολογώντας την κάθε πρόταση ξεχωριστά. Πέραν τούτου, είπε πως επενδυτικό ενδιαφέρον για την κατασκευή του έργου, έχει εκφράσει η κατασκευαστική εταιρεία "Μοχλός", αλλά και άλλες εταιρείες, των οποίων η επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος αναμένεται στα μέσα του Ιουλίου.
Σε κάθε περίπτωση, ο ίδιος πρόσθεσε πως η τελική αξιολόγηση και εισήγηση του διοικητικού συμβουλίου για την εταιρεία που θα μπορεί να αναλάβει την ευθύνη κατασκευής του έργου, αναμένεται να πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της επομένης γενικής συνέλευσης, που προγραμματίζεται για το Σεπτέμβριο. Επανέλαβε, πάντως, πως το μεγάλο "όπλο" της προσπάθειας, είναι η ένταξή του στο νέο αναπτυξιακό νόμο.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης, εγκρίθηκε το νέο δ.σ., το οποίο αποτελούν ο κ. Ευάγγελος Φλωράτος, ο κ. Μάρκος Καπετανάκης, ο κ. Γιώργος Καλαπόδης, ο κ. Παναγιώτης Χελάς, εκπρόσωποι του δήμου Πατρέων, της νομαρχίας Αχαΐας, της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων, του Επιμελητηρίου Αχαΐας και της ΕΛΠΑ, ενώ μελλοντικά θα προστεθούν ο πρώην δήμαρχος Φαρρών Θάνος Καρπής που είναι από τους πρωτεργάτες του έργου και εκπρόσωπος του δήμου Φαρρών μέσα στα διοικητικά όρια του οποίου βρίσκονται οι Ρέντες, περιοχή όπου θα γίνει το αυτοκινητοδρόμιο.
ΓΩΓΩ ΚΑΡΑΛΗ
Το σχέδιο του αυτοκινητοδρομίου
Η πιστοποίηση και έγκριση των προδιαγραφών της μελέτης για το διεθνές αυτοκινητοδρόμιο της Πάτρας έγινε από τη Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) αρχές του 2003 η οποία έτσι έδωσε το πράσινο φως για τη κατασκευή της πίστας, στον ιδιόκτητο χώρο 1.250 στρεμμάτων της πολυμετοχικής ΑΕ "Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας" στις Ρέντες Χαλανδρίτσας του Νομού Αχαΐας. Οι εργασίες για την κατασκευή του διεθνούς αυτοκινητοδρομίου πρόκειται να πραγματοποιηθούν από την "Ippocampos Racing Track Ltd", με αρχικό κόστος κατασκευής 6 εκατ ευρώ.
Στην πίστα, αρχικού μήκους 3.943μ. με δυνατότητα επέκτασης στα 5.243μ., θα μπορούν να διεξάγονται εθνικοί αγώνες αυτοκινήτου, μοτοσικλέτας, και δοκιμές ομάδων Formula 1. Απώτερος στόχος η φιλοξενία αγώνων του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 και GP μοτοσικλετών. Τη μελέτη της πίστας έχει συντάξει ο Giorgio Bartoli (τεχνικός υπεύθυνος της πίστας F1 στη Μόντσα), και την αρχιτεκτονική μελέτη ο αρχιτέκτων Χριστόφορος Σακελλαρόπουλος και οι συνεργάτες του. Η επιφάνεια των κτιρίων στήριξης θα είναι αρχικά 5.700τ.μ. με δυνατότητα ανάπτυξης στα 15.300τ.μ., και το έργο θα συμπληρώνεται με εκθεσιακούς χώρους, μουσείο αυτοκινήτων, εμπορικό κέντρο, ανοιχτό θέατρο 7.000 θέσεων, πίστα αγώνων καρτ, σχολή ασφαλούς οδήγησης και κέντρο εκπαίδευσης νέων οδηγών. Επίσης θα υπάρχει η δυνατότητα φιλοξενίας πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων, συναυλιών, καθώς και εκδηλώσεων μοντελισμού και αεραθλητισμού.
Πηγή:
http://www.f1action.gr/afierwmaF1stinEllada.htm