Επιμέλεια συνέντευξης και εισαγωγικού κειμένου: Γιάννης Αποστολόπουλος
Όσοι ασχολούνται με τη σχεδίαση γενικότερα, σίγουρα θα γνωρίζουν τον Ηλία Σούνα.
Αυτοδίδακτος σχεδιαστής και εικονογράφος, χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες, δημιουργεί χαρακτήρες απλούς και φτιάχνει υπέροχες ιστορίες με αλληγορική σημασία και πλήθος πανέμορφων συνθέσεων. Με πάντα μια διάθεση προσφοράς και βοήθειας προς νέους να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και να πειραματιστούν, μέσα από τα αμέτρητα tutorials (Βήμα-Βήμα οδηγίες και παραδείγματα) που δημοσιεύει κατά καιρούς, αποτελεί έναν άνθρωπο που μια συνέντευξη μαζί του έδειχνε παραπάνω από ενδιαφέρουσα!
Ποιος είναι ο Ηλίας Σούνας εν συντομία
Ηλίας Σούνας, αυτοδίδακτος εικονογράφος-σχεδιαστής, 2D Animator και Διευθυντής Σύνταξης στο περιοδικό "Γραφίστας + web design", όπου συμβάλλει με διάφορα άρθρα σχετικά με τις ψηφιακές τέχνες. Τα προγράμματα που χρησιμοποιεί είναι Photoshop, Illustrator, After Effects και Flash και δεν αποχωρίζεται ποτέ την αγαπημένη του γραφίδα Wacom.
Στα έργα του χρησιμοποιεί συνήθως ζωντανά χρώματα με φώτα και λάμψη και οι δημιουργίες του ποικίλλουν από σέξυ, γεμάτες αίγλη συνθέσεις σε απλούς και φρέσκους χαρακτήρες.
Επίσης, όπως μας αναφέρει κι ο ίδιος, του αρέσει να δημιουργεί μικρές βουβές ιστορίες animation, που επί το πλείστον έχουν αλληγορική σημασία.
Μια γνωριμία & η συνέντευξη
Αρκετοί από εμάς είχαν έρθει σε επαφή στο παρελθόν με δημιουργίες του Ηλία Σούνα, μάλιστα στο ξεκίνημα της προσπάθειας του MyAegean, είχαμε χρησιμοποιήσει στις πρώτες αφίσες μας, μερικά σκίτσα-illustrations από μια δωρεάν συλλογή του που είχε δοθεί σε συνοδευτικό cd του περιοδικού "Γραφίστας + web design". Μερικά ενδεικτικά αφισάκια συγκεκριμένα που χρησιμοποιούσαν τα τότε σκιτσάκια, ήδη από το 2004-2005 υπάρχουν στην σελίδα Αφίσες - Wallpapers - Postcards (δείτε δίπλα τις μικρογραφίες).
Μια από κοντά γνωριμία μου με τον κ. Ηλία Σούνα έγινε στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ "AnimaSyros" τον περασμένο Σεπτέμβρη του 2008 στην Ερμούπολη της Σύρου, όπου μές στον πανικό μας με την παρουσία της ομάδας μας του MyAegean και του ιδιου με το σεμινάριο που πραγματοποίησε και το ρόλο του στην κριτική επιτροπή του φεστιβάλ, είχα την τιμή μαζί του να κάνουμε μια μικρή και πολύ σύντομη πρώτη συζήτηση...
Η συνέντευξη αυτή λοιπόν, ήρθε εντελώς αυθόρμητα, μιας και σκέφτηκα πως θα ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία να μοιραστούμε με όλους τους αναγνώστες του MyAegean και κάθε επισκέπτη της πύλης μας μερικές σκέψεις που ίσως αγγίζουν πολλούς, όχι μόνο της κατηγορίας των σχεδιαστών!
Η συνέχεια... ανήκει στον Ηλία Σούνα!
myAEGEAN: Είστε γενικώς ένας πολυάσχολος άνθρωπος; Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας και με τι αντικείμενα ασχολείστε, στον επαγγελματικό σας χώρο;
ΗΛΙΑΣ ΣΟΥΝΑΣ: Πράγματι ο χρόνος που καταναλώνω για τα σχέδια μου, τις δουλειές μου και την προσωπική μου εκπαίδευση παράλληλα, είναι αρκετά μεγάλος καθημερινά, με αποτέλεσμα να είμαι διαρκώς απασχολημένος με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο. Θα έλεγα ότι δεν εφησυχάζω σχεδόν ποτέ. Εκτός βέβαια από τις φορές που χαλαρώνω με φίλους. Δυστυχώς πλέον τον περισσότερο χρόνο τον περνάω μπροστά από τον υπολογιστή, σε αντίθεση με παλαιότερα χρόνια που ήταν σίγουρα πιο ξένοιαστα. Σαν επαγγελματική ιδιότητα θα έλεγα ότι με αντιπροσωπεύει ο τίτλος του σχεδιαστή, εικονογράφου και animator. Ασχολούμαι και έχω ασχοληθεί με ένα μεγάλο φάσμα της ψηφιακής τέχνης (γραφιστική, video, web design κτλ), αλλά ο κύριος τομέας παραμένει πάντα η εικονογράφηση και το δισδιάστατο animation.
myAEGEAN: Θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας, σαν σε μια σύντομη «διαδρομή» την πορεία σας ως τώρα, επαγγελματικά ή μη;
Η.Σ.: Η πορεία μου είναι ολίγον τι ανορθόδοξη αλλά σίγουρα μοιάζει με την πορεία αρκετών παρόμοιων επαγγελματιών στην Ελλάδα. Μου άρεσε πάντα η ζωγραφική και ιδιαίτερα στο Γυμνάσιο-Λύκειο σχεδίαζα fantasy χαρακτήρες κυρίως λόγω του πάθους που είχα με παιχνίδια όπως το Dungeons & Dragons και μάζευα κόμιξ περισσότερο για το σχέδιο τους παρά για τα σενάρια. Ποτέ δεν είχα σκεφτεί να ακολουθήσω επαγγελματικά το χόμπυ μου και όσο κι αν φαίνεται περίεργο η αγάπη μου ήταν η Ιστορία και η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία. Ενώ σπούδαζα στο τμήμα ΜΙΘΕ Αθηνών εξασκούσα πάντα το χόμπυ μου για δική μου μόνο ευχαρίστηση αλλά ήθελα πάντα κάτι παραπάνω.
Το 2002 αποφάσισα να αγοράσω έναν υπολογιστή για να καταφέρω να προσθέσω χρώμα στα σχέδια μου (ήμουν άχρηστος στο πινέλο) κι αυτό ήταν. Αν και μέχρι τότε δεν είχα ιδέα από υπολογιστές, όταν είδα προγράμματα όπως το Photoshop, κατάλαβα ότι έπρεπε να ασχοληθώ με την νέα τεχνολογία. Με εξέφραζε όσο τίποτα άλλο και μου έδινε νέους ορίζοντες για να καλλιεργήσω το ταλέντο μου. Ο μεγαλύτερος βοηθός σε αυτή την προσπάθεια ήταν και είναι φυσικά το ίντερνετ, που μου επέτρεψε να εκπαιδεύσω τον εαυτό μου από το μηδέν σε προγράμματα και τεχνικές, που σε άλλη περίπτωση θα ήταν πολύ δύσκολο. Επίσης αγόρασα δεκάδες βιβλία. Τα περισσότερα χρήματα που έβγαζα από άσχετες δουλειές τα επένδυα εκεί και ξοδεύοντας άπειρες ώρες άρχισα να μαθαίνω ό, τι με ενδιέφερε. Από τότε μέχρι το 2007, δούλεψα σε άσχετες και σχετικές δουλειές, ασχολήθηκα με το περιοδικό Γραφίστας + web design, όπου άρχισα να μοιράζομαι τις γνώσεις μου στο ευρύ κοινό και να μεγαλώνω τις γνώσεις μου συνεχώς. Τα τελευταία δύο χρόνια ασχολούμαι πλέον επαγγελματικά, ενώ η αρχική μου αγάπη, η ιστορία και τα αρχαία είναι πλέον το χόμπυ μου. Είναι λίγο παράδοξο, αλλά η ζωή τα έφερε ανάποδα.
myAEGEAN: Πιστεύετε πως οι διάφορες πτυχές και η προσωπική ιδιοσυγκρασία ή ο χαρακτήρας ενός σχεδιαστή-δημιουργού αποτυπώνονται μέσα στις δουλειές του; Και σε τι βαθμό, ανάλογα με τα μέσα ή το είδος της δουλειάς;
Η.Σ.: Σίγουρα η προσωπικότητα διαμορφώνει μια συγκεκριμένη αισθητική σε συνδυασμό με τις προσωπικές εμπειρίες του σχεδιαστή. Σχεδιάζει αυτό που του αρέσει και φυσικά τον εκφράζει. Γι' αυτό το λόγο υπάρχουν τόσα διαφορετικά στυλ στον κόσμο, το καθένα σφυρηλατημένο μέσα από την προσωπικότητα του κάθε δημιουργού ξεχωριστά. Ίσως να μην είναι πάντα εμφανή τα στοιχεία αυτά στις πιο «τυποποιημένες» δημιουργίες αλλά σίγουρα στα συνολικά έργα αποτυπώνονται ξεκάθαρα.
myAEGEAN: Έχω προσωπικά προσέξει πως μερικά στοιχεία του προσώπου σας, το βλέμμα ή μια έκφραση ή γκριμάτσα, ενδεχομένως αντικατοπτρίζεται μέσα στα σχέδιά σας! Αυτό βγαίνει τυχαία ή μετά από πειραματισμούς μπροστά... στον καθρέφτη του μπάνιου, πέρα από το ξύρισμα; [γέλια]
Η.Σ.: Χα, πολύ καλή ερώτηση! Το περίεργο είναι ότι παλαιότερα είχα διαβάσει ότι κάθε σχεδιαστής μεταφέρει χαρακτηριστικά στα σκίτσα του από τον ίδιο τον εαυτό του, ιδιαίτερα στο animation. Δεν είναι περίεργο αυτό, γιατί απλά ο σχεδιαστής πολλές φορές αντιγράφει την πραγματικότητα, επομένως και τις δικές του κινήσεις, εκφράσεις (έστω και ασυναίσθητα). Ο καθένας σχεδιάζει με τις δικές του εμπειρίες. Να πω την αλήθεια πάντως, δεν το περίμενα να ισχύει και για εμένα. Τουλάχιστον δεν το έχω παρατηρήσει. Αν ισχύει, τότε τι να πω, με εκπλήσσει ευχάριστα! :)
Ένα από τα πολυβραβευμένα animations του Ηλία Σούνα,
το "Circle of Life" (Κύκλος της Ζωής)
:::The Circle of Life by Ilias Sounas::: from Ilias Sounas
myAEGEAN: Πάμε σε κάτι ίσως περισσότερο... πρακτικό. Πολλοί νέοι εικονογράφοι, γραφίστες ή άλλοι σχεδιαστές έχουν ακολουθήσει ή δοκιμάσει κάποιο από τα tutorials (Βήμα-Βήμα Οδηγοί) που έχετε δημοσιεύσει, είτε σε έντυπα είτε στο διαδίκτυο. Όταν αποφασίζετε να μοιραστείτε κάτι τέτοιο, πώς νιώθετε; Όταν επίσης, βλέπετε ή ακούτε πως βασίστηκε κάποιος στις οδηγίες σας και έφτιαξε μια νέα δημιουργία, πώς αισθάνεστε;
Η.Σ.: Μέσα στην πορεία αυτών των χρόνων, σημαντικός σταθμός ήταν σίγουρα η συνάντηση μου με τον εκδότη του περιοδικού Γραφίστας + web design, ο οποίος μου έδειξε εμπιστοσύνη στις γνώσεις μου και τα σχέδια μου (έστω και αν ήμουν αρχάριος) και μου επέτρεψε να δείξω τεχνικές και κόλπα, που πίστευα ότι ο κόσμος θα ήθελε να μάθει. Από την αρχή ήθελα να μοιραστώ αυτά που ανακάλυπτα, γιατί και εγώ με την σειρά μου μάθαινα από άλλους και αν δεν υπάρχει αυτή η διάδοση γνώσης, δεν υπάρχει και εξέλιξη. Ιδίως όταν άρχισα να ψάχνω να βρω πληροφορίες για συγκεκριμένες τεχνικές (όπως π.χ. το βάψιμο σε κόμιξ), ανακάλυψα ότι στην Ελλάδα δεν υπήρχε πουθενά άνθρωπος που να με βοηθήσει. Διαπίστωσα ότι υπήρχε πάντα ένα κενό στον χώρο σε σχέση με το εξωτερικό και μεγάλη άγνοια ακόμη και για ουσιώδη χαρακτηριστικά των προγραμμάτων, όπως το Photoshop. Από τότε θεώρησα ότι είναι πολύ καλό να δείχνεις και να βοηθάς και άλλους μέσα από ασκήσεις βήμα-βήμα, όπως έψαχνα και εγώ στην αρχή. Τα συναισθήματά μου λοιπόν είναι πάντα θετικά αλλά έχω και αρκετή ανησυχία για το αν θα είναι οι οδηγίες πλέον κατανοητές και θα έχουν να προσφέρουν κάποια ουσιαστική πληροφορία για τον τελικό αναγνώστη.
Να πω την αλήθεια δεν περιμένω από τους αναγνώστες να ακολουθήσουν επακριβώς την διαδικασία. Προσπαθώ να παρουσιάσω περισσότερο την λογική στην ροή εργασίας και να δείξω μικρές λεπτομέρειες που είναι σίγουρα καταλυτικές και ίσως να μην την γνωρίζουν καθόλου ή να μην τις γνωρίζουν σωστά. Από εκεί και πέρα ο καθένας είναι ελεύθερος να πειραματιστεί με τις γνώσεις αυτές και να φτάσει σε έναν νέο τελείως διαφορετικό αποτέλεσμα. Στην ουσία προσπαθώ να δώσω ένα ερέθισμα για να ασχοληθεί περαιτέρω. Λαμβάνω πολλά μηνύματα από ανθρώπους που τους αρέσει η δουλειά μου και οι ασκήσεις μου, δεν γνωρίζω όμως αν έχουν ποτέ βασιστεί στα γραφόμενά μου. Ελπίζω να έχουν ωφεληθεί ουσιαστικά, έστω και από την ανάγνωσή τους και σίγουρα χαίρομαι και είμαι ικανοποιημένος, εάν συμβαίνει αυτό.
myAEGEAN: Πολλά νέα παιδιά, είτε από σπουδές, είτε από προσωπικό ενδιαφέρον και μεράκι, δοκιμάζουν την έμπνευσή τους και πειραματίζονται με διαφόρων τύπων δημιουργίες. Θα θέλατε να τους συμβουλεύατε κάτι, και τι θα ήταν αυτό;
Η.Σ.: Αυτό είναι και το πιο σημαντικό βήμα αν θέλει κάποιος να εξελιχθεί. Η δοκιμή, ο πειραματισμός στα σχέδια οδηγεί σε νέα μοναδικά μονοπάτια και βοηθάει σημαντικά στην ανάπτυξη του ταλέντου. Ακόμα κι αν οι δυνατότητες και οι ικανότητες ενός σχεδιαστή είναι μικρές, με την συνεχή προσπάθεια αναπτύσσει την δική του αισθητική και φυσικά το δικό του προσωπικό στυλ. Αυτό που θα προκύψει μέσα από τις δικές του προσπάθειες θα είναι σίγουρα κάτι μοναδικό και πολλές φορές μπορεί να τον κάνει να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους ακόμη κι αν ο ίδιος δεν το αντιλαμβάνεται αρχικά. Η μόνη συμβουλή που έχω να προσθέσω είναι ότι όποιος θέλει να γίνει καλύτερος σε αυτό που κάνει, πρέπει (πέρα από το να κοπιάσει αφάνταστα) να συνηθίσει το μάτι του να βλέπει μόνο τέλειες δημιουργίες από άλλους σχεδιαστές. Δημιουργίες που θα είναι ανώτερες από το δικό του επίπεδο, τον εντυπωσιάζουν και του δημιουργούν τον ζήλο να κατακτήσει παρόμοιο στυλ (είτε είναι ζωγραφική, γλυπτική, 3d κτλ). Μόνον έτσι έχει ένα μέτρο σύγκρισης και συνειδητοποιεί συνεχώς πόση δουλειά και κόπο θέλει ακόμη για να φτάσει σε επίπεδα ικανοποίησης. Παράλληλα, με το να καταπιάνεται με αρκετή ποικιλία διαφόρων τύπων δημιουργιών, εξελίσσει το ταλέντο του και δεν μένει στάσιμος.
myAEGEAN: Ας πάμε σε ένα άλλο θέμα, ίσως λίγο «δύσκολο», αλλά που ενδεχομένως προβληματίζει αρκετούς. Σε μια εποχή «ταχείας κατανάλωσης» και έμεσης διάχυσης και διάδοσης μηνυμάτων και δημιουργικών, κυρίως μέσω του internet, υπάρχουν (όπως και σε κάθε κοινωνικό σύνολο-σχηματισμό) πολλοί κακόβουλοι. Νέοι δημιουργοί λοιπόν μπορεί να διστάζουν να δείχνουν δείγματα δουλειάς τους ή να μοιράζονται σκέψεις και ιδέες τους εύκολα, γιατί φοβούνται μήπως κάποιος τους υποκλέψει ή αντιγράψει ή καταχραστεί την όποια ιδέα ή σχέδιό τους. Αν και βέβαια, καμιά ιδέα δεν υφίσταται ως «παρθενογένεση», λέγεται επίσης. Θα θέλατε να σχολιάσετε (σίγουρα είναι κάτι το τεράστιο ως ζήτημα), με λίγα λόγια, το θέμα αυτό;
Η.Σ.: Το ίντερνετ έχει σαφώς συμβάλλει εύκολα στην διάδοση ιδεών και φυσικά στην διαμόρφωση τάσεων και ιδεολογίας σε όλους τους τομείς της σημερινής εποχής, πόσο μάλλον και στις τέχνες. Την ίδια στιγμή, δημιούργησε και μια περίεργη σχέση στο κοινό, μια σχέση αλληλοβοηθείας και υποστήριξης. Έφερε την ανάγκη την δημιουργίας κοινοτήτων, όπου τα συμβαλλόμενα μέλη μπορούν να παρουσιάζουν τα έργα τους και να λαμβάνουν εποικοδομητικές κριτικές, να συνεισφέρουν γνώσεις και να συζητούν γόνιμα για τα ενδιαφέροντα τους. Επομένως, είναι λίγοι αυτοί που διστάζουν να μην παρουσιάσουν την δουλειά του στο ίντερνετ, αφού όχι μόνο δεν θα τους βλάψει αλλά θα τους ωφελήσει επιπλέον. Υπήρξαν πολλές φορές κρούσματα στο παρελθόν από ανθρώπους χαμηλής ηθικής που σφετερίστηκαν σχέδια και δημιουργίες άλλων, παρουσιάζοντας τες ως δικές τους (εξάλλου ένα απλό 'Save image as...' σου εξασφαλίζει την αθανασία του έργου στον δίσκο σου), αλλά είτε αποκαλύφτηκαν είτε δεν είχε ουσιαστικό αντίκρυσμα η κίνησή τους αυτή. Κανείς δεν πέτυχε ούτε εξασφάλισε κάτι καλύτερο με τον τρόπο αυτό, ενώ η αντιγραφή στις μέρες μας είναι εύκολο να εντοπιστεί. Το διαδίκτυο πάλι έχει κάνει τον κόσμο τόσο μικρό, που εύκολα διαδίδει νέες τάσεις και επηρεάζει στυλ και αισθητικές, από την άλλη όμως είναι εύκολο να εντοπίσεις ποιος «κλέβει» και ποιός «εξελίσσει». Πάντως δεν είναι απίθανο η ίδια ιδέα να πραγματοποιηθεί από διαφορετικούς ανθρώπους εν αγνοία τους την ίδια περίπου χρονική στιγμή. Σε τέτοιες περιπτώσεις συνήθως νικητής είναι αυτός που έχει παρουσιάσει πρώτος την ιδέα του, χωρίς αυτό να μειώνει την αξία και του άλλου δημιουργού. Τα πάντα είναι πιθανά σε αυτόν τον κόσμο!
myAEGEAN: Μια ιδιαίτερη φράση που είχα ακούσει κάποια στιγμή και με είχε αγγίξει πολύ ήταν: «Δεν θέλω το μέλλον μου να σχεδιάζεται και να αναπτύσσεται από κάποιον που δεν έχει πάθος για αυτό...». Πιστεύετε πως αυτό το πάθος, το όποιο πάθος, είναι σημαντικό για έναν σύγχρονο άνθρωπο, που σκέφτεται, αφουγκράζεται τα πάντα γύρω του και δημιουργεί; Επειδή ζούμε σε δύσκολους καιρούς, κατά γενική ομολογία, τι σχόλιο θα θέλατε (αν θέλατε) να κάνετε για αυτό;
Η.Σ.: Φυσικά το πάθος σου δίνει κίνητρο και ζωή. Σε αναγκάζει να θέτεις υψηλούς στόχους, τους οποίους παλεύεις για να κατακτήσεις. Η αδράνεια, η στασιμότητα, η έλλειψη πάθους και ενδιαφέροντος δημιουργεί προσωπικότητες μετριότητας, απάθειας και παντελής αδιαφορίας. Και οι τέχνες δυστυχώς χρειάζονται άτομα με πάθος και δίψα για δημιουργία. Εξάλλου σε αυτόν τον κόσμο ερχόμαστε για να προσφέρουμε κάτι μέσα στην διάρκεια της ζωής μας, να συμβάλλουμε και 'μεις με τις δημιουργίες και πράξεις μας είτε μικρές είτε μεγάλες. Δεν πρέπει ποτέ να απογοητεύεται κανείς για τα έργα του, να συνεχίζει ακάθεκτα και να προσπαθεί με πάθος και πείσμα να τα καταφέρει. Κάποια στιγμή έχω υπολογίσει να ετοιμάσω ένα animation με αυτήν ακριβώς την ιδεολογία. Πιστεύω θα είχε αντίκτυπο στον κόσμο και θα τον έκανε να καταλάβει ότι συνεχώς πρέπει να κυνηγάει τα όνειρά του μέχρι τέλους.
myAEGEAN: Τι ελευθερίες και τι περιορισμούς είναι αυτές που αντιμετωπίζετε μες στο επάγγελμά σας; Χρόνου; Τεχνικών περιορισμών και απαιτήσεων; Νοοτροπίας; Μπορούν να αντιμετωπιστούν πιστεύετε, προκειμένου να μην καταπνίγουν τη δημιουργικότητα κάποιου σχεδιαστή;
Η.Σ.: Προσωπικά, θεωρώ ότι υπάρχει μεγάλη ελευθερία. Εξάλλου οι περισσότεροι που με προσεγγίζουν επαγγελματικά, θέλουν να τους δείξω νέες ιδέες βασισμένες στο στυλ και την εμπειρία μου. Μπορεί να έχουν κάποια αρχική ιδέα στο μυαλό τους και αυτό σίγουρα είναι πολύ καλό για μένα, γιατί έτσι ξέρουν περίπου τι ψάχνουν. Δεν θα φέρουν όμως αντίρρηση για ό, τι τυχόν προτείνω, ακόμη κι αν είναι λίγο διαφορετικό από αυτό που υπολόγιζαν. Σημασία έχει το τελικό αποτέλεσμα και δείχνουν εμπιστοσύνη σε αυτό που κάνω. Αυτό μου δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Συνήθως το να προσπαθείς να ικανοποιήσεις έναν πελάτη χωρίς όμως οι δημιουργίες σου να σε εκφράζουν, φαίνεται να έχει άσχημο αντίκρυσμα και στην ποιότητα της τελικής δουλειάς. Η ελευθερία και η αυτοπεποίθηση είναι το παν. Αν και οι άνθρωποι είναι ικανοί για τα πάντα, δεν παύουν να είναι τελείως διαφορετικοί χαρακτήρες. Οι νοοτροπίες και οι τεχνικές μπορούν να αναπαραχθούν από όλους, αλλά αποκλείεται να τους εκφράζουν όλες το ίδιο. Έτσι ο καθένας τελειοποιεί τις ικανότητές του σε κάποιο προσωπικό στυλ και γι' αυτό θα τον προσεγγίσουν οι πελάτες. Επομένως δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος περιορισμός σε αυτό που κάνεις, αν αυτό είναι που σε εκφράζει.
myAEGEAN: Τι νέο και όμορφο μας επιφυλάσσετε για το εγγύς μέλλον; Υπάρχει κάτι ενδιαφέρον που πιστεύετε πως αξίζει να δώσουμε την προσοχή μας πάνω του, (λίγο περισσότερο απ' ότι όλα τα υπόλοιπα, βέβαια);
Η.Σ.: Το κυριότερο είναι νέα σενάρια για animations που είτε έχω «παγώσει» λόγω υποχρεώσεων είτε είναι ακόμη σε φάση αναμονής για να πραγματοποιηθούν την κατάλληλη στιγμή. Το 'Space Alone' για παράδειγμα το είχα σαν αόριστη ιδέα από το 2003, τότε που πρωτοάρχισα να ασχολούμαι με το Flash. Χρειαζόταν να μάθω καλά το πρόγραμμα, να βελτιωθώ στο σχέδιο και να το φτιάξω τελικά το 2007 μέσα σε έναν μήνα. Πάντως αυτήν την περίοδο, έχω ξεκινήσει την παραγωγή της νέας μικρού μήκους ιστορίας και ευελπιστώ να βρω ελεύθερο χρόνο να την τελειώσω. Μου αρέσει να αφοσιώνομαι εξολοκλήρου σε ένα project, ώστε να το ολοκληρώνω με το ίδιο πάθος όπως το ξεκινάω. Όλα τα σενάρια που έχω σε αναμονή είναι στο ίδιο στυλ: αλληγορικά, χωρίς διαλόγους, με πολύ καλή μουσική επένδυση, γεμάτα λυρισμό και κυρίως με νόημα. Δεν μπορώ να αποκαλύψω περισσότερα, αλλά μέσα στους επόμενους μήνες η πρώτη δημιουργία θα είναι έτοιμη. Δεν ξέρω πάντως αν θα έχει την ίδια αναγνώριση και καταξίωση με τα προηγούμενα :)
:::Space Alone by Ilias Sounas::: from Ilias Sounas
myAEGEAN: Φθάνοντας στο τέλος (;) της συνέντευξης - κουβέντας μας αυτής, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την τιμή που μας κάνατε και το χρόνο που μας αφιερώσατε για την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτησή μας! θα χαρούμε πολύ να τα ξαναπούμε σύντομα! Μια μικρή σύντομη φράση ή κάποιο "αφιέρωμά" σας που θα θέλατε κι εσείς να μας εκθέσετε, ώστε να κλείσουμε με αυτήν, την συνέντευξή μας;
Η.Σ.: Ευχαριστώ πολύ! Απλά προσθέτω: Πάντα να προσπαθούμε για το καλύτερο, ποτέ μην μένουμε αδρανείς σε αυτό που κάνουμε και επιδιώκουμε.
Πληροφορίες & Online Portfolio του Ηλία Σούνα
Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τον Ηλία Σούνα στο προσωπικό του και πρόσφατα ανανεωμένο site & στο ιστολόγιο-blog:
Εκπόνηση ερωτήσεων και επιμέλεια συνέντευξης: Γιάννης Αποστολόπουλος
Βοήθεια και προσαρμογές - υποστήριξη της συνέντευξης και του κειμένου: Αλεξάνδρα Νάνου, Απόστολος Παπαματθαιάκης
Εκ μέρους της Συντακτικής Επιτροπής της Φοιτητικής Ομάδας - Δραστηριότητας "MyAegean", Πανεπιστήμιο Αιγαίου
http://my.aegean.gr | myaegean {AT} aegean.gr
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Ηλία Σούνα για την παραχώρηση της συνέντευξης καθώς και το υλικό από το έργο του μέχρι σήμερα για να τη συνοδεύσει.